  • 11. Data: 2009-07-25 08:56:35
    Temat: Re: Konta prywatne a przelew do ZUS i US
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h4egfr$h9e$1@inews.gazeta.pl...

    > a czemu VAT zwracaja na podane konto firmowe a nie osobiste ?

    Tego nie wiem, dlatego kwestie VAT-u dyplomatycznie przemilczalem :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-07-25 17:42:19
    Od: "Wojtas" <b...@m...pl>

    > W ten sposób łamiesz prawo.

    ojeku :D straszne ..;-) :P

  • 13. Data: 2009-07-25 19:58:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > a czemu VAT zwracaja na podane konto firmowe a nie osobiste ?

    Bezprawnie?

  • 14. Data: 2009-07-26 07:26:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Adam Sito pisze:

    > W ten sposób łamiesz prawo.
    >
    > --
    > AS

    totalna bzdura, masz rozliczać się za pomocą konta bankowego, żadna
    ustawa ani ordynacja nie zabrania korzystania z ror do rozliczeń z tyt.
    dz. gosp.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2009-07-26 07:45:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 09:26:17 +0200, RobertS napisał(a):

    > totalna bzdura, masz rozliczać się za pomocą konta bankowego, żadna
    > ustawa ani ordynacja nie zabrania korzystania z ror do rozliczeń z tyt.
    > dz. gosp.

    Oczywiście. Są tylko ustawy nakazujące zgłaszać do US konta używane do
    rozliczeń z tytułu DG. I dlatego istotne jest kiedy zapłata danego
    podatku jest takim rozliczeniem. Oprócz tego są regulaminy kont
    bankowych, które zabraniaja ich użytkowania w pewnych celach.

  • 16. Data: 2009-07-26 09:11:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Oczywiście. Są tylko ustawy nakazujące zgłaszać do US konta używane do
    > rozliczeń z tytułu DG.

    oczywiście, ale ustawa nie zabrania zgłosić "zwykłego" konta...

    > Oprócz tego są regulaminy kont
    > bankowych, które zabraniaja ich użytkowania w pewnych celach.

    tutaj się zgadzam (art. 51 PB)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2009-07-26 12:08:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "yo" h4d3r7$1hv$...@a...news.neostrada.pl

    > Jestem w trakcie rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej i nie mam
    zamiaru zakładać konta firmowego.
    > Które z poniżej wymienionych banków nie będą piszczały, że robię przelewy do ZUS i
    US:
    > mBank
    > Inteligo
    > ING
    > BZ WBK?

    Na Twoim miejscu bym jednak założył -- mBank daje za free i konto i zlewy
    do US/ZUS. :) Skoro masz tam intymne, nie widzę trudności -- jedno logowanie
    do wszystkiego i zlewy wewnętrzne niemal natychmiastowe. :) Ale jeśli będziesz
    lał z intymnego (indywidualnego/prywatnego/osobistego) też Cię nie powieszą. :)
    W mBanku zlew z firmowego poza US/ZUS jest płatny, nawet na własne intymne. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-07-26 19:53:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.07.09 21:58, cef pisze:

    > Bezprawnie?

    Zwracają na to, które zostało zgłoszone przy rejestracji. A że większość
    urzędników US informuje, że ma to być konto firmowe, toteż ludzie je
    zakładają.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2009-07-26 20:24:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pete wrote:

    > Zwracają na to, które zostało zgłoszone przy rejestracji. A że
    > większość urzędników US informuje, że ma to być konto firmowe, toteż
    > ludzie je zakładają.

    Ale skoro zgłaszane jest niefirmowe, to jaka jest
    podstawa urzedu do niezwracania na ten rachunek
    lub wymagania jednak założenia rachunku firmowego?
    Z numeru rachunku urząd nie wymyśli jaki jest rodzaj konta
    i rozumiem, że żądają dodatkowych dokumentów potwierdzających
    prowadzenie rachunku i z tych dokumentów dowiadują się jaki rodzaj rachunku
    zgłoszono i co wtedy?
    Odmawiają zwrotu na ten rachunek? Na jakiej podstawie?
    Odmawiają wpisania tego rachunku do danych w systemie? Na jakiej podstawie?
    Żądają załozenia rachunku firmowego?

  • 20. Data: 2009-07-26 20:36:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" h4iejv$afv$...@n...news.neostrada.pl

    > Odmawiają zwrotu na ten rachunek?

    ZTCW -- nie odmawiają, chyba że różaniec. ;)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'