  • 1. Data: 2007-10-07 17:48:54
    Temat: Re: Konta wspolne ROR - za duzo tego
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarkX napisał(a):
    > Da sie tak zrobic?

    Przede wzsystkim to robienie z konta mBankowego glownego rachunku to
    pomysl lekko patologiczny :)

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-10-07 17:58:43
    Temat: Konta wspolne ROR - za duzo tego
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Ja i moja przyszla malzonka mamy po jednym koncie w ING i po jednym koncie w
    mBanku. Powoli mamy juz dosyc placenia 12 zl za konta w ing i (czasami) 2 zl
    za uzytkowanie kart visa. Do tego dochodza jeszcze co jakis czas koszta
    zwiazane z wydaniem 4 kart.

    Interesuje mnie jak maksymalnie obnizyc koszta prowadzenia rachunkow. Na
    dzien dobry mam zamiar zamknac jeden z rachunkow w ING (docelowo oba zostana
    zamkniete). Chcialbym przeksztalcic jeden rachunek z mbanku na rachunek
    wspolny, a drugi rachunek z mbanku np. moj zostawic tak jak jest (na jakies
    oszczednosci). Czytam sobie regulamin mbanku i znalazlem taki punkt.

    "Współposiadacze wyrażają nieodwołalną zgodę na:
    4) dokonanie przez mBank podziału, według zasady równości udziałów, kwoty
    znajdującej się na rachunku wspólnym w dniu uzyskania przez mBank
    wiarygodnej wiadomości o śmierci jednego ze Współposiadaczy."

    Co to dokladnie oznacza? Czy jezeli jeden z nas kopnie w kalendarz, to drugi
    bedzie mial prawo tylko do polowy srodkow znajdujacych sie na rachunku?
    Jezeli tak, to kicha straszna.

    Interesuje mnie:
    1. Zeby rachunkow ROR docelowo bylo jak najmniej.
    2. Zeby oplaty za przelewy i prowadzenie byly jak najmniejsze (tutaj zero
    zlotych prowadzenie i 0,50gr przelew zew.)
    3. Zeby mozna bylo ustanowic wspolwlasciciela, ktory by mial 100% prawa do
    przegladania, wplacania, wyplacania itd. CALOSCI srodkow na rachunku, nawet
    w przypadku smierci jednego wspolwlasciciela.
    4. Zeby mozna bylo otrzymac 2 karty visa elektron.

    Myslalem jeszcze nad opcja przeksztalcenia mojego konta mBank na konto
    wspolne, tym bardziej ze u siebie mam otwarty dodatkowo rachunek eMAX plus +
    SI. Na ekonto wplywalyby 2 wyplaty, na emax plusie bylyby oszczednosci.

    Da sie tak zrobic?

    MarkX

  • 3. Data: 2007-10-07 18:21:11
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Przede wzsystkim to robienie z konta mBankowego glownego rachunku to
    > pomysl lekko patologiczny :)

    Jakies argumenty? Ze niby bank wirtualny? Ze niby nie powinno sie trzymac za
    duzej kasy? Nie bardzo wiem o czym piszesz. Rozwin mysl, to podyskutujemy w
    czym np. taki ING jest lepszy :)

    pozdrawiam
    MarkX

  • 4. Data: 2007-10-07 18:22:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarkX" <m...@o...pl> wrote in message news:feb6o9$oc3$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wspolny, a drugi rachunek z mbanku np. moj zostawic tak jak jest (na
    > jakies oszczednosci). Czytam sobie regulamin mbanku i znalazlem taki

    Rachunek wspolny nie jest najszczesliwszym pomyslem. Lepiej zaloz rachunek
    dla 1 osoby a drugiej nadaj pelnomocnictwo. Przy rachunku wspolnym
    podpisanie dodatkowej umowy jest upierdliwe (bo musza byc razem 2
    wspolwlasciciele) a przy roznicy zdan miedzy wspolwlascicielami to juz
    horror ;).

    MK

  • 5. Data: 2007-10-07 18:29:16
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 7 Oct 2007 19:58:43 +0200, MarkX wrote:

    > Chcialbym przeksztalcic jeden rachunek z mbanku na rachunek
    > wspolny, a drugi rachunek z mbanku np. moj zostawic tak jak jest (na jakies
    > oszczednosci).

    W mBanku jedna osoba może mieć tylko jedno eKONTO. Jeśli jedno eKONTO
    (Twoje) przekształcicie w rachunek wspólny, drugie eKONTO (Twojej przyszłej
    żony) musicie zamknąć.
    UWAGA. Zgodnie z relacjami z forum mBanku operacja taka potrwa
    najprawdopodobniej od 3 do 6 miesięcy.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 6. Data: 2007-10-07 18:29:26
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Rachunek wspolny nie jest najszczesliwszym pomyslem. Lepiej zaloz rachunek
    > dla 1 osoby a drugiej nadaj pelnomocnictwo.

    Jakie roznice w zarzadzaniu i dostepie do srodkow? Jak to wyglada w
    przypadku smierci wlasciciela rachunku, ew. pelnomocnika? Albo w przypadku
    obojga? Jak jest z dziedziczeniem przez dziecko w takim wypadku?

    > Przy rachunku wspolnym podpisanie dodatkowej umowy jest upierdliwe (bo
    > musza byc razem 2 wspolwlasciciele) a przy roznicy zdan miedzy
    > wspolwlascicielami to juz horror ;).

    Taaa tego najmniej sie obawiam :P

    MarkX

  • 7. Data: 2007-10-07 18:43:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarkX napisał(a):
    > Jakies argumenty? Ze niby bank wirtualny? Ze niby nie powinno sie trzymac za
    > duzej kasy? Nie bardzo wiem o czym piszesz. Rozwin mysl, to podyskutujemy w
    > czym np. taki ING jest lepszy :)

    Bylo o tym wiele razy na grupie. Nie bez powodu mBank nazywany jest
    macBankiem (McDonald miedzy bankami). Trzymac kase oczywiscie mozna, bo
    to bank jak kazdy inny. Problemy zaczynaja gdy chcesz zalatwic cos
    niestandardowego lub gdy cos potrzeba na szybko. Nie ma oddzialu = nic
    nie zalatwisz. Do kontaktu masz tylko konsultantow = roboty, z ktorymi
    naprawde nie pogadasz. Przetrenowane na wlasnym przykladzie oraz na
    doswiadczeniach innych osob.

    Otrzymanie kredytu czy jakiegos zaswiadczenia moze byc czesto bardzo
    trudne i uciazliwe, zwlaszcza jesli cos pojdzie nie tak (np. poczta zawini).

    mBank jest dobry jako bank dodatkowy, taka skarbonka. Niezle
    oprocentowane rachunki oszczednosciowe (eMax+), fundusze. Wszystko to
    darmowe. Niestety jako glowny bank zdecydowanie odradzam. A jestem ich
    klientem od dawna.

    To juz lepiej zaloz sobie Multibank. To samo co mBank tyle ze sa
    oddzialy. Niestety bank chce udawac prestizowy i jest drogi. Jednakze ja
    ostatnio stwierdzilem, ze to unikanie na sile takich oplat jest
    bezsensu. Tych 5-15 zl na miesiac i tak w zaden sposob nie odczuje
    (pewnie nikt tego nie odczuje, to jest jedna kawa na miescie), a roznego
    rodzaju obnizanie kosztow kosztuje mnie znacznie wiecej (np. w przypadku
    KK, ktorych mam aktualnie zbyt wiele i musze za duzo czasu poswiecac na
    ich obsluge i pilnowanie terminow) i wymaga czasem roznego rodzaju
    akrobacji.

    ING nie jest taki zly, ma wszystko to co potrzeba (moze poza slabym
    online), w tym bardzo dobrze karty kredytowe.

    Sprawdz tez Multibank oraz Citi. Jeszcze moze Millenium ale tam obsluga
    jest zenujaca, tyle ze konto w prosty sposob moze byc darmowe i tez ma
    wiele zalet (min. w Warszawie banki Millenium sa praktycznie na kazdej
    ulicy).

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2007-10-07 18:44:03
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > W mBanku jedna osoba może mieć tylko jedno eKONTO. Jeśli jedno eKONTO
    > (Twoje) przekształcicie w rachunek wspólny, drugie eKONTO (Twojej
    > przyszłej
    > żony) musicie zamknąć.

    To najmniejsze piwo. Jak mowilem u siebie do eKONTA mam otwarty rachunek
    eMAX PLUS i wplywalaby wolna gotowka. Wiec na dobra sprawe nie potrzeba 2
    rachunku.

    > UWAGA. Zgodnie z relacjami z forum mBanku operacja taka potrwa
    > najprawdopodobniej od 3 do 6 miesięcy.

    Tzn. cala procedura od 3 do 6 miesiecy? Rozumiem, ze do czasu
    przeksztalcenia eKONTA na ROR wspolny, wyplata mojej zony nie moze wplywac
    na ten rachunek? To w sumie tez pol biedy. Jej ING jeszcze zostanie (tam ma
    wyplate), wiec tutaj nie byloby problemu. Aktualnie i tak wszystkie
    oszczednosci na koniec miesiaca wplywaja na moje konto eMAX PLUS.

    Jeszcze jedno pytanie. Jezeli eKONTO jest wspolne, to co z eMAX PLUS i SI?
    Automatycznie zostaje wspolwlascicielem? Rozumiem, ze wspolwlasciciel ma
    taki sam dostep on-line, a wiec do reszty rachunkow na koncie. Jak to
    wyglada z prawnego punktu?

    MarkX

  • 9. Data: 2007-10-07 18:48:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarkX" <m...@o...pl> wrote in message news:feb8ht$to9$1@news.onet.pl...

    > Jakie roznice w zarzadzaniu i dostepie do srodkow? Jak to wyglada w
    > przypadku smierci wlasciciela rachunku, ew. pelnomocnika? Albo w przypadku
    > obojga? Jak jest z dziedziczeniem przez dziecko w takim wypadku?

    Pelnomocnictwo okresla ramy w jakich moze dzialac pelnomocnik. W praktyce
    jest to swobodny dostep do rachunku. Zobowiazania obciazaja tylko
    wlasciciela (mozna powiedziec, wlasciciel ma obowiazki i prawa, a
    pelnomocnik tylko prawa ;)). Z chwila smierci wlasciciela pelnomocnictwo
    wygasa. Reszta sie toczy zgodnie z prawem spadkowym. W banku mozna zlozyc
    zapis na wypadek smierci, wtedy okreslonej osobie jest wyplacana pewna,
    ograniczona prawnie, kwota bez postepowania spadkowego. Mozesz miec zapis
    dla zony jak i dla dziecka.

    > Taaa tego najmniej sie obawiam :P

    Biliony wczesniej zawierajacych zwiazki tez tak myslaly ;). Oczywiscie gdyby
    bylo inaczej nie warto byloby brac slubu :). Generalnie wspolwlasnosc jest
    ograniczeniem praw, byc moze to przez magie ceremonii slubu ludzie sami chca
    ograniczac swoje prawa ;).

    MK

  • 10. Data: 2007-10-07 18:56:38
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]
    > bank jak kazdy inny. Problemy zaczynaja gdy chcesz zalatwic cos
    > niestandardowego lub gdy cos potrzeba na szybko. Nie ma oddzialu = nic nie

    W sumie to jedynie co mi przychodzi do glowy, to ze moze byc kiedys
    potrzebne potwierdzenie wykonania jakiegos archiwalnego przelewu. Fakt nigdy
    nie korzystalem jeszcze z polecenia zaplaty i nie wiem jak odbywaja sie
    reklamacje na tym polu, zarowno jezeli chodzi o mbank, jak i zwykle banki.
    Nie wystarczy sam wydruk z systemu online?

    > Do kontaktu masz tylko konsultantow = roboty, z ktorymi naprawde nie
    > pogadasz. Przetrenowane na wlasnym przykladzie oraz na doswiadczeniach
    > innych osob.

    Tutaj mam inne doswiadczenia. Musialem uaktualnic swoje dane adresowe i w
    mbanku zrobilem to od reki przez telefon. W ING nie mam pojecia czy da sie
    to zrobic przez telefon. Jezeli tak, to ok. Ale jezeli nie, to pewnie
    jeszcze dlugo tych danych nie uaktualnie, bo po prostu nie mam kiedy (i
    leniwy jestem ;))

    > Otrzymanie kredytu

    Poki co nie zamierzam z tego korzystac, mam inne zrodlo kredytowania ;)

    > ING nie jest taki zly, ma wszystko to co potrzeba (moze poza slabym
    > online), w tym bardzo dobrze karty kredytowe.

    Te zamkniecie obu rachunkow ING nie jest jeszcze przesadzone. Na pewno jeden
    pojdzie pod mlotek. Przez te 4 rachunki mam tylko kupe roboty. Przelewam
    kase z jednego rachunku na drugi itd. 4 pary hasel + oplaty za duzo tego :)

    MarkX