  • 11. Data: 2009-11-04 14:42:01
    Temat: Re: Konto ING komfort za free do końca 2010.
    Od: "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM>

    > kretynizm, a skad bys wtedy wiedzial ze wykonujesz przelew do danego banku
    > nie innego, obecnie po numerach
    > bank sprawdza i wyswietla informcaje przy robieniu przelewu .

    A jakie to ma znaczenie? Nie wyślesz przelewu ponieważ, ktoś będzie w innym
    banku niż Ty? Zresztą zawsze się można zapytać...
    Podobna sprawa jest w przypadku telefonów komórkowych i jakoś to działa.

  • 12. Data: 2009-11-04 14:49:14
    Od: z...@o...pl

    > Wtedy zawsze mozna sie wyprowadzic na Bialorus ;)

    jak komuś argumentów brakuje to zawsze pisze o Białorusi.
    rzadko kiedy takie osoby rozumieją, że ja wolę wiecej rynku niż mniej
    więc nie podoba mi sie zmuszanie kogokolwiek (np. banku) do robienia
    niepotrzebnych dziwnych rzeczy.

    o ile można zgodzic się z poglądem o potrzebie istnienia przenośności
    numerów komórkowych (bo nr ten jest krótki, łatwo zapamietywalny, a
    przedsiębiorca wyłożył jakąś kasę na reklamę, choćby wizytówki)
    o tyle przenośność nr rachunku bankowego jest kwiatkiem do kożucha

  • 13. Data: 2009-11-04 14:59:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 4, 3:24 pm, z...@o...pl wrote:

    > też tak sądzę, ale Komisja Europejska może się z nami nie zgodzić, i co wtedy?
    >
    > --

    KE akurat popiera takie pomysly [przenoszenie sie z banku do banku].
    Problem polega raczej na tym ile to moze kosztowac [dostosowanie
    informatyki systemow bankowych, agentow rozliczeniowych, KIR, SWIFT
    itp. itd.].

  • 14. Data: 2009-11-04 15:12:02
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    z...@o...pl wrote:

    > jak komuś argumentów brakuje to zawsze pisze o Białorusi.

    Aha.
    A jak tobie argumentow zabraklo, i zaczales pisac "KE sie z nami nie
    zgodzi" - to jest w porzadku.

    Coz, mozna i tak, mentalnosc Kaliego sie klania.

    > rzadko kiedy takie osoby rozumieją, że ja wolę wiecej rynku niż mniej
    > więc nie podoba mi sie zmuszanie kogokolwiek (np. banku) do robienia
    > niepotrzebnych dziwnych rzeczy.

    Pewne rzeczy wymagaja regulacji, aby wolny rynek mogl dzialac.
    Pierwszy przyklad z brzegu: telekomunikacja.

    Oczywiscie nie roztrzasam tu, czy przenosnosc numeru rachunku mialaby
    istotny wplyw na konkurencyjnosc czy nie.
    Jakis wplyw moglo by to miec, i z pewnoscia byloby interesujace dla
    pewnej grupy klientow (szczegolnie takich, ktorzy zyja w roznych krajach).

> [...]
    > przedsiębiorca wyłożył jakąś kasę na reklamę, choćby wizytówki)
    > o tyle przenośność nr rachunku bankowego jest kwiatkiem do kożucha

    Nie mniej jednak, milo byloby miec taka mozliwosc, tym bardziej, gdyby
    przenosnosc numeru bankowego obowiazywala w calej Unii (czy strefie
    Euro, dla uproszczenia).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2009-11-04 18:11:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > kretynizm, a skad bys wtedy wiedzial ze wykonujesz przelew do danego
    > banku a nie innego, obecnie po numerach
    > bank sprawdza i wyswietla informcaje przy robieniu przelewu .

    Jakoś operatorzy komórkowi sobie z tym radzą. Jest nawet strona, na
    której można sprawdzić do jakiej sieci należy dany numer (i wszystko
    działa). Skoro z telefonami się to dlaczego z bankami nie ?

    --
    Mithos

  • 16. Data: 2009-11-05 13:12:07
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Wtedy bank by rowniez sprawdzal po numerach konta i wyswietlal
    > informacje, jak dzisiaj.

    jakim cudem ?

  • 17. Data: 2009-11-05 13:13:12
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Br" <b...@p...onet.pl_NOSPAM> napisał w wiadomości

    > A jakie to ma znaczenie? Nie wyślesz przelewu ponieważ, ktoś będzie w
    > innym banku niż Ty? Zresztą zawsze się można zapytać...
    > Podobna sprawa jest w przypadku telefonów komórkowych i jakoś to działa.

    no ma to znaczenie czasem, np gdy chcesz wyslac z mbanku (firmowego) do
    mbanku firmowego
    200 zl majac na rachunku 200 zloty, jezlei rzeczywiscie wyslesz na taki
    rachunek nie zaplacisz za przelew wprzeciwnym razie powstanie
    ujemne saldo 1 zl.

  • 18. Data: 2009-11-05 13:18:16
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > jakim cudem ?

    Takim samym cudem, jakim dzialaja operatorzy telefoniczni (czy podobnie,
    jak dziala DNS).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2009-11-05 13:35:53
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:hcuj9u$17h$1@online.de...

    > Takim samym cudem, jakim dzialaja operatorzy telefoniczni (czy podobnie,
    > jak dziala DNS).

    no to musialalby byc publicznie dostepna baza wszystkich kont

  • 20. Data: 2009-11-05 14:02:47
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    > wiadomości news:hcuj9u$17h$1@online.de...

    > no to musialalby byc publicznie dostepna baza wszystkich kont

    Teraz tez jest "publiczna" - wiesz np. ze konto o numerze

    1111 2222 xxxx ...

    jest prowadzone w tym i w tym banku. W tym wzgledzie nic by sie nie
    zmienilo.

    A czy tego typu informacje dostepne bylyby faktycznie dla kazdego
    Kowalskiego, czy tylko dla bankow - to juz sprawa organizacyjna (i w
    zasadzie wystarczaloby, gdyby ta baza byla synchronizowana z bankami np.
    w pierwsza niedziele miesiaca; zmiana banku mogla nastapic tylko raz w
    miesiacu; wystarczyloby, gdyby w bazie byly jedynie konta "przeniesione"
    itp.).

    Naprawde, nie jest to jakas skomplikowana sprawa.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org