  • 11. Data: 2004-09-14 23:05:06
    Temat: Re: Konto a śmierć
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości
    news:ci7t5h$5le$1@inews.gazeta.pl...

    > Polowa jest jego - podpis to tu tylko sprawa techniczna.
    > Druga polowa podlega podzialowi - tata w tym podziale
    > takze uczestniczy!!

    Od kiedy? Polowa dla malzonka (jesli zyje), a polowa do podzialu na
    zstepnych.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 12. Data: 2004-09-15 04:44:21
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Daniel M.J." <q...@c...pbz> napisał w wiadomości

    > Od kiedy? Polowa dla malzonka (jesli zyje), a polowa do podzialu na
    > zstepnych.

    Tak??? Ciekawe!! A jesli nie ma zstepnych?? To co??
    Polowa przepada??

  • 13. Data: 2004-09-15 07:19:18
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Jezli malzonkowie nie mieli zniesionej wspolnoty majatkowej, to polowa
    > pieniedzy jest zony. Druga polowa podlega normalnym zasadom
    > dziedziczenia (ustawowego lub testamentowego) i wymaga przeprowadzenia
    > sprawy spadkowej.

    wszystko zalezy od decyzji sadu. W zaleznosci od uwarunkowan moze byc jak
    mowisz o moze byc rowniez przypadek rownych czesci spadku dla kazdego
    spadkobiercy (np. po 1/3 dla zony i kazdego z 2 dzieci). Po to sa
    postepowania spadkowe zeby ocenic warunki spadku. Jakby bylo to tak proste
    sad bylby nipotrzebny, wystarczylby notariusz, ktory stwierdzalby podzial
    majatku a tak nie jest.

    D.

  • 14. Data: 2004-09-15 08:12:20
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    > Tak??? Ciekawe!! A jesli nie ma zstepnych?? To co??

    Polecam przeczytanie oryginalnych postow tworcy watku.

    Daniel

  • 15. Data: 2004-09-15 08:30:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Daniel M.J." <q...@c...pbz> writes:

    > Użytkownik "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> napisał w wiadomości

    > Polecam przeczytanie oryginalnych postow tworcy watku.

    Jeszcze raz.

    Polowa pieniedzy jest wlasnoscia meza zmarlej (wspolnota majatkowa
    malzonkow) i nie wchodzi do masy spadkowej.

    Druga polowa stanowi spadek po zmarlej i podlega przepisom o spadku.
    Jesli zmarla pozostawila meza i syna i nie spisala testamentu, to
    dostaja po polowie tej czesci. Oczywiscie wymaga to przeprowadzenia
    postepowania spadkowego.

    MJ

  • 16. Data: 2004-09-15 09:39:28
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    > Polowa pieniedzy jest wlasnoscia meza zmarlej (wspolnota majatkowa
    > malzonkow) i nie wchodzi do masy spadkowej.
    > (...)

    Zgadza sie. Chodzilo mi o fragment, ze nie ma zstepnych, choc przeciez autor
    napisal, ze jest chocby on.

    Daniel

  • 17. Data: 2004-09-15 09:43:45
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

  • 18. Data: 2004-09-15 09:58:47
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    > Polowa pieniedzy jest wlasnoscia meza zmarlej (wspolnota majatkowa
    > malzonkow) i nie wchodzi do masy spadkowej.
    > Druga polowa stanowi spadek po zmarlej i podlega przepisom o spadku.

    Cos sie zmienilo ostatnio w przepisach w tym zakresie? Wg tego co piszesz
    malzonek dziedziczy teraz niejako dwa razy.

    Daniel

  • 19. Data: 2004-09-15 10:02:29
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Daniel M.J. napisał:

    > Cos sie zmienilo ostatnio w przepisach w tym zakresie? Wg tego co piszesz
    > malzonek dziedziczy teraz niejako dwa razy.

    Niby jak dwa razy. Przeciez polowa jest jego, wiec nie ma tutaj mowy o
    dziedziczeniu.

    Bartol

  • 20. Data: 2004-09-15 10:06:13
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > Niby jak dwa razy. Przeciez polowa jest jego, wiec nie ma tutaj mowy o
    > dziedziczeniu.

    Polowa byla jego w trakcie trwania malzenstwa. Przez smierc malzonka
    malzenstwo i wspolnota ustaja, dlatego dziedziczenie ustawowe przekazuje owa
    polowe malzonkowi.

    Daniel