  • 1. Data: 2005-11-12 19:27:38
    Temat: Konto firmowe a zamknięcie DG
    Od: "r" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    planuje zamknac dzialalnosc gospodarcza, na potrzeby ktorej mam konto w mBanku
    (mBiznes oczywiscie). Czy to konto MUSZE zamknac? Jesli tak, to w jakim terminie?

    P.S. Jesli ktos ma praktycznie doswiadczenie z zamykaniem DG, to zapraszam do
    moich pozostalych pytan:
    http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/11faac9a5d97f325/259c57cc198c3
    7ab
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/6cfe1dc488410155/c6b63540cd095b
    14

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2005-11-12 20:15:55
    Temat: Re: Konto firmowe a zamknięcie DG
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

> [...]
    mBanku
    > (mBiznes oczywiscie). Czy to konto MUSZE zamknac? Jesli tak, to w jakim

    Odpowiedzi na pytanie nie znam, ale ja od zamknięcia działalnośći (styczeń
    2004) mam nadal mBiznes konto w mBanku i jakoś do tej pory nikomu to nie
    przeszkadza. A zamknąć próbowałem, zadzwoniłem na mlinię i powiedzieli, że
    powinienem wysłać jakieś pisemko o rezygnacji do nich, ale że mi się nie
    chciało niczego wypełniać ani wysyłać to mam nad to konto. Jak na razie jest
    za darmo to mi nie przeszkadza.

  • 3. Data: 2005-11-12 22:28:03
    Temat: Re: Konto firmowe a zamkniecie DG
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/12/2005 8:27 PM, r wrote:
> [...]
    7ab
    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/6cfe1dc488410155/c6b63540cd095b

    Nie znam aktu prawnego, który nakazywałby zamknięcie konta - chociaż
    zalecałbym nieprzyjmowanie na niego płatności, które - jak to pięknie
    ujął mądry ustawodawca - mimo, że jednokrotne mogłyby wskazywać na
    zamiar częstotliwy - czyli, że działalność jednak prowadzisz - nawet
    gdyby chodziło o sprzedaż na allegro starych butów narciarskich.

    Gdyby kto pytał (co jest mało prawdopodobne) - możesz powiedzieć, że
    słyszałeś, że nowy rząd będzie zwracał VAT małym firmom - więc nie
    zamykałeś konta, żeby nie utrudniać reform.

    Pzdr: Witek

  • 4. Data: 2005-11-13 07:23:35
    Od: ...@...c

    Dnia 12 Nov 2005 20:27:38 +0100, r napisał(a):

    > Witam,
    >
    > planuje zamknac dzialalnosc gospodarcza, na potrzeby ktorej mam konto w mBanku
    > (mBiznes oczywiscie). Czy to konto MUSZE zamknac? Jesli tak, to w jakim terminie?

    radze zapoznać sie z regulaminem prowadzenia rachunku bankowego.

> [...]
    > moich pozostalych pytan:
    > http://groups.google.com/group/pl.misc.telefonia.gsm
    /browse_thread/thread/11faac9a5d97f325/259c57cc198c3

    opcja 2 jest ok.

    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/6cfe1dc488410155/c6b63540cd095b
    14

    radze zapytać sie w biurze rachunkowym albo im to zlecić za 50zł.

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-11-13 09:22:29
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 11/12/2005 8:27 PM, r wrote:
> [...]
    7ab
    > http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/6cfe1dc488410155/c6b63540cd095b

    Co do telefonu - mnóstwo ludzi ma abonamenty "na firmę", która już dawno
    nie istnieje - znam osobę, która ma stacjonarny, na osobę zmarła
    kilkanaście lat temu. Płacić możesz z konta osoby fizycznej - lub
    inaczej, w szczególności może płacić kto inny.

    Co do ZUS - istnieje kod zawieszenia - możesz poczytać w archiwum
    pl.soc.prawo.podatki - jednakże tamat jest śliski - np. zawieszenie DG w
    US nie jest respektowane w ZUS, a misie z ZUSu z lubością wygrzebują
    wszystkie zaległe sprawy i nasyłaja komorników.
    Jeżeli nic nie robisz (nie wystawiasz faktur) lepiej zamknąć, by miec
    spokój.

    Część banków zamyka nieużywane konto - lepiej zrobić to samemu, zanim
    dział marketingu wymyśli opłatę za nieuzywanie i poinformują Cie o
    kilkusetzłotowym debecie, jak się juz nazbiera. Póki co, mBank tak nie
    robi - ale może - jak może, to kiedys zrobi.

    Pzdr: Witek