  • 1. Data: 2005-05-05 13:06:57
    Temat: Konto w Polsce, pobranie kasy w Anglii - jak najkorzystniej ?
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Witam!
    Na prośbę znajomego robię rozeznanie w temacie możliwie
    najkorzystniejszego rozwiązania problemu:
    1. znajomy pracuje w Anglii (okolice Londynu), kasa wpływa na konto w
    Polsce.
    2. z kasy musi korzystać zarówno znajomy (nadal przebywając w Anglii)
    jak i jego ładniejsza połowa, pozostająca w PL, a więc ważne będą opłaty
    za bankomaty - krajowe i zagraniczne.
    3. najistotniejsze kwestie to: opłata za prowadzenie, opłata za kartę,
    opłata za wypłaty w kraju, opłata za wypłaty za granicą. Reszta
    nieistotna, bo i tak będzie niewykorzystywana.

    Zrobiłem krótkie rozeznanie po ofertach banków do których żona znajomego
    może mieć dostęp w swoim miejscu zamieszkania (mBank ;-), BZWBK, Citi,
    BPH, Millenium, Dominet Bank)i wygląda na to, że znajomy najlepiej chyba
    wyjdzie zakładając konto w Citibanku - prowadzenie 4,99, wypłata z
    bankomatu Citi za granicą 0 zł - w innych bankach oscyluje od 8-10 zł
    wzwyż, więc już jednorazowa wypłata jest korzystniejsza niż np.
    bezpłatny mBank, gdzie wypłata za granicą to 10 PLN. Do Citi w Londynie
    znajomy raczej nie będzie miał daleko.

    Pytanie: czy Citibank to będzie dobry wybór ? Jakieś bugi, o których
    mogłem nie doczytać na ichnim WWW ?

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2005-05-05 13:12:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> wrote:
    > Pytanie: czy Citibank to będzie dobry wybór ? Jakieś bugi, o których
    > mogłem nie doczytać na ichnim WWW ?

    Zobacz www.dbpbc.pl.
    Tanszy i lepszy ;)
    A do tego bezplatne wyplaty z sieci Barclays.
    Tutaj znajdziesz liste bankomatow:
    http://www.multimap.com/clients/places.cgi?client=ba
    rclays

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-05 13:36:16
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-05-05 15:12, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Zobacz www.dbpbc.pl.

    Zobaczyłem

    > Tanszy i lepszy ;)

    Noo, wygląda ciekawie...

    > A do tego bezplatne wyplaty z sieci Barclays.
    > Tutaj znajdziesz liste bankomatow:
    > http://www.multimap.com/clients/places.cgi?client=ba
    rclays

    W Londynie znacząco więcej niż Citi.
    Tyle że jest jeden problem: żona znajomego nie ma dostępu do
    bezprowizyjnego bankomatu, najbliższy Euronet w odległości circa 40
    km... (żona znajomego - okolice Głogowa, Euronet - w Lubinie, wszystko
    na zDolnym Śląsku...)

    A w Citi jeszcze mogą być przeboje z CitiPhonem, jak już na grupie
    znalazłem... Jeżeli nie da się zrezygnować to będzie dodatkowe 3
    zł/miesiąc, hmmm

  • 4. Data: 2005-05-05 13:40:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Roman Sąsiada <n...@...hate.spam> wrote:
    > A w Citi jeszcze mogą być przeboje z CitiPhonem, jak już na grupie
    > znalazłem... Jeżeli nie da się zrezygnować to będzie dodatkowe 3
    > zł/miesiąc, hmmm

    Ano nie da sie zrezygnowac.
    Co do Zony - a musi byc jedno konto? :)
    Dla zony zalozyc inteligo (bankomaty PKO BP) lub mBank (BZ WBK) i juz :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-05 13:51:53
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Dnia 2005-05-05 15:40, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Ano nie da sie zrezygnowac.

    Na grupie czytałem o walkach, po których się dało... Ale nawet przy 8 zł
    miesięcznie jeszcze się da przełknąć.

    > Co do Zony - a musi byc jedno konto? :)

    No nie...

    > Dla zony zalozyc inteligo (bankomaty PKO BP) lub mBank (BZ WBK) i juz :)

    Tylko wtedy trzeba będzie jakoś tę kasę przelewać do mBanku, przelewy
    przez Internet DB ma bezpłatne, więc ujdzie w tłoku... Znajomy raczej
    powinien z tym zagadnieniem sobie poradzić :-)
    OK, wrzucam DB do porównania i pogrubiam czcionkę ;-)

  • 6. Data: 2005-05-05 18:00:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Roman Sąsiada"

    > Zobaczyłem

    > Noo, wygląda ciekawie...

    moja cora siedzi juz czwarty miesiac w Leeds i wlasnie korzysta z
    karty VE ktora jej wyrobilem w DB. W lutym porownywalismy jednoczesne
    wyplaty z DB, mBanku i Fortisa - mBank odpadl od razu, fortis niewiele
    lepszy a DB mial dobre kursy i 0 oplat. Kurs w bankomacie zreszta taki
    sam jak przy bezgotowkowych i calkiem niezly
    *** blad ***

  • 7. Data: 2005-05-05 23:30:45
    Od: "zaemka" <z...@w...pl>

    Witam,
    poczytaj jeszcze tutaj:
    http://www.fortisbank.com.pl/services/epakiet/
    pozdr. zaemka

  • 8. Data: 2005-05-06 10:35:37
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    zaemka <z...@w...pl> wrote:
    > poczytaj jeszcze tutaj:
    > http://www.fortisbank.com.pl/services/epakiet/

    Nie czytaj. Zlodziejskie kursy - nie oplaca sie

    Zadbaj o swoje pieniądze!