  • 11. Data: 2007-02-27 20:09:56
    Temat: Re: Konwersja w SFI
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

    > ale przeciez nie jestem zorientowany we wszystkich dostepnych na rynku
    > funduszach...

    Ja też. Dlatego napisałem ,,*prawie*''.

    <>

  • 12. Data: 2007-02-27 20:18:16
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *RobertS* wrote:

    > jasne, ale masz pomysl, ktory moze wyceniac jednostki po cenie z dnia
    > poprzedniego?
    >
    > chociaz jeden...

    Po chwili namysłu wydaje mi się, że takowy nie istnieje :) To by było
    strzelanie sobie w nogę (przez TFI).

    Przypuśćmy, że masz możliwość odkupienia dzisiaj np. Skarbca Akcji po
    wczorajszej cenie. Odkupujesz i... jesteś ~3% do przodu :)

    <>

  • 13. Data: 2007-02-27 20:23:44
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 20:18:16 +0000 (UTC), piper
    <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >Przypuśćmy, że masz możliwość odkupienia dzisiaj np. Skarbca Akcji po
    >wczorajszej cenie. Odkupujesz i... jesteś ~3% do przodu :)

    Gdzieś mi się o uszy obiło, że wyceny wstecz są niedozwolone, ale nijak nie
    pamiętam z czego to wynikało - rzuciłem okiem na ustawę o funduszach i
    rozporządzenia, ale tam chyba nic o tym nie ma.

  • 14. Data: 2007-02-27 21:07:05
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Gdzieś mi się o uszy obiło, że wyceny wstecz są niedozwolone, ale nijak nie
    > pamiętam z czego to wynikało - rzuciłem okiem na ustawę o funduszach i
    > rozporządzenia, ale tam chyba nic o tym nie ma.

    no to kwestia sie wyjasnila, po cenie "z wczoraj" sprzedac/kupic sie nie
    da...

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2007-02-28 07:52:48
    Od: "ALR" <a...@o...pl>

    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 27 Lut, 11:16, "ALR" <a...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Tak się zastanawiam, w czym lepsza jest konwersja pomiędzy funduszami w
    SFI
    > (fundusze "normalne, nie parasolwe) od odsprzedazy jedostek i zakupu
    > innych - w SFI nie ma przecież prowizji za kupno i zbycie, a "belkowe"
    > płacimy i tu i tu.
    > Jedynym plusem może być szybsza procedura, ale ogranicza to jednak wybór
    > funduszu.
    >
    > Czy może o czymś nie wiem?
    >
    > Pozdr.
    > Janusz K.

    Ale jesli robisz konwersję w ramach funduszy parasolowych
    to belki się nie płaci. Oczywiście, jesli na koniec i tak się wycofasz
    to i tak płacisz.
    Pozdr
    DD

    Wiem, wiem, ale na razie to mam wysztko w "nieparasolowych" :(
    Pojawiło się trochę nowości w SFI z parasola - trzeba będzie uważniej się im
    przyjrzeć.

    Pozdr.
    Janusz K.

  • 16. Data: 2007-02-28 08:56:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 21:08:50 +0100, RobertS napisał(a):

    > jasne, ale masz pomysl, ktory moze wyceniac jednostki po cenie z dnia
    > poprzedniego?

    Nie ma takich ale było kiedyś tak, że wycena jednostek na dany dzień mogła
    być oparta o ceny np akcji z dnia poprzedniego. Jestem pewien, że
    niektórzy na grupie pamiętają te przechwałki spekulantów, którzy na
    podstawie obserwacji giełdy robili po parę konwersji w SFI tygodniowo.

  • 17. Data: 2007-02-28 11:23:44
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    RobertS wrote:
    > no to kwestia sie wyjasnila, po cenie "z wczoraj" sprzedac/kupic sie
    > nie da...

    W ogole fajnie fundusze polecialy w dol...

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2007-02-28 11:36:58
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > W ogole fajnie fundusze polecialy w dol...

    nie martwie sie, wlasnie sie czaje, aby kupic troche akcji GG ;-))

    --

    pozdr.
    RobertS