  • 11. Data: 2005-11-18 12:18:01
    Temat: Re: Koszty
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    harpy wrote:

    > pomimo, iż drugi kredyt będzie miał we wniosku o wpis do KW tytuł :
    > cele mieszkaniowe (tak jak kredyt pierwszy) ?
    > Jakoś nie moge zakumać tej różnicy ?

    AFAIR wyczytałem, że wg art 26b ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych ulga odsetkowa przysługuje dla kredytów udzielonych na
    "sfinansowanie inwestycji mającej na celu zaspokojenie własnych potrzeb
    mieszkaniowych". Pisze tam też. że warunkiem odliczenia jest m. in. to żeby
    taki cel wynikał z umowy kredytu/pożyczki. Nie ma nic o KW. Pytanie
    podstawowe co będzie pisało w w tej drugiej umowie na temat celu kredytu?
    Zapewne o refinansowaniu.

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2005-11-20 14:00:29
    Od: "harpy" <h...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > taki cel wynikał z umowy kredytu/pożyczki. Nie ma nic o KW. Pytanie
    > podstawowe co będzie pisało w w tej drugiej umowie na temat celu kredytu?

    hmm, no właśnie, tu jest chyba pies pogrzebany.
    Skoro dla US KW jest bez znaczenia, a podstawa odliczania jest umowa z
    bankiem, to raczej tutaj polegnę (choc musze o to jeszcze spytać w banku nr
    2). Tak na 90% umowa będzie dotyczyć spłaty kredytu zaciagniętego w banku nr
    1, a nie na zakup mieszkania u developera ....

    Dzieki za informacje,
    harpy

  • 13. Data: 2005-11-21 11:13:09
    Temat: Re: Koszty "wymazania" banku z hipoteki ?
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    harpy napisał(a):
    > Konkretnie : chce przenieść kredyt z jednego banku do drugiego, no ale m.in.
    > jest wlaśnie koszt wypisu pierwszego banku z hipoteki i wpisanie banku nr 2.
    > Kwestia wpisu jest jasna, no ale coś mi się kołata, że wypis już nie jest
    > taki tani (jest jakaś taksa na to ?).

    Weź jeszcze pod uwagę to:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1357538