  • 31. Data: 2004-02-22 06:30:14
    Temat: Re: Kradziez karty-6 minut roznicy
    Od: "Adam" <A...@p...com.pl>

    > Hm, a czy wznowienie karty jest traktowane tu tak, jak wwydanie nowej?
    > Wkrotce wygasa mi VE w mBanku...
    >
    > TA

    Tak, ale mussz podpisać "NOWĄ" umowę. Możesz również zrobić to wcześniej i
    bezpłatnie dostać 'nową" kartę. Ja tek zrobiłem. Wszytko trwało jakieś 2tyg.

  • 32. Data: 2004-02-22 10:07:01
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Adam" <A...@p...com.pl> wrote in message
    > Tak, ale mussz podpisać "NOWĄ" umowę. Możesz również zrobić to wcześniej i
    > bezpłatnie dostać 'nową" kartę. Ja tek zrobiłem. Wszytko trwało jakieś
    2tyg.

    Jeśli ma tzw. kartę w nowym module (widoczną w necie) to wystarczy samo
    podpisanie umowy. I apropos różnic w ubezpieczeniu w USA i w Polsce. Aż taka
    różnica to nie jest. Ja podpisałem umowę dla karty w MultiBanku (była już
    wydana właśnie w nowym module), płacę dodatkowo ubezpieczenie 1 zł mies i
    mam ZERO LIABILITY :)))) Przestałem się stresować :)

    pzdr
    KK

  • 33. Data: 2004-02-22 10:39:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jahckal" <jahckal@...j.a.b.b.e.r.p.l...org> wrote in message

    > najwazniejsze, ze jest karta (oby byla jeszcze w poniedzialek :).
    > dostanie ja bank przy pomocy policji. wystapi do merchanta o kopie
    > dokumtow obciazeniowych i porowna podpisy. jesli sa rozne - buli
    > merchant.

    Co nie jest rownoznaczne z oddaniem pieniedzy cardholderowi ;).
    Nalezy pamietac, ze skutkiem reklamacji moze byc 1 z 4 wariantow

    1/ issuer odzyskuje kase od merchanta i oddaje ja cardholderowi
    2/ issuer nie odzyskuje kasy od merchanta i nie uznaje reklamacji
    cardholderowi
    3/ issuer nie odzyskuje kasy od merchanta ale uznaje raklamacje
    cardholderowi
    4/ issuer odzyskuje kase od merchanta i nie oddaje jej cardholderowi

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 34. Data: 2004-02-22 11:04:45
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Skrot wydarzen: zamknieta szafka, wlam, kradziez portfela wraz kartami VE

    A zastanawiałeś się nad odszkodowaniem (nie tylko za kartę) od osoby lub
    instytucji, która powinna tej szafki pilnować (lub ponosić za nią
    odpowiedzialność)?

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 35. Data: 2004-02-22 15:26:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Ale na karcie w większości banków możesz sobie wpisać cokolwiek.
    Pamiętam,
    > że tylko w BZWBK gość mi mówił, żeby był taki sam.

    W BPH też wymagają. Po za tym wzór podpisu na karcie mogą stanowić wydruki
    z poprzednich transakcji. W końcu zostały one uznane za prawidłowe przez
    tamtych sprzedawców. Z tym, ze nie podejrzewam, by złodzieje byli tak
    głupi, by przynajmniej podobnego podpisu nie złożyć.

  • 36. Data: 2004-02-22 19:33:51
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c18uor$1uo$1@inews.gazeta.pl>, g...@g...pl
    says...

    > Niestety nie mam rachunku w stanach, posluguje sie polskimi kartami.
    > W kazdym razie ta moja wypukla debetowa - jako 'debit' nie przeszla.
    > Nie czuje sie specjalista w kartach/transakcjach. Nie slyszalem nawet o
    > takim rodzaju karty - 'check card'.

    Check card to tak jak nasza debetowa .... z tym ze wiekszosc debetowych
    w Polsce (?) jest plaska karta (najczesciej elektron ?) a w Stanach
    "check card" jest karta wypukla i tak jak przedmowca wspominal w
    przypadku placenia karta w sklepach mozesz wybrac sposob rozliczenia
    (credit, debit) roznica jest jedynie taka ze w przypadku opcji credit
    otrzymujesz slip do podpisu (i teraz juz nie zawsze.... w jednym ze
    sklepow ktorych korzystam prosza o pidpis w przypadku transakcji POWYZEJ
    $50) a w przypadku opcji debit proszony jestes o podanie PIN.

    Szczerze: teraz dla klienta teraz to juz nie robi zadnej roznicy, efekt
    w oby przypadkach jest taki sam -> kwota transakcji jest blokowana na
    koncie. Sprawdzalem wieleokrotnie.

    AP

  • 37. Data: 2004-02-23 06:45:14
    Od: "Psi" <p...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A zastanawiałeś się nad odszkodowaniem (nie tylko za kartę) od osoby lub
    > instytucji, która powinna tej szafki pilnować (lub ponosić za nią
> [...]
    Witam ponownie
    [Pozew]
    Odpowiedz brzmi Tak zamierzam pobawic sie w sad. Zalozyc sprawe z powodztwa
    Cywilnego instytucji

    zwanej Basen oraz domagac sie zwroty kasy i wprowadzenia innych zabezpieczen
    oraz monitoringu.

    Proceder wlamu do szafek trwa z dwa lata. Skad wiem? Policja mowi ze to sie
    zdazalo wczesniej (dla

    nich typowa sprwa), Kumpel za sciana mowi mnie w ten sam sposb obrobili. I to
    mnie zirytowalo.

    Policmajstry wszczeli postepowanie wlam z kradzieza- umorzenie 5 dni gdy nie
    wykryja sprawcy. Wiec

    jak skoncza to ja zaczne pisac najpierw do Instytucji (ugoda) a pozniej do
    sadu (sprawa). Poczekam

    zobacze. A dzis jest ten wspanialy moment ze poznam okolo 9.00 sledczego,
    ktory sie moja sprawa

    zajmuje :)

    [Reklemacja]
    Sprzedawca ,z ktorym rozmawialem karte zatrzymal. Jaka jest procedura zwrotu
    karty do Visa- nie wiem.

    A to znalazlem i poczytalem:
    Regulamin inteligo:
    http://www.inteligo.pl/InfoSite/html/oferta_dla_cieb
    ie_regulamin.htm

    pkt 5 Karty
    &40
    1. Klienta obciążają operacje dokonane przez osoby, którym udostępnił Kartę
    lub ujawnił kod identyfikacyjny.
    2. Klienta obciążają operacje dokonane z użyciem utraconej Karty do czasu
    zgłoszenia Bankowi jej utraty, do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150
    EUR. Ograniczenie to nie dotyczy operacji, do których doszło z winy Klienta, a
    w szczególności, gdy nie dopełnił on obowiązków określonych w § 42 ust.3 i
    ust.4.

    ..: Bylo ponizej 150 EURO :.... i to moja reklemacje zalatwi.

    3. Równowartość, o której mowa w ust. 2, oblicza się według średniego kursu
    EUR ogłaszanego przez

    NBP, obowiązującego w dniu dokonania zgłoszenia.
    4. Klienta obciążają operacje dokonane po zgłoszeniu, o którym mowa w ust.2,
    jeżeli doszło do nich z winy umyślnej Klienta.
    5. Klienta obciążają operacje dokonane przy użyciu Karty na odległość, mimo iż
    Karta została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia.

    pkt 12 reklemacje:
    § 83
    1. Klient ma prawo złożyć reklamacje odnośnie funkcjonowania każdego Kanału
    dostępu.
    2.Reklamacja, o której mowa w ust. 1 może być złożona poprzez Centrum
    Bankowości Telefonicznej, poprzez kanał www lub pisemnie, w sposób właściwy
    dla danego kanału dostępu.
    3. Bank rozpatruje reklamację w ciągu 30 dniu od daty jej otrzymania, chyba że
    rozpatrzenie reklamacji uzależnione jest od uzyskania dokumentów lub
    informacji od podmiotów trzecich

    Pesymistyczny artykuł o kartach [Marcin Kasperski]
    http://www.softax.pl/prywatne/marcink/artykuly/karty
    _niebezpieczenstwa

    A reszta Pesimizmu google i pl.biznes.banki.pl

    Wynika z tego wszystkiego ze jedyna droga to Sad RP i cierpliwosc...

  • 38. Data: 2004-02-23 08:33:00
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Psi" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Wynika z tego wszystkiego ze jedyna droga to Sad RP i cierpliwosc...
    > Pozdrawiam

    Albo korzystanie z banków gdzie możesz miec Zero Liability - BPH, Multi...

    pzdr
    KK

  • 39. Data: 2004-02-24 21:54:51
    Od: T...@s...co.uk

    In article <T...@n...onet.
    pl>,
    T...@s...co.uk wrote:

    > Hm, a czy wznowienie karty jest traktowane tu tak, jak wwydanie nowej?
    > Wkrotce wygasa mi VE w mBanku...

    Ja mnie poinformowano, przed uplywem terminu waznosci karty, wszyscy
    klienci otrzymuja nowa umowe do podpisu...

    TA