  • 21. Data: 2004-02-21 21:32:28
    Temat: Re: Kradziez karty-6 minut roznicy
    Od: Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A wiesz, ze sie roznil?
    >
    > Na szczescie, jak rozumiem, karta zostala zatrzymana w nastepnym
    > sklepie? To znacznie podnosi szanse, bo odpada standardowy wykret
    > banku "prosze pokazac karte z wlasciwym podpisem".
    >
    > MJ
    Skąd niby miałbym to wiedzieć? I skąd przypuszczenia, że wiem?

    "skoro" - spójnik wprowadzający zdanie podrzędne przyczyny lub warunku;
    jeśli, jeżeli: S. chce jechać, nie będę go zatrzymywał.
    ---Nowy słownik języka polskiego PWN

    Cz.B.

  • 22. Data: 2004-02-21 21:58:41
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Grzegorz Chlodzinski" <g...@g...pl> wrote in message
    > dla
    >
    > To jest chyba tak - dla nich plaskie to debetowe, wypukle - kredytowe.
    > Albo inaczej -autoryzowane pinem, to debetowe, podpisem - kredytowe.
    > Mam nadzieje, ze sie nie pomylilem - takie sa moje doswiadczenia.
    > W kazdym razie mam wypukla karte debetowa i przechodzi tylko jako
    'credit'.
    > Na stacjach benzynowych jest tak samo. Co jest niebezpieczne, to to, ze
    ich
    > kredytowe na stacjach nie wymagaja zadnej autoryzaji, debetowe sa
> [...]

    Hmm, a co powiesz na karty typu check card.
    Przy płatnościach wybieram, czy chcę ją potraktować jako credit card, i
    wtedy dostaję slip do podpisania,
    albo jako debit card i wówczas muszę wpisać pin.
    Fizycznie karta jest wypukła i rozliczana w ciężar rachunku z dnia
    transakcji, jak debetowa.

  • 23. Data: 2004-02-21 22:01:45
    Od: "RM" <r...@i...pl>

    Użytkownik "zdan" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to powodzenia... Ja miałem trochę inną sytuację, bo karta się nie
    > znalazła. W banku totalnie mnie olali twierdząc, że nie ma wzorca, więc
    > nie mają z czym porównać. Pisałem reklamacje, chodziłem do banku,
    > dzwoniłem na infolinię i ... nic.
    > Przy odbieraniu następnej karty poprosiłem, aby sobie skserowali podpis
    > na mojej karcie i włączyli do moich dokumentów i ... mnie olali.

    wzór podpisu składa sie na umowie - co to za bank?

    RM

  • 24. Data: 2004-02-21 22:10:58
    Od: "Franz " <f...@N...gazeta.pl>

    krzysiek <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > E... tam moja żona płaciła kika razy moją kartą (za zgodą i wiedzą),
    > a dzięki tej grupie moją niewiedzą że tak "nie nada" i przeszło.
    [...]
    > ....na sprzedawcę rzucającego okiem bym nie liczył.

    To może niech przestaną sprawdzać banknoty... co to za różnica czy prawdziwy
    czy zrobiony na ksero...

    --
    Franz

  • 25. Data: 2004-02-21 22:23:06
    Od: "Franz " <f...@N...gazeta.pl>

    Czeslaw Bajer <c...@i...gov.pl> napisał(a):

    > "skoro" - spójnik wprowadzający zdanie podrzędne przyczyny lub warunku;
    > jeśli, jeżeli: S. chce jechać, nie będę go zatrzymywał.
    > ---Nowy słownik języka polskiego PWN

    Ech... semantyka ;)

    BTW z dziesięsiu studentów jakich ostatnio zapytałem o znaczenie
    słowa "spolegliwy" dziesięciu odpowiedziało 'pokorny', 'łagodny' a jeden
    nawet dorzucił 'łatwowierny'...
    Liczba odpowiedzi mieszczących się w granicach błędu: zero

    --
    Franz

  • 26. Data: 2004-02-21 22:24:02
    Od: jahckal <jahckal@...j.a.b.b.e.r.p.l...org>

    Dnia 2004-02-21 11:05, Użytkownik Psi napisał:
    > Bardzo dziekuj za slowa- jest nadzieja.
    > Zaczynam walke dla zasady, zobaczymy czy nie z wiatrakiem bankowym :)

    z zadnym wiatrakiem. Twoja sprawa jest prosta. tylko dlugotrwala
    (pewnie na calkowite odblokowanie środków bedziesz czekal okolo 60 dni)

    najwazniejsze, ze jest karta (oby byla jeszcze w poniedzialek :).
    dostanie ja bank przy pomocy policji. wystapi do merchanta o kopie
    dokumtow obciazeniowych i porowna podpisy. jesli sa rozne - buli
    merchant. jesli nie - na nastepnej karcie podpisz sie w bardziej
    skomplikowany sposob.
    a wiec wysylaj w poniedzialek reklamacje VISA do Inteligo i dzwon na
    policje.

  • 27. Data: 2004-02-21 22:34:28
    Od: SebCz <a...@a...pl>

> [...]
    > nawet dorzucił 'łatwowierny'...
    > Liczba odpowiedzi mieszczących się w granicach błędu: zero

    Co prawda to juz NTG, ale ... kto dzis używa tego słowa? Ja się załapałem
    powyżej tego 0%, ale sie nie dziwię. Niedawno była odwilż językowa. Idę o
    zakład, że za 20 lat forma 'poszłem' bedzie poprawna. A wpis w słowniku
    słowa spolegliwy będzie:

    SPOLEGLIWY - (1) - taki, na którym można polegać, (2) - uległy, pokorny

    Takich kwiatków w wielu językach mozna dostrzec sporo.

    Nas zawsze uczyli: KONTEKST Ci drogę pokaże !

    --
    ______
    Pozdrowienia

  • 28. Data: 2004-02-21 22:38:15
    Od: T...@s...co.uk

    In article <6...@n...onet.pl>,
    "m23m" <m...@o...pl> wrote:

    [...]
    > Nie wiem, jak według niego, ale według mnie "nowe" są to karty wydane po
    > 12.10.2003 r., czyli te, które automatycznie (czy bankowi się to podoba, czy
    > nie) objęte są nowymi przepisami (ustawa o elektronicznych instrumentach
    > płatniczych).
    [...]
    > Po 12.10.2004 r. nowymi przepisami objęte będą automatycznie wszystkie karty
    > -
    > nawet te wydane przed 12.10.2003 r. (tak mówi wzmiankowana ustawa)...

    Hm, a czy wznowienie karty jest traktowane tu tak, jak wwydanie nowej?
    Wkrotce wygasa mi VE w mBanku...

    TA

  • 29. Data: 2004-02-22 00:29:24
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "RM" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > wzór podpisu składa sie na umowie - co to za bank?

    Ale na karcie w większości banków możesz sobie wpisać cokolwiek. Pamiętam,
    że tylko w BZWBK gość mi mówił, żeby był taki sam.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 30. Data: 2004-02-22 01:58:26
    Od: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@g...pl>

> [...]
    > albo jako debit card i wówczas muszę wpisać pin.
    > Fizycznie karta jest wypukła i rozliczana w ciężar rachunku z dnia

    Niestety nie mam rachunku w stanach, posluguje sie polskimi kartami.
    W kazdym razie ta moja wypukla debetowa - jako 'debit' nie przeszla.
    Nie czuje sie specjalista w kartach/transakcjach. Nie slyszalem nawet o
    takim rodzaju karty - 'check card'.

    Pozdrowienia
    Grzegorz Chlodzinski