  • 1. Data: 2009-10-26 19:29:37
    Temat: Kredyt Hipoteczny - jaki bank w obecnym okresie?
    Od: robbi <r...@n...com>

    Przychodzi do mnie siostra która myśli o własnym M i się pyta gdzie tu
    wziąść kredyt.
    Najprostsza odpowiedź - tam gdzie jej dadzą ;)
    Ale na serio - przyglądaliśmy się głównie ofercie Nordea, Millenium no i
    Multi (bo tam ma KO).
    Siostra ma trochę kasy i Książeczkę mieszkaniową - ale chciałaby to
    wykorzystać na opłaty i zrobienie/urządzenie mieszkania, tak więc w
    pierwszej kolejności brany jest pod uwagę kredyt 100% wzięty w PLN bądź EUR.

    Ktoś z Was ostatnio przerabiał ten temat i mógłby się podzielić
    wrażeniami/doświadczeniem?

    --
    pzdr
    robbi

  • 2. Data: 2009-10-26 20:11:09
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny - jaki bank w obecnym okresie?
    Od: euro <l...@w...pl>

    robbi napisal:

    > Ktoś z Was ostatnio przerabiał ten temat i mógłby się podzielić
    > wrażeniami/doświadczeniem?

    Czuje ze doswiadczenie masz niewielkie na rynku.
    Proponuje wziasc niezaleznego doradce i poprowadzic wniosek.
    Doradce proponuje z czyjejs rekomendacji.

    Euro

  • 3. Data: 2009-10-27 13:50:15
    Od: robbi <r...@n...com>

    euro pisze:

    > Czuje ze doswiadczenie masz niewielkie na rynku.

    To źle czujesz.
    Co do doradcy - to na co mi rozmowa ze świeżo upieczonym absolwentem
    który duka to co na kursie się nauczył?

    W ofercie banków mam odpowiednie rozeznanie, natomiast chcę się
    dowiedzieć jak w realiach drugiej połowy 2009r. banki podchodzą do
    kredytów hipotecznych 100% - najlepiej od osób które o taki kredyt się
    starały.

    --
    pzdr
    robbi

  • 4. Data: 2009-10-27 15:38:53
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To moze jednak odbądź u jednej z firm doradztwa kredytowego rozmowę ze świeżo
    upieczonym absolwentem, który duka to co na kursie się
    nauczył?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-10-30 06:30:24
    Od: Czujnik <c...@g...com>

    Witam!
    jesteśmy z żoną po "przejściach" kredytowych. Nie wiem jaką ma Twoja
    siostra zdolność kredytową, ale my również szukaliśmy podobnego kredytu.
    Zdecydowaliśmy się ostatecznie na EUR.
    Rozważaliśmy jedną z dwóch ofert:
    - Polbank
    - DB
    Ta pierwsza w momencie gdy ocenialiśmy ją nie miała prowizji i nie
    trzeba było robić wyceny mieszkania (przychodziła firma i robiła
    zdjęcia). Marża na poziomie 3,4 % (EUR). Kredyt przyznali nam szybko.
    prowizja chyba byłaby 0,5%. Niestety oprócz przelewania wynagrodzenia
    (co nie jest problemem) wymagali ubezpieczenia na życie, co już troszkę
    kosztowało (60-70 PLN do każdej raty). Ale w 2-3 tygodni była umowa
    kredytowa.
    Natomiast DB ma może wysoką prowizję: 2% ale marża od 3,2% do 2,8% w
    zależności od dochodów: do 6 tyś netto - 3,2%, 6-12 - 3,0% i powyżej 12
    - 2,8%. Co ciekawe a oczywiście nigdzie nie napisane można zbić marżę
    nawet o 0,6% jeśli równocześnie zainwestuje się w plan finansowy. W
    zależności od tego ile się w niego włoży kasę, obniżana jest marża. Żeby
    max obniżyć to coś koło 360 zł trzeba miesięcznie wydac na plan. Różnica
    jest taka że to kasa pracuje dla nas a nie dla Banku. Ciekawa rzecz. Co
    ważne w DB jedyne co wymagają, o ile nie ma sie 20% wkładu wlasnego, to
    ubezpieczenie 4,5% brakującej kwoty do 20% wkładu własnego. Wymagają
    też przelewania wynagrodzenia na ich konto. Konto na szczęście bezpłatne
    dbNet. Jesli chodzi o wycenę, to Bank robi wewnętrzną za 200 PLN, ale
    moim zdaniem lepiej wydać na operat szacunkowy kasę, bo jakby tak nie
    przyznali kredytu...

    polbank zdecydowanie mniej ping-pongował nas o różnego rodzaju papiry, w
    DB było ciężej ale wydaje mi się, że się opłaciło. Dodatkowo nasz
    "opiekun" w Banku załatwił nam możliwość spłaty do 25% kwoty kredytu w
    pierwszych 3 latach bez prowizji (2%), po 3 latach i tak jest już
    całkowicie bez prowizji.

    Jeśli masz jakieś pytania a będę znał odpowiedź, to chętnie pomogę.

    Pawel

  • 6. Data: 2009-10-31 16:20:51
    Od: robbi <r...@n...com>

    Czujnik pisze:
    > Witam!
    > jesteśmy z żoną po "przejściach" kredytowych. Nie wiem jaką ma Twoja
    > siostra zdolność kredytową, ale my również szukaliśmy podobnego kredytu.
    > Zdecydowaliśmy się ostatecznie na EUR.

    Dzięki za odpowiedz - choć jedna na temat...

    --
    pzdr
    robbi