    From: Czujnik <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt Hipoteczny - jaki bank w obecnym okresie?
    Date: Fri, 30 Oct 2009 07:30:24 +0100

    Witam!
    jesteśmy z żoną po "przejściach" kredytowych. Nie wiem jaką ma Twoja
    siostra zdolność kredytową, ale my również szukaliśmy podobnego kredytu.
    Zdecydowaliśmy się ostatecznie na EUR.
    Rozważaliśmy jedną z dwóch ofert:
    - Polbank
    - DB
    Ta pierwsza w momencie gdy ocenialiśmy ją nie miała prowizji i nie
    trzeba było robić wyceny mieszkania (przychodziła firma i robiła
    zdjęcia). Marża na poziomie 3,4 % (EUR). Kredyt przyznali nam szybko.
    prowizja chyba byłaby 0,5%. Niestety oprócz przelewania wynagrodzenia
    (co nie jest problemem) wymagali ubezpieczenia na życie, co już troszkę
    kosztowało (60-70 PLN do każdej raty). Ale w 2-3 tygodni była umowa
    kredytowa.
    Natomiast DB ma może wysoką prowizję: 2% ale marża od 3,2% do 2,8% w
    zależności od dochodów: do 6 tyś netto - 3,2%, 6-12 - 3,0% i powyżej 12
    - 2,8%. Co ciekawe a oczywiście nigdzie nie napisane można zbić marżę
    nawet o 0,6% jeśli równocześnie zainwestuje się w plan finansowy. W
    zależności od tego ile się w niego włoży kasę, obniżana jest marża. Żeby
    max obniżyć to coś koło 360 zł trzeba miesięcznie wydac na plan. Różnica
    jest taka że to kasa pracuje dla nas a nie dla Banku. Ciekawa rzecz. Co
    ważne w DB jedyne co wymagają, o ile nie ma sie 20% wkładu wlasnego, to
    ubezpieczenie 4,5% brakującej kwoty do 20% wkładu własnego. Wymagają
    też przelewania wynagrodzenia na ich konto. Konto na szczęście bezpłatne
    dbNet. Jesli chodzi o wycenę, to Bank robi wewnętrzną za 200 PLN, ale
    moim zdaniem lepiej wydać na operat szacunkowy kasę, bo jakby tak nie
    przyznali kredytu...

    polbank zdecydowanie mniej ping-pongował nas o różnego rodzaju papiry, w
    DB było ciężej ale wydaje mi się, że się opłaciło. Dodatkowo nasz
    "opiekun" w Banku załatwił nam możliwość spłaty do 25% kwoty kredytu w
    pierwszych 3 latach bez prowizji (2%), po 3 latach i tak jest już
    całkowicie bez prowizji.

    Jeśli masz jakieś pytania a będę znał odpowiedź, to chętnie pomogę.

    Pawel