  • 1. Data: 2006-07-26 17:35:16
    Temat: Kredyt - a co bedzie jak wejdziemy do strefy euro ?
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    Witam ,

    pytanie jak w temacie. Od dluzszego czasu sie zastanawiam nad
    wejsciem do strefy Euro , która kiedys nastapi. Czy biorac pod
    uwage fakt ze wejdziemy do euro bezpieczniej wziac kredyt w
    zlotówkach czy we frankach ? Wydaje mi sie , ze kurs euro wobec
    franka nie zmienia sie zbyt gwaltownie.

    A z drugiej strony - moze lepiej wziac w zlotówkach ? Juz mi
    glowa peka. Ksiegowi z pracy zdecydowanie polecaja mi kredyt we
    frankach , a mi sie wydaje ze w zlotówkach pewniej. I nie wiem jak
    to powiazac z wejsciem do strefy Euro. Prosze o jakies sugestie.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-07-26 17:58:34
    Temat: Re: Kredyt - a co bedzie jak wejdziemy do strefy euro ?
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

[...]

    w zlotówkach czy w walucie - problem poruszany miliony razy...
    najlepiej w walucie, w ktorej sie zarabia, ale....we frankach jest obecnie
    znacznie
    tanszy...

    Wydaje mi sie , ze kurs euro wobec
    franka nie zmienia sie zbyt gwaltownie.

    nie, te waluty sa ze soba silnie skorelowane,

[...]

    do strefy euro jeszcze nam kilka lat zostalo (wejdzimy po 2010), jezeli
    powtorzy sie scenariusz z Hiszpanii (czesto sie nasze kraje porownuje)
    to waluta krajowa przed unia walutowa powinna znacznie zyskac co
    spowoduje, ze nie warto "wejsc" w kredyt w zlotych, gdyz po
    przeliczeniu na euro bedzie znacznie wiecej do splaty:

    100 000 zl po kursie 4 zl za euro = 25 000 euro
    100 000 zl po kursie 3,5 zl za euro = 28 571 euro

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-07-26 18:12:20
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wejsciem do strefy Euro , która kiedys nastapi. Czy biorac pod
    > uwage fakt ze wejdziemy do euro bezpieczniej wziac kredyt w

    Mysle, ze to jest jeszcze zbyt odlegla czasowo perspektywa
    (wejscie do strefy Euro), aby brac to pod uwage.

    marekz

  • 4. Data: 2006-07-26 19:32:38
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    Nastepny znawca Outlooka, ktory nie potrafi cytowac.

    http://dziecineo.prv.pl
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-07-26 20:01:07
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    > Mysle, ze to jest jeszcze zbyt odlegla czasowo perspektywa
    > (wejscie do strefy Euro), aby brac to pod uwage.

    Nie wydaje Ci sie , ze jesli w strefę Euro wejdziemy za powiedzmy 5
    lat to jednak warto wziąc to pod uwagę w perspektywie brania kredytu
    na 25 lat ?

    Wojtek

  • 6. Data: 2006-07-26 20:44:11
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "WS" <s...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

[...]

    Nie wydaje mi sie. W miedzyczasie moga sie pojawic zjawiska na
    naszym rynku wewnetrznym, ktore beda miec znacznie wiekszy wplyw
    na ten kredyt.

    Uwazam, ze wplyw potencjalnego wejscia do strefy Euro, bedzie
    mozna brac jako jeden z glownych czynnikow na roczek, jak juz
    bedziemy w ERM2, w tej chwili to rownie dobrze mozna zalosowac i
    wybrac sobie decyzje. Tak wiem, wiem, ze analityce sadza, ze zloty
    powinien sie dlugoterminowo umacniac..... :-)))

    Pomijam juz fakt, iz osobiscie nie wierze abysmy weszli za 5 lat.
    Wtedy juz nie bedziemy w stanie najprawdopodobniej spelnic
    kryterium deficytu budzetowego (transfery do ZUS i KRUS), no chyba
    ze zostanie ono zlagodzone.

    marekz

  • 7. Data: 2006-07-26 20:47:48
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]

    na ten kredyt.

    Uwazam, ze wplyw potencjalnego wejscia do strefy Euro, bedzie
    mozna brac jako jeden z glownych czynnikow na roczek-dwa przed tym
    faktem, czylijak juz bedziemy w ERM2, w tej chwili to rownie
[...]

    Co do istnienia Euro w takiej perspektywie czasowej nie mam
    wprawdzie watpliwosci, ale wtedy juz nie bedziemy w stanie
    najprawdopodobniej spelnic kryterium deficytu budzetowego
    (transfery do ZUS i KRUS), no chyba ze zostanie ono zlagodzone,
    albo ze jakos oszukamy.

    marekz