    From: Małgorzata <g...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyt a rozwód
    Date: Wed, 2 Mar 2011 11:44:46 +0100

    Witam,

    Mam męża, a wraz z nią wspólny kredyt mieszkaniowy. Załóżmy, że weźmiemy rozwód.
    Czy jest w ogóle taka możliwośc, aby (w ramach podziału majątku) mieszkanie WRAZ
    Z KREDYTEM przeszło na jednego z rozwiedzionych? Czy też banki nie przewidują
    takiej opcji (tzn. "przepisania" kredytu na 1 osobę) i proponują tylko dwie
    możliwości:

    - dalsze spłacanie kredytu wspólnie (przy czym banku nie interesuje kto spłaca,
    ważne, że mają 2 osoby które mogą pociągnąć do odpowiedzialności za ew.
    problemy);
    - zamknięcie kredytu (co w naszym przypadku oznaczałoby konieczność sprzedaży
    mieszkania).

    Mówiąc po ludzku: chciałbym po rozwodzie zatrzymać obecne mieszkanie, spłacić
    mężowi należną mu część (on się na to zgadza) i w kolejnych latach sama spłacać
    pozostałą (lwią) część kredytu. Stać mnie na to. Ale... czy bank na to pozwoli?
    Bo wg banku nie mam zdolności kredytowej na taki kredyt, tzn. sama bym takiego
    kredytu nie dostała.

    Z tego co wiem (ale jeszcze mam cień nadziei, że się mylę), to banki nie
    pozwalają na coś takiego jak "przepisanie" kredytu z dwóch kredytobiorców na
    jednego, że jeśli w ogóle można to zrobić, to tylko na zasadzie wzięcia nowego
    kredytu, a do tego trzeba mieć niezależną zdolość.

    Dziękuję,

    Małgorzata