  • 1. Data: 2006-04-23 19:58:45
    Temat: Kredyt - hipoteka.
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Witam

    Problem moze nie do konca zwiazany z bankami, ale posrednio owszem.

    Chce kupic nieruchomosc ktora w 40% ma obciazona hipoteke (kredyt
    hipoteczny, nie mieszkaniowy). Oczywiscie wlasciciel nie ma gotowki aby to
    wyczyscic - chce to zrobic z czesci pieniedzy ze sprzedazy. Problem w tym,
    ze ja nie chce sie wladowac w problem - w zwiazku z czym pytanie: Czy
    jakikolwiek bank udzielaja kredytu hipotecznego na zakup nieruchomosci
    mieszkaniowej z obciazona hipoteka? Chodzi mi o to, ze w sumie to chyba nie
    jest tak skomplikowane zaplacic 40% wierzycielowi wlasciciela (inny bank) i
    60% wlascicielowi? Dodam ze wartosc nieruchomosci to lekka reka 150% ceny
    zakupu. Skoro na rynku konsoliduja i przejmuja kredyty hipoteczne...

    Ktos cos doradzi?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2006-04-23 21:43:56
    Temat: Re: Kredyt - hipoteka.
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    czym pytanie: Czy
    > jakikolwiek bank udzielaja kredytu hipotecznego na zakup nieruchomosci
    > mieszkaniowej z obciazona hipoteka? Chodzi mi o to, ze w sumie to chyba
    > nie

    Myślę że każdy bank udzieli Ci kredytu na zakup takiej nieruchomości.
    Warunkiem będzie oczywiście spłata kredytu.
    Z "technicznej" strony podpowiem że najlepiej byłoby przelac cała kasę ze
    sprzedaży na rachunek redytowy - bank sobie rozliczy nadpłatę z klientemm a
    Ty nie masz zmartwienia co do niewielkich niedopłat (różnice kursowe,
    odsetki, opłaty itp)

    Darek

  • 3. Data: 2006-04-23 21:49:09
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > 60% wlascicielowi? Dodam ze wartosc nieruchomosci to lekka reka 150% ceny
    > zakupu. Skoro na rynku konsoliduja i przejmuja kredyty hipoteczne...

    Nie ma najmniejszego problemu z tym.
    Zbywca musi tylko uzyskac zgode swojego banku na sprzedaz nieruchomosci,
    splate kredytu i zwolnienie hipoteki.
    To tylko formalność.

    Zaplata przejdzie z Twojego banku do banku zbywcy, bank zbywcy pobierze
    reszte kredytu, to co zostanie odda zbywcy.
    Wystawi zaswiadczenie o splacie kredytu dla sadu rejestrowego w celu
    wykreslenia hipoteki na rzecz banku zbywcy.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh