  • 31. Data: 2004-01-23 06:30:32
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a WIBOR
    Od: t...@p...onet.pl

    Z Twoimi odpowiedziami uścislającymi sie zgadzam. Odpowiem tylko na jedną
    kwestię. Dlaczego KB, mimo, że

    > mial najnizsze lub jedno z najnizej oprocentowanyhch kredytow
    > mieszkaniowych ma tylko ponad 5% udział na rynku w kredytach mieszkaniowych.

    Po pierwsze w dalszym ciagu MA oprocentowanie jedno z najniższych na rynku (w
    PLN). Jednak ich kredyt EKSTRALOKUM jest moim zdaniem nieodpowiednio
    reklamowany. Popatrz na te reklamy typu: w pierwszym roku oprocentowanie na
    poziomie 5% (lub nawet poniżej 5%). Niestety wielu ludzi się na to nabiera. A
    co w KB. Nic lub prawie nic. Tutaj przydała by się reklama porównawcza ale tej
    KB niestety nie prowadzi, a wielka szkoda.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 32. Data: 2004-01-23 08:09:49
    Od: "Piotr Wójtowicz" <p...@o...pl>

    > Owszem - ale ktory tak bank pozwala robic?

    BZWBK

    Piotr Wójtowicz

  • 33. Data: 2004-01-23 08:12:50
    Od: "matee" <mkups@(nospam)poczta.onet.pl>

    Dzieki za zyczliwosc.

    Mam swiadomosc tego, ze wartosc kredytu rosnie, bo jest przeliczany "w dwie
    strony" na walute i spowrotem.

    Jednak tak jak to juz wczesniej pisalem - moje dochody sa w EUR. (Jestem
    jednym z tych nielicznych przypadkow o ktorych piszesz dalej :)) I w tym
    przypadku biorac kredyt w CHF ponosze jedynie ryzyko zmian kursu EUR do CHF.
    Zlotowka nie ma tu nic do rzeczy! Owszem ponosze koszt konwersji EUR ->PLN i
    PLN -> CHF i tu trzeba sprawdzic czy sie to oplaca. Natomiast nie ma to wg.
    mnie nic wspolnego z ryzykiem.

    pozdrawiam

    Maciek

  • 34. Data: 2004-01-23 08:13:44
    Od: "matee" <mkups@(nospam)poczta.onet.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> schrieb im
    Newsbeitrag news:buphek$fg1$1@news.onet.pl...

    > Owszem - ale ktory tak bank pozwala robic?
    > Nawet jesli po wejsciu do UE tak zaproponuja - to jednak dalej bedziesz
    > zarabial w zlotowkach, a nie w ojro. (o pojedynczyhc p[rzypadkach nie ma
    co
    > dyskutowac)_

    Jesli sie nie myle to DB Polska :)

    pozdrawiam

    Maciek

  • 35. Data: 2004-01-23 08:20:32
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    matee <mkups@(nospam)poczta.onet.pl> wrote:
    > Jesli sie nie myle to DB Polska :)

    W takim razie az musze sprawdzic BZ WBK i DB :)

  • 36. Data: 2004-01-23 08:21:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wielu ludzi się na to nabiera. A co w KB. Nic lub prawie nic. Tutaj
    > przydała by się reklama porównawcza ale tej KB niestety nie prowadzi,

    a to juz nie moja wina, ze KB do pupy sie reklamuje i promuje ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    ! Ankieta dla klientow bankow wirtualnych !

  • 37. Data: 2004-01-23 08:28:20
    Od: "Piotr Wójtowicz" <p...@o...pl>

    > W tym wypadku nie. Ale ile procentowo jest takich sytuacji w Polsce.
    > Tensor1

    Ile % nie mam pojecia.
    Ja w kazdym razie innego spospobu splacania kredytu
    walutowago sobie nie wyobrazam.
    Nawet jesli zarabia sie w zlotowkach.

    W BZWBK gdy uruchamialem kredyt w CHF
    po prostu zapytalem sie o taka mozliwosc.
    Powiedzieli "nie mam sprawy".
    Wiec od razu odpalilem konto w CHF i bank sobie z
    tego konta franeczki co miesiac pobiera.

    W moim przypadku i tak to konto zasilam
    zlotowkami, ale robie to bezgotowkowo
    po kursie sprzedazy dewiz, a nie pieniedzy
    (dla CHF w BZWBK to roznica ponad 2 gr)
    Niesty mozna to robic tylko w okienku bankowym.

    Kiedys mieli luke w systemie i wchodzily przelewy
    z mBanku na konto CHF i ladnie przewalutowywali

    Najwazniejsze jest jednalk to, ze taki sposob splacania
    kredytu walutowego pozwala optymalizowac koszty.
    W okresach gdy waluta jest tansza kupuje wiecej waluty,
    a gdy drozsza (na ile zapasy pozwalaja) tego nie robie

    Np w 2003 ani razu nie kupilem CHF powyzej 3 zl a
    wielokrotnie jego kurs byl wyzszy.

    Dodatkowo jak ktos ma kantor :)
    to skupowane CHF moze zanosic do banku i wtedy tez
    sporo na tym zaoszczedza.
    Piotr Wójtowicz

  • 38. Data: 2004-01-23 08:28:48
    Od: t...@p...onet.pl

    > W takim razie az musze sprawdzic BZ WBK i DB :)

    Ale przecież jeżeli nie zarabiasz w walucie to i tak musisz ją kupić. Co więcej
    bank liczy wg kursu sprzedaży walut a nie pieniądza. Ten pierwszy jest zawsze
    mniejszy niz drugi. Stąd kurs sprzedaży walut w banku jest porównywalny a
    czasami nawet mniejszy niż kurs w kantorze. Niestety znowu wielu ludzi o tym
    nie wie.

    Tensor1

  • 39. Data: 2004-01-23 08:31:02
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > czasami nawet mniejszy niż kurs w kantorze. Niestety znowu wielu ludzi o tym

    Przejęzyczenie: nie kurs sprzedaży walut ale kurs sprzedaży dewiz.

  • 40. Data: 2004-01-23 08:39:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale przecież jeżeli nie zarabiasz w walucie to i tak musisz ją kupić.

    Nie o to chodzi :)
    Chodzi o sama oferte. Moze sie ta wiedza kiedys przyda? :)