  • 1. Data: 2006-07-12 16:11:36
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - reklamacja?
    Od: "v3wi" <v...@i...net.pl>

    Witam serdecznie.

    Sytuacja przedstawia się następująco:
    Mamy kredyt mieszkaniowy z znanym i lubianym banku M, niedawno przyszedł
    list od developera z prośbą o uruchomienie kolejnej transzy. No problem -
    proszą aby to zrobić w ciągu 7dni, patrzymy w umowę kredytową, stoi tu jak
    byk, że bank uruchamia środki w ciągu 3 dni od złożenia dyspozycji.. No to
    ok - na wszelki wypadek składamy ją 6 dni wcześniej żeby nie było
    niespodzianek..
    W dzień, na który przypadał termin płatności patrzymy na konto - środków nie
    uruchomiono.. No to ciśnienie skoczyło, następnego dnia pędem do banku z
    awanturą.. Pani dzwoni - nikt w centrali nie odbiera, a jak już ktoś
    odbierze to nic nie wie i odsyła gdzie indziej - krótko mówiąc spychologia
    stosowana (jak zwykle u nich, ale przeboje z początków kredytu to juz temat
    na innego posta).

    W końcu po kilku wizytach w oddziale i kilkunastu telefonach alleluja -
    uruchomili środki.. Wczoraj, tydzień po terminie, dwa od złożenia dyspozycji
    (a jak już wspomniałem w umowie piszą o 3 dniach, z wyjątkiem ostatniej
    transzy, ale to nie ten przypadek)..

    No i w końcu pytanie - co z tym teraz zrobić? Pomijam już różnice kursowe na
    przestrzeni tego tygodnia, bo to groszowe sprawy, ale opóźnienie wiąże się
    nam z odsetkami za zwłokę na rzecz developera w wysokości 0,05% dziennie co
    daje mniej więcej 150zł w plecy z winy banku.. A z jakiej racji mamy płacić
    za coś tylko dlatego, że ktoś gdzieś coś zawalił?
    Może ktoś z szanownych grupowiczy przerabiał podobny temat i mógłby coś
    poradzić, jak napisać pismo reklamacyjne, na co się powołać (jakaś ustawa,
    cokolwiek)..

    Z góry dzięki za pomoc,

    Pozdrawiam

    Piotr Wełniak /v3wi

  • 2. Data: 2006-07-12 19:02:26
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - reklamacja?
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "v3wi" <v...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | poradzić, jak napisać pismo reklamacyjne, na co się powołać (jakaś ustawa,

    Witam

    Wg mnie wysmaruj oficjalne pismo do banku ze z jego winy poniosles koszta
    dodatkowe i chcesz oficjalnego wyjasnienia kto pokryje koszta w zwiazku z
    tym.

    Powodzenia
    XYZ

  • 3. Data: 2006-07-12 19:04:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Wed, 12 Jul 2006 18:11:36 +0200, "v3wi" <v...@i...net.pl>
    wrote:

    >No i w końcu pytanie - co z tym teraz zrobić? Pomijam już różnice kursowe na

    Jak to co? Napisać do banku pismo z żądaniem zapłaty kwoty będącej
    równowartością poniesionych strat i kosztów, na podstawie art. 415
    K.C.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.plfoto.com/zdjecie.php?picture=861112

  • 4. Data: 2006-07-12 19:17:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "XYZ" <x...@x...wp.pl> writes:

    > Wg mnie wysmaruj oficjalne pismo do banku ze z jego winy poniosles koszta
    > dodatkowe i chcesz oficjalnego wyjasnienia kto pokryje koszta w zwiazku z
    > tym.

    A po co mu jakies wyjasnienia? Niech pisze, ze chce pokrycia tych
    kosztow.

    MJ

  • 5. Data: 2006-07-12 19:45:13
    Od: "v3wi" <v...@i...net.pl>

    > Jak to co? Napisać do banku pismo z żądaniem >zapłaty kwoty będącej
    > równowartością poniesionych strat i kosztów, na >podstawie art. 415
    > K.C.

    Proste :) Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki ;))

    Pozdrawiam serdecznie

    Piotr Wełniak /v3wi

  • 6. Data: 2006-07-13 13:47:02
    Od: "Albert Litwiniuk" <a...@p...com>

    No wlasnie, mozesz sie powolac na umowe z developerem, z ktora Bank zapewne
    sie zapoznal i ja zaakceptowal zanim udzielil Ci kredytu.

    Pozdrawiam
    Albert

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

  • 7. Data: 2006-07-13 18:19:20
    Od: "jos" <b...@g...pl>

    > Proste :) Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki ;))
    >
    > Pozdrawiam serdecznie
    >
    > Piotr Wełniak /v3wi

    szczerze mowiac watpie zeby deweloper chcial od Ciebie ekzekwowac kare za
    tydzien spoznienia!

    jos

  • 8. Data: 2006-07-13 18:48:19
    Od: "v3wi" <v...@i...net.pl>

    > szczerze mowiac watpie zeby deweloper chcial od >Ciebie ekzekwowac kare za
    > tydzien spoznienia!

    Problem w tym, że ja będę egzekwować od developera odsetki za dwa miesiące
    obsuwu, więc podejrzewam, że developer nie pozostanie mi dłużny :))))))

    Pozdrawiam

    Piotr Wełniak /v3wi

  • 9. Data: 2006-07-15 21:10:51
    Od: "jos" <b...@g...pl>

    > Problem w tym, że ja będę egzekwować od developera odsetki za dwa miesiące
    > obsuwu, więc podejrzewam, że developer nie pozostanie mi dłużny :))))))

    A not ot inna rozmowa :) musisz policzyc co Ci sie bardziej oplaca i juz..
    chociaz jezeli masz umowy w wersji dewelopera to nie sadze zebys cos ugral,
    wiec uwazaj zebys nie stracil podwojnie ;)