  • 1. Data: 2003-02-13 09:23:28
    Temat: Kredyt na dom w MultiBanku
    Od: k...@o...pl

    Witajcie, mam życiowe Pytanie.
    Zamierzam kupic dom -95% sfinansować chcę go z kredytu - mam zdolnośc
    kredytową, itd.

    Chce wziąc kredyt w CHF w MultiBanku na 30 lat ( 95% kredytu) założę Aqariusa -
    bo niższe prowizje i oprocentowanie. Jeżeli PLN spadnie to przewalutuje.
    Co sądzicie o MultiBanku i mojej kopmbinacji - czy brac tam kredyt, czy w CHF
    czy w innej walucie.
    Czy tez szukać innego banku - biore 250 tys. zł.

    Wielie dzięki
    Szymon.

  • 2. Data: 2003-02-13 10:28:01
    Temat: Re: Kredyt na dom w MultiBanku
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    CHF
    > czy w innej walucie.
    > Czy tez szukać innego banku - biore 250 tys. zł.

    Jedni napiszą Ci, żebyś brał - inni, żebyś nie brał :-) Rola informacyjna
    pbb ostatnio mocno
    zanikła (i to we wszelkich tematach). Istotnych wpadek z obsługą tego
    kredytu do tej pory nie zanotowano - i znajdziesz także tutaj wielu
    zadowolonych klientów (a i malkontenci się znajdą ;-).

    K. Kowalski

  • 3. Data: 2003-02-13 10:36:10
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    W mojej opinii nie ma rzeczy idealnych a wybierając kredyt "wybierasz"
    pewnego rodzaju kompromis.

    Większosc osob poleca KB i PKO BP ja myslalem o Fortisie choc powoli
    zaczynam zmieniac zdanie :)

    PZDR

  • 4. Data: 2003-02-13 11:06:27
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > pewnego rodzaju kompromis.
    >
    > Większosc osob poleca KB i PKO BP ja myslalem o Fortisie choc powoli

    Moim zdaniem główny Twój problem powinien polegać na tym: (1) czy brać w CHF
    (inne waluty ze względu na oprocentowanie nie wchodza w gre), (2) czy w PLN?
    Jeżeli zdecydujesz sie, że w PLN, to bierz w KB lub PKOBP, jeżeli w CHF to nie
    w tych bankach. Niezależnie jednak od Twojej decyzji bierz kredyt TYLKO w tym
    banku, w którym oprocentowanie jest ustalane w postaci WIBOR(LIBOR) + marża
    (wpisana do Umowy). Nie mam juz siły uzasadniać dlaczego. Przeczytaj ostatnie
    posty. Tensor1.

  • 5. Data: 2003-02-13 11:10:09
    Od: "Grzegorz" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > kredytu do tej pory nie zanotowano - i znajdziesz także tutaj wielu
    > zadowolonych klientów (a i malkontenci się znajdą ;-).

    Szybki jesteś Krzysiu ;-)

    Co do kredytu, to porównaj warunki Multibanku z Kredyt Bankiem i PKO BP.
    Naprawdę wychodzi taniej.
    Grzegorz

  • 6. Data: 2003-02-13 12:45:50
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...onet.pl> wrote in message
    > Szybki jesteś Krzysiu ;-)
    >
    > Co do kredytu, to porównaj warunki Multibanku z Kredyt Bankiem i PKO BP.
    > Naprawdę wychodzi taniej.

    Oj już niedługo :-))) Niestety PKO i KB nie mogą wykonać ruchu
    proklientowskiego (regulamin!) - Multi może :-)

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2003-02-13 12:54:01
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    marża
    > (wpisana do Umowy). Nie mam juz siły uzasadniać dlaczego. Przeczytaj

    Iiii tam - niczego nie uzasadniłeś :-)

    Argument 1: WIBOR+marża (nazwijmy to W+m) upewnia klienta co do
    oprocentowania
    Moja odpowiedź: wiąże to klienta w obdywie strony! KB i PKO BP NIE MAJĄ
    możliwości obniżenia oprocentowania. A rynek nie składa się tylko z KB PKO i
    Multi ;-) Jest grupa banków, które stosuję W+m i grupa, które nie mają
    takich zapisów. Jeśli część banków bez W+m obniży istotnie oprocentowanie to
    klienci KB i PKO po prostu _zostaną na lodzie_. Multi może w takim przyapdku
    natychmiast zareagować. A przecież konkurencja rośnie a nie słabnie.

    Argument 2: Klient wiąże się umową kredytu na 10-30 lat.
    Druga sprawa - NIE MA żadnego kosztu wyjścia z kredytu MultiBanku. Klient
    może w każdej chwili spakować manatki i spłacić wszystko kredytem w innym
    banku. Jest wiele innych banków, które bez dodatkowych opłat i formalności
    (np GE) przyjmą takiego klienta z otwartymi ramionami (a za 10 lat
    konkurencja będzie jeszcze ostrzejsza). W Multi nie trzeba nawet z
    wyprzedzeniem informować o zamiarze wcześniejszej spłaty. Zatem ustalenie
    nieatrakcyjnego oprocentowania mogło by być w Multi akcją jednokrotną (tzn.
    pierwszą i ostatnią :-)

    Nie da się zatem IMHO obronić tezy, że kredyty KB i PKO BP będą dla klienta
    kredytami lepszymi. Można dyskutować o tym czy są tańsze i wg niektórych
    łatwiej dostać tam kredyt. Ale na dłuższą metę klient nic nie traci
    korzystając z Multi. A przedstawiane tu argumenty są rodem z myślenia a la
    PKO BP ;-) (mamy klienta i teraz nam już nie ucieknie)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 8. Data: 2003-02-13 12:58:49
    Od: k...@o...pl

    > Szybki jesteś Krzysiu ;-)
    >
    > Co do kredytu, to porównaj warunki Multibanku z Kredyt Bankiem i PKO BP.
    > Naprawdę wychodzi taniej.
    > Grzegorz

    Dzięki
    Nie do końca - ani PKO BP , ani Kredyt Bank w przypadku CHF nie wychodzi
    taniej. Dziś w MultiBanku zaproponowano mi w CHF kredyt z oprocentowaniem 390%.
    A czy MultiBank udziela kredyt w oparciu o stopy rynku miedzybankowego czyli
    WIBOR i LIBOR????

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że w KredytBanku lub PKO BP wychodzi taniej.....

  • 9. Data: 2003-02-13 14:08:40
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > Oj już niedługo :-))) Niestety PKO i KB nie mogą wykonać ruchu

    8,85% najniższa stawka ?

    > proklientowskiego (regulamin!) - Multi może :-)

    Faktycznie może, ale czy będzie chciał ?
    Grzegorz

  • 10. Data: 2003-02-13 14:09:55
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    CHF
    > czy w innej walucie.
    > Czy tez szukać innego banku - biore 250 tys. zł.

    czesc ...
    w ogole branie kredytu w walucie obcej na dluzej niz kilka miesiecy... no
    moze wiecej niz 2 lata to samobojstwo... ci co wzieli kredyty w $
    kilkanascie miesiecy temu dzisiaj sie moga cieszyc... ale kredyt w CHF na
    30lat - oj oj oj zastanow sie... poza tym przemyslales co sie moze stac w
    momencie kiedy polska 1. wejdzie do UE, 2. wjedzie w strefe EURO ?

    pd