  • 1. Data: 2008-01-28 15:46:42
    Temat: Kredyt w Citi
    Od: Quental <a...@g...com>

    Czesc,

    Pewnie niektorym z Was moze moj dylemat wydac sie dziwny (mnie samemu
    on sie wydaje dziwny), niemniej jednak prosze Was o porade.

    Otoz Citi zaproponowalo mi pozyczke na najwyrazniej dosc przyzwoitych
    warunkach. Realne oprocentowanie 9,5% (nominalnie 8,5%). Prowizja 1%.
    Pomijajac te prowizje jest to dokladnie tyle, na ile mam oprocentowany
    debet w Multibanku. Myk jest taki, ze musze wziac co najmniej 80kPLN.
    Tyle mi nie jest potrzebne, ale tak z 10-20 by sie przydalo, tyle, ze
    przy 10-20 oprocentowanie jest juz zupelnie nieatrakcyjne. Bez tych
    10-20kPLN tez sie obede, ale jest szansa (ktora oceniam na ok. 20%),
    ze w ciagu tego roku bedzie mi potrzebne nawet 40kPLN, ktore to
    pieniadze byc moze pomoga mi dosc latwo zalatwic pewne sprawy, ale bez
    ktorych tez sobie dam rade. Klopot w tym, ze w momencie, kiedy byc
    moze bede potrzebowal te kase, to bank moze juz nie byc taki sklonny
    dac mi taka pozyczke na takich warunkach.

    Czy dobrym pomyslem jest po wzieciu tej pozyczki wplacic ja na
    odpowiednie lokaty/fundusze pieniezne i w razie czego skorzystac ze
    srodkow, a jak mi sie nie przydadza, to po prostu splacic, doplacajac
    troche kasy. Dzialaloby to w pewnym sensie jak ubezpieczenie...

    Jak uwazacie? Dobry pomysl? Zly? Cos przeoczylem?

    Z gory dzieki i pozdrowienia!

  • 2. Data: 2008-01-28 16:05:34
    Temat: Re: Kredyt w Citi
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Quental pisze:
> [...]
    >
    > Otoz Citi zaproponowalo mi pozyczke na najwyrazniej dosc przyzwoitych
    > warunkach. Realne oprocentowanie 9,5% (nominalnie 8,5%). Prowizja 1%.
    Tak samo z siebie Ci zaproponowało?

    [...]

    > ktorych tez sobie dam rade. Klopot w tym, ze w momencie, kiedy byc
    > moze bede potrzebowal te kase, to bank moze juz nie byc taki sklonny
    > dac mi taka pozyczke na takich warunkach.

    Czy masz u nich kartę dobrze obsługiwaną? Jeśli tak to IMO będą Ci takie
    oferty składać co 3-4 miesiące.

    KJ

    PS. A o warunki się dopytaj. Były tu głosy, że jest to owszem 9.5% ale
    cały czas liczone od całej kwoty, a nie tylko od pozostałej do spłaty.
    Co robi całą zabawę nieopłacalną.

  • 3. Data: 2008-01-28 16:32:22
    Od: Quental <a...@g...com>

    > Tak samo z siebie Ci zaproponowało?

    Tak jest, tak samo z siebie.

    > Czy masz u nich kartę dobrze obsługiwaną? Jeśli tak to IMO będą Ci takie
    > oferty składać co 3-4 miesiące.

    Mam karte i nawet czasem z niej korzystam. Ostatnio czesciej, bo
    roczne limity Multibanku już wyrobilem :)
    Pocieszyles mnie z tymi ofertami.

    > PS. A o warunki się dopytaj. Były tu głosy, że jest to owszem 9.5% ale
    > cały czas liczone od całej kwoty, a nie tylko od pozostałej do spłaty.
    > Co robi całą zabawę nieopłacalną.

    Oooooo!!! To bylby ewenement! Zaraz sobie sprawdze w regulaminie.

    Dzieki i czekam na wiecej opinii.

    Pozdrowienia,

  • 4. Data: 2008-01-28 16:34:30
    Od: Quental <a...@g...com>

    > Tak samo z siebie Ci zaproponowało?

    Tak jest, samo z siebie.

    > Czy masz u nich kartę dobrze obsługiwaną? Jeśli tak to IMO będą Ci takie
    > oferty składać co 3-4 miesiące.

    Mam karte i ostatnio nawet z niej wiecej korzystam, bo roczne limity w
    Multi powyrabialem. Pocieszyles mnie z tymi ofertami.

    > PS. A o warunki się dopytaj. Były tu głosy, że jest to owszem 9.5% ale
    > cały czas liczone od całej kwoty, a nie tylko od pozostałej do spłaty.
    > Co robi całą zabawę nieopłacalną.

    Ooooo! To by bylo ciekawe... Zaraz sprawdze w regulaminie.

    Dzieki! Wiecej opinii?

    Pozdrowienia,

  • 5. Data: 2008-01-28 16:36:31
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    Quental wrote:
> [...]
    >
    > Otoz Citi zaproponowalo mi pozyczke na najwyrazniej dosc przyzwoitych
    > warunkach. Realne oprocentowanie 9,5% (nominalnie 8,5%). Prowizja 1%.

    Może się z tego wyleczyli...ale z tego co ja sprawdzałem ich ostatnie 2
    oferty to relane oprocentowanie
    wychodziło _DWUKROTNIE_ wyżej niż to co mieli w "słodkich słowach" - liczą
    na to że klient nie policzy sobie
    realnego oprocentowania - bo z kalkulatora wychodzi tyle co mówią - pod
    warunkiem że cały czas płaci się
    procent od całosci kapitału, nie biorac po uwagę tego co się spłaciło
    - przy założeniu najdłuzszego możliwego okresu kredytowania
    wychodzi około 2x tyle niż mówią.

    polecam internetowe kalkulatory kredytowe do sprawdzenia oferty.

    Pozdr,
    Koala

  • 6. Data: 2008-01-28 16:37:44
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 28 Jan 2008 17:05:34 +0100, Kamil Jońca wrote:

    > PS. A o warunki się dopytaj. Były tu głosy, że jest to owszem 9.5% ale
    > cały czas liczone od całej kwoty, a nie tylko od pozostałej do spłaty.
    > Co robi całą zabawę nieopłacalną.

    To dotyczy chyba tylko opcji kredytowania zakupu z KK.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 7. Data: 2008-01-28 16:40:26
    Od: Quental <a...@g...com>

    > polecam internetowe kalkulatory kredytowe do sprawdzenia oferty.

    Oferta mowi: Kwota kredytu 80kPLN
    Oprocentowanie nominalne: 8,95
    Rata kredytu: 1440
    Ilosc rat: 72

    Wpisalem kwote, oprocentowanie i ilosc rat do http://www.kalkulator-kredytowy.v10.pl/
    i wyszlo mi 1440.

    Wiec chyba sie zgadza...

  • 8. Data: 2008-01-28 16:49:20
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    Quental wrote:

> [...]
    > Rata kredytu: 1440
    > Ilosc rat: 72
    >
    > Wpisalem kwote, oprocentowanie i ilosc rat do

    Sprawdzilem tez na open.pl tak dla porzadku i sprawdzenia...
    wyglada na to ze sie wyleczyli? dziwne moze wiecej ludzi im powiedzialo ze
    kitu sobie nie dadza wcisnac?

    Pozdr,
    Koala

  • 9. Data: 2008-01-28 17:10:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    koala pisze:
    [...]

    > wyglada na to ze sie wyleczyli? dziwne moze wiecej ludzi im powiedzialo ze
    > kitu sobie nie dadza wcisnac?

    Raczej (Tak jak tu ktoś pisał) dotyczy to rozkładania na raty zakupów
    karcianych. (A mi się coś pomerdało)

    KJ

  • 10. Data: 2008-01-28 17:21:53
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    Kamil Jońca wrote:
    > koala pisze:
    > [...]
    >
    > Raczej (Tak jak tu ktoś pisał) dotyczy to rozkładania na raty zakupów
    > karcianych. (A mi się coś pomerdało)

    Nie, miałem sytuację z autopsji, proponowali coś 8,5procent na 60 rat od
    trzydziestuparu tysiecy
    nie pamiętam ile wychodziła rata - ale zrobione było tak że rata była tak
    policzona że wychodziła
    tyle ile pierwsza rata przy ratach malejących przy założonym procencie w
    ogólnie znanych kalkulatorach internetowych.
    W sumie przy ratach stałych wychodziło mi wtedy jakieś 14 albo 15 procent
    przy podanych załozeniach.

    Pozdr,
    Koala