  • 1. Data: 2010-04-07 07:44:19
    Temat: Kredyty a podatki. Jak nie kijem go, to pałą.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    80,Bank_umorzy_raty__fiskus_kaze_zaplacic_podatek.ht
    ml

    wiatrak

  • 2. Data: 2010-04-07 08:13:12
    Temat: Re: Kredyty a podatki. Jak nie kijem go, to pa??.
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    wiatrak wrote:

    80,Bank_umorzy_raty__fiskus_kaze_zaplacic_podatek.ht
    ml

    bierzesz kredyt, kupujesz np. telewizor, bank umarza kredyt,
    zostajesz z telwizorem. jak nie patrzec jest to przychod i stanowisku
    fiskusa sie nie dziwie. jesli juz bank jest dobroczynny,
    to niech wydluzy okres splaty i zmniejszy odsetki, to fiskus
    sie nie przyczepi.

  • 3. Data: 2010-04-07 08:46:27
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Paweł" <r...@1...0.0.1> napisał w wiadomości
> [...]
    > fiskusa sie nie dziwie. jesli juz bank jest dobroczynny,
    > to niech wydluzy okres splaty i zmniejszy odsetki, to fiskus

    Bank umarza odsetki a nie kredyt.
    Wiec jesli od umorzonych odsetek zlodziej US chce podatku to czemu nie mozna
    odsetek placonych od kredytu odliczyc od podatku?
    Dlaczego to ma dzialac tylko w jedna strone?

  • 4. Data: 2010-04-07 09:27:47
    Temat: Re: Kredyty a podatki. Jak nie kijem go, to pałą.
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    wiatrak pisze:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80353,77385
    80,Bank_umorzy_raty__fiskus_kaze_zaplacic_podatek.ht
    ml

    > wiatrak

    Cytat:
    Potwierdza to Najwyższy Sąd Administracyjny, który w orzeczeniu z
    listopada 2008 r. uznał, że "zarówno umorzenie kapitału, jak i odsetek
    powoduje powstanie u podatnika przychodu, który podlega opodatkowaniu".

    No z tymi odsetkami to nie rozumiem - odsetki to zarobek banku, skoro
    bank rezygnuje z odsetek to rezygnuje z zarobku innymi slowy daje mi
    rabat. I od rabatu mam zaplacic podatek ?

    To chore jest albo czegos nie rozumiem.

    KJ

  • 5. Data: 2010-04-07 09:29:07
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 7, 11:27 am, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
> [...]
    580,Bank_umorzy_ra...

> [...]
    > bank rezygnuje z odsetek to rezygnuje z zarobku innymi slowy daje mi
    > rabat. I od rabatu mam zaplacic podatek ?

    Ale skarbowka od dawna podnosi kwestie, ze od rabatow trzeba placic
    PIT :)

  • 6. Data: 2010-04-07 09:35:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > To chore jest albo czegos nie rozumiem.

    Jeszcze dojdzie do tego, że jak biorę w sklepie kredyt "0%", to od
    tych nieistniejących odsetek muszę zapłacić podatek.

    Rozwiązaniem jest oczywiście likwidacja absurdalnego podatku dochodowego.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-04-07 09:39:59
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    BK pisze:

    > Ale skarbowka od dawna podnosi kwestie, ze od rabatow trzeba placic
    > PIT :)

    No i najwyrazniej ma podstawe prawna sadzac po tym ze jest taki wyrok
    sadu dotyczacy odsetek, ale niech mi ktos objasni skad taki wyrok sie
    wzial ?

    Skarbowka to ma nawet pomysl ze pomoc sasiedzka powinna podlegac
    opodatkowaniu, jak Ci sasiad podleje kwiatek, pozyczy taczki itd...

    KJ

  • 8. Data: 2010-04-07 09:45:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Skarbowka to ma nawet pomysl ze pomoc sasiedzka powinna podlegac
    > opodatkowaniu, jak Ci sasiad podleje kwiatek, pozyczy taczki itd...

    No baaa, i to od wartości rynkowej usługi.

    Nie ma, że z sąsiadem wypiłeś za to flaszkę. Za usługę w firmie zewnętrznej
    zapłaciłbyś 200 zł to tyle masz przychodu. A flaszki w koszty uzyskania
    wliczyć nie możesz. :)

    Zresztą i tak jesteś w lepszej sytuacji niż sąsiad (nieujawnione dochody)*.

    Ale spokojnie, to już raczej niedługo. No chyba, że wg nowych tablic trwania
    dalszego życia okaże się, że oczekiwana długość życia polskich obywateli
    przechodzących na emeryturę to np. 130 lat. O! - wtedy przetrwa to dłużej.
    :>

    * - no tutaj może troszkę wyolbrzymiłem

  • 9. Data: 2010-04-07 09:55:10
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    wrote:

> [...]
    > mozna odsetek placonych od kredytu odliczyc od podatku?
    > Dlaczego to ma dzialac tylko w jedna strone?

    od niektorych kredytow mozna, np. hipotecznych z lat oidp [2002,2007),
    czy refinansowych i konsolidacyjnych od 2009.

  • 10. Data: 2010-04-07 09:59:45
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > rezygnuje z odsetek to rezygnuje z zarobku innymi slowy daje mi rabat. I

    Bo w Polsce prawo i jego stanowienie jest chore.
    W zeszlym roku jak podpisywalem jedna umowe u notariusza to mi powiedzial ze
    niedawno sad najwyzszy w polsce podjal jakas uchwale czy wydal wyrok (sorry
    nie pamietam dokladnie co) czym skasowal dzialanie konwencji genewskiej w
    polsce ktora obowiazywala u nas jeszcze z okresu miedzywojennego.
    Dodal ze prawnicy i sedziowie po prostu ten "wyczyn" w swojej pracy
    pomijaja.
    A facet wczesniej zrobil aplikacje sedziowska wiec wiedzial o czym mowi.