    From: "Amadeusz" <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Kredyty, a poręczenie
    Date: Mon, 9 Sep 2002 08:10:24 +0200

    Witam!

    Od kilku tygodni szukam najlepszego dla mnie kredytu hipotecznego na zakup
    mieszkania. W wielu bankach sprawdzałem sobie tzw. zdolność kredytową.
    Jestem poręczycielem na kredycie innej osoby i co ciekawe część banków to
    poręczenie traktuje, jako obciążenie finansowe w wysokości bieżącej raty na
    w tym kredycie, a inne wcale się tym nie przejmują.
    W związku z tym chciałem się dowiedzieć, jakie są Wasze doświadczenia w tym
    zakresie? Czy bank sprawdza w innych bankach, czy ktoś jest gdzieś
    poręczycielem (wydaje mi się niemożliwe sprawdzenie wszystkich banków), czy
    zatajenie tej informacji jest możliwe do sprawdzenia. Pytam ponieważ to
    fikcyjne obciążenie ma wpływ na to, czy będę mógł kredyt wziąć sam, czy będę
    musiał angażować inne osoby.
    Na wzięcie kredytu wybrałem bank millenium - może ktoś miał doświadczenia
    właśnie z tym bankiem w tym temacie.

    Pozdrawiam.
    Amadeusz