  • 1. Data: 2004-11-29 20:53:46
    Temat: Kredyty hipoteczne, jaka waluta EUR, USD, CHF a moze PLN?
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    No wlasnie. Coraz wiecej pytan tego typu. Moze tutaj zbierzemy wszystkie
    pytania, a potem wspolnie sprobujemy na nie odpowiedziec?
    Mam swoje zdanie, ale chetnie wyslucham argumentacji pozostalych.

    Pozdrawiam Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 2. Data: 2004-11-30 01:08:22
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2004 21:53:46 +0100, Jacek Maliszewski naskrobał(a):

    > No wlasnie. Coraz wiecej pytan tego typu. Moze tutaj zbierzemy wszystkie
    > pytania, a potem wspolnie sprobujemy na nie odpowiedziec?
    > Mam swoje zdanie, ale chetnie wyslucham argumentacji pozostalych.

    doradco, jak wpisujesz EFIX w sigu to się nie kompromituj akurat takim
    pytaniem, tak ściśle powiązanym z ryzykiem kursowym bo to twoja brocha.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-11-30 13:21:14
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > doradco, jak wpisujesz EFIX w sigu to się nie kompromituj akurat takim
    > pytaniem, tak ściśle powiązanym z ryzykiem kursowym bo to twoja brocha.

    Z tego co mnie uczono, zadawanie pytan nie kompromituje. Natomiast
    kompromitowac moze zla odpowiedz na pytanie. Choc i tutaj nie bylbym tego az
    tak pewny. Pomyslic sie moze kazdy. Zaproponowalem dyskusje na temat zalet i
    wad zaciagania kredytow w innej walucie niz waluta krajowa. Kiedys byla taka
    rozmowa tutaj prowadzona, a glownym motorem dyskusji byl niejaki TENSOR :)

    Codziennie na tej i na sasiedziej grupie dyskusyjnej pojawiaja sie pytania
    odnosnie tego, w jakiej walucie brac kredyt. Pomyslalem, ze mozemy to
    uporzadkowac. Ale widze, ze chyba moje intencje zostaly zle zrozumiane :(

    Wycofuje sie wobec tego z dyskusji na ten temat.

    Pozdrawiam

    Malin

  • 4. Data: 2004-11-30 15:36:53
    Od: Przemax <v...@w...pl>

    > Wycofuje sie wobec tego z dyskusji na ten temat.

    Nie wycofuj, jestem baaaardzo zainteresowany ;)

    IMHO kredyt we frankach ma przyszlosc, bo choc frank bedzie zapewne drozal
    wzgledem zlotego, to:

    1. roznica % jest na tyle duza, ze moze pokryc zmiane kursu
    2. za pare lat przejdziemy na euro a CHF i EU oscyluja wobec siebie
    niewiele.
    3. kredyt zawsze mozna przewalutowac ;)

    Ktos skomentuje?

    - -
    Pozdrawiam
    Przemax czyli
    Przemyslaw Zylinski

  • 5. Data: 2004-11-30 15:52:50
    Od: "Fin" <fin@[no_span]autograf.pl>

    Uzytkownik "Przemax" <v...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Nie wycofuj, jestem baaaardzo zainteresowany ;)

    Ja równiez.

> [...]
    >
    > 1. roznica % jest na tyle duza, ze moze pokryc zmiane kursu
    > 2. za pare lat przejdziemy na euro a CHF i EU oscyluja wobec siebie

    Wady marza banku bid/ask przy splacie rat rzedu 3% wartosci kredytu
    w calym okresie. Przy przewalutowaniu gdy zlotówka sie oslabia
    realizujemy cala strate plus wlasnie te 3% koszty zmiany waluty.

    pzdr
    Fin