  • 31. Data: 2002-02-06 14:05:54
    Temat: Re: Kredyty mieszkaniowe - ktoś ostatnio może się rozglądał?
    Od: "cloud" <t...@p...onet.pl>

    <m...@b...pl> wrote in message news:a3rcm3$eps$1@news.tpi.pl...

    > Chodzi mi o kurs EUR/PLN... np. dziś kosztuje 3,6 i jak by to wyglądało
    > gdyby EUR skoczyło do np. 4,1 etc.

    wygladaloby nadal przyzwoicie. O problemach zaczelibysmy mowic przy kursie
    Euro okolo 5 PLN.

    Pzdr

  • 32. Data: 2002-02-06 16:56:21
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o kurs EUR/PLN... np. dziś kosztuje 3,6 i jak by to wyglądało
    > gdyby EUR skoczyło do np. 4,1 etc.

    Gdyby nagle skoczylo ? No wygladalo by tak, ze na przyklad zamiast 100.000
    PLN mialbys nagle do oddania okolo 114.000 PLN. Kwota raty (jesli stale
    raty) wzroslaby o okolo 14%. Ale nie mozna patrzec na kredyt tylko z punktu
    widzenia biezacej raty (szczegolnie na walutowy, bo tam raty przeliczone na
    PLN rosna z czasem mimo, ze sa stale w Euro).

    marekz

  • 33. Data: 2002-02-06 19:30:43
    Od: <m...@b...pl>

    > wygladaloby nadal przyzwoicie. O problemach zaczelibysmy mowic przy kursie
    > Euro okolo 5 PLN.
    Myślisz że Euro może skoczyć aż na 5 zł - na dłuższy okres?
    No nie wiem, póki co jest w miarę stabilną walutą i na długie dystanse
    wydaje
    się najbezpieczniejszą. Zresztą zawsze istnieje możliwość przewalutowania
    kredytu!
    pzdr
    marcin

  • 34. Data: 2002-02-06 21:06:30
    Od: "Jacek Q." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    na
    > PLN rosna z czasem mimo, ze sa stale w Euro).

    A mnie przez długi czas malały ...

    Jacek Kurowski

  • 35. Data: 2002-02-07 00:06:20
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Jacek Q." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A mnie przez długi czas malały ...

    ....bo kurs Euro do pln kiedys spadal ? :)

    mz

  • 36. Data: 2002-02-07 08:27:48
    Od: "cloud" <t...@p...onet.pl>

    <m...@b...pl> wrote in message news:a3s280$390$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > wydaje
    > się najbezpieczniejszą. Zresztą zawsze istnieje możliwość przewalutowania

    szczerzy mowiac watpie, zreszta mniej wiecej przy tej kwocie nastepuje
    dopiero zrownanie wysokosci rat. Ale trzeba tez stwierdzic ze kurs Eu jest
    dosc niski, mozliwy i prawdopodobny jest jego wzrost, a branie kredytu w
    walucie ktora ma akurat dolek do rozsadniejszych ruchow nie nalezy.

    Pzdr

  • 37. Data: 2002-02-07 13:02:04
    Od: "Jacek Q." <j...@p...onet.pl>

    > ....bo kurs Euro do pln kiedys spadal ? :)

    Dokładnie. Brałem w kilku transzach, a średnia (ważona) kursu,
    po jakim został wypłacony kredyt, wyniosła 3,99 PLN za 1 EUR
    (kwota wypłaconych złotówek podzielona przez wysokość kredytu
    w EUR). A potem kurs tak ślicznie malał, aż do 3,4 ...

    Jacek Kurowski

  • 38. Data: 2002-02-07 13:04:31
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > (kwota wypłaconych złotówek podzielona przez wysokość kredytu
    > w EUR). A potem kurs tak ślicznie malał, aż do 3,4 ...

    Moze mogles wziac wtedy kredyt w pln i splacic wszystko w Euro ? Byloby
    bardzo milo, bo oddalbys mniej niz wziales :).

    mz

  • 39. Data: 2002-02-09 00:09:55
    Od: <m...@b...pl>

    > dopiero zrownanie wysokosci rat. Ale trzeba tez stwierdzic ze kurs Eu jest
    > dosc niski, mozliwy i prawdopodobny jest jego wzrost, a branie kredytu w
    > walucie ktora ma akurat dolek do rozsadniejszych ruchow nie nalezy.
    No ale to już jest całkiem inny wątek ;-))
    Równie dobrze można powiedzieć, że jak $ skoczy do 4,5 to bedzie wierzchołek
    i bedzie mozna zaryzykować, bo oprocentowanie jest jeszcze niższe niż w EUR
    (no... ten wierzchołek $ to tak dopóki Lepper się do niego nie dobierze
    ;-)))

    Pzdr