  • 11. Data: 2008-10-20 17:23:41
    Temat: Re: Kredyty w przypadku upadłości banku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebcio <s...@n...com> writes:

    > Czego może oczekiwać posiadacz mieszkania kupionego na kredyt
    > hipoteczny ? Zakładam że bank będzie ratował swoją płynność w każdy
    > możliwy sposób. Czy więc może np. zażądać natychmiastowej spłaty
    > kredytu hipotecznego ?

    Jesli umowa przewiduje taka mozliwosc, ale to byloby IMHO dzialanie na
    szkode banku.

    > Czy może zlicytować komuś dom ?

    Tak "ni z gruszki ni z pietruszki"?
    No wiesz, niewolnictwa chyba do umow sie nie wpisuje?

    > Czy może w
    > dowolny sposób zmienić warunki udzielonego kredytu ?

    Bez zartow. Zmiana umowy wymaga np. ustawy, postanowienia sądu albo
    zgody obu stron.

    > Co z posiadaczami
    > kart kredytowych, kredytów gotówkowych etc. ?

    Robienie cos z takimi kredytami byloby raczej kiepskim pomyslem.

    > Na jakie działania mogą być narażeni kredytobiorcy a czego nie
    > powinni się bać ?

    Bardziej, jesli w ogole, bym sie przejmowal sytuacja wierzycieli
    banku niz jego dluznikow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2008-10-20 20:21:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A jak to było w przypadku upadłości Agrobanku i paru innych?
    JaC

  • 13. Data: 2008-10-20 20:47:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    " 666" <u...@w...eu> wrote in message news:gdip6c$rqc$1@news.wp.pl...
    >A jak to było w przypadku upadłości Agrobanku i paru innych?

    Jedyny bank jaki kojarze, ze upadl to Bank Staropolski. Inne byly
    przejmowane przez wieksze. Byly jeszcze jakies male, ktore mialy klopoty,
    ale to bylo tak dawno temu, ze nie mam wiedzy na ten temat.
    Nowela dotyczaca sekurytyzacji i instrumentow pochodnych weszla w zycie w
    2004 roku, wiec ew. upadlosc teraz bylaby czyms zupelnie nowym i
    nieporownywalnym w stosunku do tego co dzialo sie w pierwszej polowie lat
    90-tych ubieglego stulecia.

    MK

  • 14. Data: 2008-10-21 07:42:00
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    MK pisze:

> [...]
    > w 2004 roku, wiec ew. upadlosc teraz bylaby czyms zupelnie nowym i
    > nieporownywalnym w stosunku do tego co dzialo sie w pierwszej polowie

    W międzyczasie (parę lat temu) zmieniło się również Prawo upadłościowe.

    ~|_.

  • 15. Data: 2008-10-21 08:05:58
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A dotyczy banków?
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2008-10-21 15:30:40
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Bez zartow. Zmiana umowy wymaga np. ustawy, postanowienia sądu albo
    >zgody obu stron.

    Przy czym w _normalnym_ państwie prawa ustawa nie powinna zmieniać
    umów wcześniej zawartych, a prawo powinno być tak skonstruowane,
    żeby minimalizowało możliwość ingerencji sądów (czy innych organów)
    w umowy.
    Arek

  • 17. Data: 2008-10-22 09:24:21
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    666 pisze:
    > A dotyczy banków?

    LOL.
    Oczywiście!
    Banki są tam traktowane osobno, ale to nic dziwnego...

    ~|_.

  • 18. Data: 2008-10-22 10:02:30
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Paź, 11:24, ~|_ukasz <l...@a...pl> wrote:

    > LOL.
    > Oczywiście!
    > Banki są tam traktowane osobno, ale to nic dziwnego...

    Nic smiesznego.
    Balcerowicz wykroil dla bankow takie panstwo w panstwie, jesli chodzi
    o prawo, ze takie pytania nie powinny dziwic.

  • 19. Data: 2008-10-24 13:14:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Darek wrote:

> [...]
    > (kupiec) wejdzie w prawa upadłego (lub też moze się nic nie zmienic bo
    > może np. kupić wszystkie akcje za 1pln)
    >
    > jednak jeżeli nie znajdzie się kupiec na cały bank to syndyk będzie musiał
    > spieniężyć aktywa banku. I najprawdopodobniej pakietami będzie sprzedawał
    > kredyty chętnym na nie. Przy czym warunków umów się nie zmienia.
    > Najgorzej będą mieli ci niespłacający kredytów - nie będzie ugód i
    > restrukturyzacji - syndyk wypowie umowy (o ile nie są już wypowiedziane) i
    > zaspokoi się z nieruchomości (a jak nie starczy to pójdzie dalej)

    Może wypowiedzieć też umowy wszystkim tym, którzy naruszyli postanowienia
    umowy. A każdy prawie jakieś postanowienia naruszył :).

    p. m.

  • 20. Data: 2008-10-24 23:13:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Może wypowiedzieć też umowy wszystkim tym, którzy naruszyli postanowienia
    > umowy. A każdy prawie jakieś postanowienia naruszył :).

    Pytanie tylko czy sąd nie bedzie mial innego zdania.
    --
    Krzysztof Halasa