  • 11. Data: 2009-07-24 17:46:09
    Temat: Re: Kto ma jaja to bierze na open S
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Dars pisze:
    > Ja tak robie......
    > a co.......
    > sam zatrzymam ten pociąg :)

    Dzięki Dars! Można na Tobie polegać, znowu nie zawiodłeś.
    Powiedziałeś "Brać S", ja wziąłem odwrotnie L i wyszedłem na swoje.

    Dzięki

    Daj proszę jakąś (anty) propozycję na poniedziałek.

    J.

  • 12. Data: 2009-07-24 19:05:18
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dzięki
    >
    > Daj proszę jakąś (anty) propozycję na poniedziałek.

    Gratulacje :)
    Szkoda ze mówisz po a nie przed ale niektórzy tak mają.

    pzdr
    Dars

  • 13. Data: 2009-07-24 20:17:22
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Dars pisze:

    > Gratulacje :)
    > Szkoda ze mówisz po a nie przed ale niektórzy tak mają.

    Ależ ja powiedziałem wczoraj, że twoim postem będę się dzisiaj kierował
    o 23:59 :).

    Opłaciło się

    J.

  • 14. Data: 2009-07-24 21:15:34
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 24 Lip, 22:17, Joachim <j...@o...pl> wrote:
    > Dars pisze:>> Dzięki Dars! Można na Tobie polegać, znowu nie zawiodłeś.

    > Ależ ja powiedziałem wczoraj, że twoim postem będę się dzisiaj kierował
    > o 23:59 :).
    >
    > Opłaciło się
    >
    > J.

    Kolega Dars w innym wątku mówi, że od jakiegoś czasu dobiera akcje.
    Także jedna strata na szybko to nie anty wskaźnik. A zysk akcyjny jest
    lepszy niż strata z FW20.

    Ja tak miałem 2 tygodnie temu. Takie pozycje anty. Leciałem z rynkiem
    z pozycją S i jednocześnie zaryzykowałem na opcji OW20I9230 kupno po 6
    pln, czyli opcyjna pozycja na wzrosty. Co z tego wyjdzie, nie mam
    pojęcia. Za dużo prognoz słyszałem, że giełdy będą spadać do jesieni.
    Jak większość mówi, że będzie spadać to trzeba zaryzykować w drugą
    stronę. Teraz ciągle słyszę korekta, no może będzie. Ale do września
    nic w sprawie opcji nie ruszam. Co da rynek to moje, co weźmie to
    jego. Najważniejszy plus opcji to taki, że nie stracisz więcej, niż
    kwota za którą kupiłeś.

    Sie rozgadałem po piwie. Ale szczęście sprzyja i 3 kolejny tydzień
    jest spoko.

  • 15. Data: 2009-07-24 23:09:14
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    > Kolega Dars w innym wątku mówi, że od jakiegoś czasu dobiera akcje.
    > Także jedna strata na szybko to nie anty wskaźnik. A zysk akcyjny jest
    > lepszy niż strata z FW20.

    Grunt, żeby zysk był większy niż strata. Nieistotne, czy zysk/strata
    pochodzi z akcji, czy z derywatów.

> [...]
    > nic w sprawie opcji nie ruszam. Co da rynek to moje, co weźmie to
    > jego. Najważniejszy plus opcji to taki, że nie stracisz więcej, niż
    Nie ma sensu otwierać przeciwstawnych pozycji, no chyba że się hedguje.
    Ale wtedy jednak osiągasz inną korzyść niż zysk spekulacyjny np.
    kupujesz akcje i masz korzyści wynikające z własności akcji np. prawo
    głosu na WZA, a kontraktem/opcją zabezpieczasz zmianę kursu akcji.
    Pomijając stratę na prowizji, to na doskonałym rynku nic nie
    spekulacyjnego nie zyskujesz (bo przed tym się właśnie zabezpieczasz).

    Na rynku niedoskonałym (a takie są rynki derywatów i akcji) czasami
    występuje rozjazd ceny bazowej w stosunku do derywatu i wtedy możesz
    zając pozycję arbitrażową. Takie sytuacje zdarzają się jednak rzadko i
    są to zwykle niewielkie rozjazdy. Ale pozycje arbitrażowe są
    stuprocentowo pewne i nie mógłbyś powiedzieć, że nie masz pojęcia, co z
    tego wyjdzie.

    Można też robić arbitraż bez stuprocentowej pewności korzystając z np.
    korelacji, ale także w tym wypadku nie mówiłbyś, że nie masz pojęcia co
    z tego wyniknie, bo musiałbyś to wcześniej przeliczyć (statystycznie
    zysk wykazać) i byłbyś pewien z jakim prawdopodobieństwem zyskasz, lub
    stracisz.

    Tak czy siak, zakładanie pozycji przeciwstawnych jest bezsensowne (w
    najlepszym wypadku tracisz na prowizji), chyba że jest taka strategia
    dokładnie przemyślana (np. gdy napisałeś sobie symulacje, backtesty itp).

    J.

  • 16. Data: 2009-07-25 09:38:46
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "macieks" <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    >Ja tak miałem 2 tygodnie temu. Takie pozycje anty. Leciałem z rynkiem
    > pozycją S i jednocześnie zaryzykowałem na opcji OW20I9230 kupno po 6
    >pln, czyli opcyjna pozycja na wzrosty. Co z tego wyjdzie, nie mam

    A gdzies Ty tak tanio znalazl? Teraz sa po 185, a za 6 pln to nawet call
    2800 nie kupie...

  • 17. Data: 2009-07-25 11:25:14
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 25 Lip, 11:38, "Gonzo" <g...@n...net> wrote:
    > "macieks" <m...@g...com> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > A gdzies Ty tak tanio znalazl? Teraz sa po 185, a za 6 pln to nawet call
    > 2800 nie kupie...

    Sory mój błąd. Mówiłem o cenie z arkusza zleceń. Cena rzeczywista x10
    czyli 60.

  • 18. Data: 2009-07-25 13:56:04
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 25 Lip, 01:09, Joachim <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > najlepszym wypadku tracisz na prowizji), chyba że jest taka strategia
    > dokładnie przemyślana (np. gdy napisałeś sobie symulacje, backtesty itp).

    Przy kupnie nie chodziło mi o zabezpieczenie pozycji. Na kontraktach
    gram tak jak rynek się porusza (przynajmniej staram się:) Np. dwa
    tygodnie rośnie, jeden spada. I tu spekulacyjnie można walczyć.

    A kupno opcji potraktowałem jako długoterminową pozycję.

  • 19. Data: 2009-07-27 08:46:29
    Od: " sys29" <s...@W...gazeta.pl>

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > Ja ustawiam S po 2142 (łapanie wyrzucanych do góry noży ... ale tak mi
    > system mówi)

    2142 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jasnowidz !!!!!!!!! :-)

    pozdr.
    sys29

  • 20. Data: 2009-07-27 09:39:05
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    > Jasnowidz !!!!!!!!! :-)
    >
    > pozdr.
    > sys29

    Jesli wziął po 2142 to piknie tylko pogratulowac.....

    pzdr
    Dars