eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiHakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji! › Ktore banki sa porzadne (bylo: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie uznał reklamacji!)
    Date: Sat, 02 Aug 2008 14:01:01 +0200
    From: Pawel Debski <p...@e...usun.pl.to>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    To: z...@g...pl
    Subject: Ktore banki sa porzadne (bylo: Hakerzy ukradli jej 3 350 zł - bank nie
    uznał reklamacji!)

    Dodam do tej listy

    VWBDirect:

    Internet: hasło+token do każdej operacji
    IVR: wybrane znaki z kodu dostępowego

    Raiffeisen:
    Internet: hasła jednorazowe (jawnym tekstem)
    IVR: prawie żadne
    (m.in. z tego powodu zamknąłem konto w Raiffeisenie)

    Za najbezpieczniejszy sposób uważałbym:

    wybrane znaki z długiego kodu (co najmniej 8 cyfr) + zdrapka lub token

    Najbliższe ideałowi z banków, które testowałem są VWBD i Inteligo.
    (VWBD ma za krótki kod i nie wymaga tokena w IVR - ustawiłem więc niski
    limit telefoniczny, Inteligo nie wymaga hasła do przelewu, tylko samej
    zdrapki)

    Dziwi mnie bardzo, że zabezpieczenia operacji telefonicznych są w
    większości banków dużo słabsze od internetowych.