  • 1. Data: 2007-03-09 15:05:39
    Temat: Ktory (para)bank nie wysyla danych o zaangazowaniu klientow do BIK???
    Od: "thetom" <t...@g...pl>

    Witam,

    jak w temacie - czy jest jakis bank lub istytucja zblizona do niego
    (ale nie jacys smieszni pseudo-posrednicy), ktora nie tyle, ze nie
    sprawdza BIK-u przy udzieleniu kredytu, ale nie wysyla danych swoich
    klientow do BIK (chociaz tutaj pewno jedno wiaze sie z drugim).

    Dziekuje i pozdrawiam,
    thetom

  • 2. Data: 2007-03-09 21:41:03
    Od: s...@o...pl

    On 9 Mar, 16:05, "thetom" <t...@g...pl> wrote:
> [...]
    > sprawdza BIK-u przy udzieleniu kredytu, ale nie wysyla danych swoich
    > klientow do BIK (chociaz tutaj pewno jedno wiaze sie z drugim).

    Lukas bank nie wysyła informacji do BIK-u

  • 3. Data: 2007-03-10 06:59:06
    Od: "Iwona" <c...@w...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Lukas bank nie wysyła informacji do BIK-u

    Witam,
    wysyła informację o zadłużeniu w ROR, kredytach gotówkowych, natomiast nie
    zauważyłam drobnych kredytów ratalnych, karty kredytowej Visa Auchan - to
    tyle z własnych obserwacji.

    Iwona

  • 4. Data: 2007-03-11 16:32:51
    Od: "Redart" <r...@o...pl>

    Użytkownik "thetom" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > sprawdza BIK-u przy udzieleniu kredytu, ale nie wysyla danych swoich
    > klientow do BIK (chociaz tutaj pewno jedno wiaze sie z drugim).

    Tak, wiąże się:
    http://www.bik.pl/bik/o_bik/zasady_dzialania/

    "WZAJEMNOŚĆ
    Prawo do korzystania z informacji mają wszystkie banki oraz instytucje
    ustawowo upoważnione do udzielania kredytów zobowiązując się przekazywać do
    Biura regularnie pełne i kompletne dane, zgodnie z zawartymi umowami."

    Jeśli jakieś informacje do BIK'u nie trafiają to nie ze względu na politykę
    danego banku, ale raczej ze względu na zacofanie technologiczne - aby
    korzystać
    z BIK'u trzeba podłączyć się do ichniego systemu informatycznego, który
    nakłada
    duże wymagania na jakość składanych zapytań i informacji (np. nakłada
    wysokie
    kary za przekroczenie współczynników dopuszczalnych błędów w danych
    osobowych).
    Szukanie banku, który danych w BIK nie składa to raczej szukanie banku,
    który
    ma z tym jakieś przejściowe problemy i za chwilę sytuacja może się zmienić.