  • 131. Data: 2015-11-07 01:11:26
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 6 Nov 2015 11:24:26 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Pewnie kolejne urban legend.
    > Policz ile tych odsetek by wyszło "po latach"

    "Przedsiębiorca, który nie uregulował należności względem ZUS w
    terminie, jest zobowiązany do samodzielnego naliczenia odsetek od
    powstałych zaległości i doliczenia ich do standardowo opłacanych
    składek.
    [...]
    Odsetki to jednak nie jedyna kara, jaka spotka przedsiębiorcę, który
    miga się od płacenia składek ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma
    bowiem prawo nałożyć na właściciela firmy dodatkową opłatę w wysokości
    maksymalnie 100 proc. nieopłaconych składek. Oznacza to, że w przypadku
    nieterminowych wpłat może dojść nawet do podwojenia wartości składki. Co
    więcej, długotrwałe niepłacenie składek może spowodować nawet powstanie
    egzekucji należności na drodze sądowej.

    W takim wypadku przedsiębiorca będzie zobowiązany do zapłaty:

    zaległych składek,
    odsetek za zwłokę,
    wszelkich kosztów egzekucyjnych,
    kosztów upomnienia,
    dodatkowych opłat.

    W sytuacji, kiedy właściciel zalega z opłatą z tytułu należności za
    składki, Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma prawo do wystąpienia o
    przymusowy wpis do hipoteki w księdze wieczystej nieruchomości należącej
    do przedsiębiorcy, a w przypadku braku księgi ma możliwość wystąpienia o
    jej założenie." -
    http://poradnik.wfirma.pl/-czy-wiesz-ze-za-nieoplace
    nie-skladek-zus-groza-kary

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 132. Data: 2015-11-07 01:12:36
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 6 Nov 2015 20:31:11 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Po kilku latach jest abolicja.

    Możesz podać podstawę prawną?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 133. Data: 2015-11-07 01:13:59
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 6 Nov 2015 11:29:09 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Nawet gotowe narzędzie jest
    > http://www.zus.pl/kalkulator/

    Wiem, bo korzystałem z niego wyliczając odsetki do zapłacenia :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 134. Data: 2015-11-07 07:47:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 01:11:37 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

> [...]
    > przymusowy wpis do hipoteki w księdze wieczystej nieruchomości należącej
    > do przedsiębiorcy, a w przypadku braku księgi ma możliwość wystąpienia o

    Trudno sie z powyższym nie zgodzic.
    I gdzie tam napisali że za 1 nieopłaconą składkę puszczą z torbami?

  • 135. Data: 2015-11-07 07:50:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 7 listopada 2015 01:14:09 UTC+1 użytkownik Chris94 napisał:

    > Wiem, bo korzystałem z niego wyliczając odsetki do zapłacenia :)
    Ok
    Masz chwilkę to wpisz tam kwotę tej składki którą żona nie zapłaciła i zobacz czy
    wyjdzie Tobie "puszczenie z torbami"

  • 136. Data: 2015-11-07 22:35:36
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 6 Nov 2015 22:47:19 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    nie-skladek-zus-groza-kary

    > Trudno sie z powyższym nie zgodzic.
    > I gdzie tam napisali że za 1 nieopłaconą składkę puszczą z torbami?

    A czy gdzieś napisali, że w przypadku nieopłaconej tylko jednej składki
    powyższe zasady nie obowiązują?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 137. Data: 2015-11-07 22:52:15
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 6 Nov 2015 22:50:22 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Ok
    > Masz chwilkę to wpisz tam kwotę tej składki którą żona nie zapłaciła i zobacz czy
    wyjdzie Tobie "puszczenie z torbami"

    Ponieważ to zależy, po ilu latach by ZUS wykrył brak wpłaty tej składki,
    więc nie jestem w stanie wyliczyć tej kwoty.
    Natomiast całkiem niezależnie od odsetek, ZUS mógłby jeszcze dołożyć
    karę w wysokości 100% kwoty zaległości i prawie na pewno by tak zrobił,
    gdyby ten brak wpłaty został przez nich wykryty, a nie przeze mnie (znam
    ludzi, którzy ten temat przerabiali).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 138. Data: 2015-11-07 23:12:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 563d41fd$0$22828$6...@n...neostrada.pl

    > Możesz podać podstawę prawną?

    Nie mogę. Tak samo nie podam Ci podstawy prawnej zabraniającej
    uprawiania seksu w miejscach publicznych. Żadne przewinienie
    (poza gwałtami na nieletnich, zbrodniami wojennymi itp.) nie
    jest ścigane bez końca. Nie musisz trzymać dokumentów przez
    sto lat.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 139. Data: 2015-11-07 23:14:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 563e6eb3$0$22838$6...@n...neostrada.pl

    "Chris94" 563d41b7$0$699$6...@n...neostrada.pl

  • 140. Data: 2015-11-07 23:19:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 563e7299$0$641$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > pewno by tak zrobił, gdyby ten brak wpłaty został przez
    > nich wykryty, a nie przeze mnie (znam ludzi, którzy ten

    Znam ludzi uchylających się latami od płacenia różnych podatków.
    Była abolicja i nawet ścigające osoby dbały o to, by nie ściągać
    ze zbyt odległych czasów. Inna sprawa, że znam sytuacjE sprzed
    wielu lat.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'