eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiLokata w Getin BankuLokata w Getin Banku
  • Data: 2009-04-29 17:59:54
    Temat: Lokata w Getin Banku
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sąsiadka moja założyła dziś lokatę 3 miesięczną w Getin Banku. Zachęcił
    ją Piotruś Fronczewski i bliskość placówki Getinu. Oprocentowanie
    przyzwoite, 6 %. Nie odradzałem. Przyszła do mnie pokazać mi fragment umowy.
    Pisze tam jak byk:

    "W przypadku przedterminowej likwidacji lokaty w terminie do 30 dni włącznie
    od dnia założenia lub odnowienia lokaty, Bank pobierze opłatę manipulacyjną
    w wysokości 0,1% kwoty lokaty, min. 10 zł, max. 100 zł. W przypadku gdy
    ostatni dzień okresu umownego przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od
    pracy, lokatę można zlikwidować bez pobrania ww. opłaty następnego dnia
    roboczego."

    Oczywiście lokata jest odnawialna. Czyli musi śledzić jakie będzie
    oprocentowanie lokat trzymiesięcznych w tym banku w dniu 29 lipca 2009, i
    albo zgodzić się na odnowienie lokaty , albo leciec z wywieszonym jęzorem do
    banku żeby odwołać odnawialność lokaty. W banku musi pojawić się dokładnie
    29 lipca, bo wycofanie kasy dzień później spowoduje naliczenie KARY.
    Zadzwoniłem do oddziału. Zapytałem czy można tą lokatę założyć jako
    nieodnawialną. NIE MOŻNA. Można jedynie w trakcie trwania lokaty, a
    najpóźniej dwa dni przed jej zakończeniem złożyć pisemne polecenie
    nieprzedłużania lokaty i przelania pieniędzy na konto techniczne.

    Konto nie jest internetowe. Sąsiadka nie śledzi na bieżąco oprocentowania
    w banku. Przypuśćmy, ze dołoży wszelkich starań. Dwa dni przed zakończeniem
    lokaty sprawdza oprocentowanie. Jest OK, mozna przedłużyć, nie składa prośby
    o nie przedłużanie. Ale dzień przed, albo w dniu zakończenia lokaty
    oprocentowanie znacznie spada. Musi biec do banku dokładnie 29 lipca i
    zlikwidować lokatę, bo likwidacja nazajutrz spowoduje naliczenie kary.
    Czy w tym banku zawsze tak było? Czy to może nowe "działanie na korzyść
    klienta"???????


    wiatrak


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1