  • 11. Data: 2011-10-30 20:28:17
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/30/2011 3:24 PM, xbartx wrote:

    > Przy tych układach jakie teraz panują (w sensie że kilku dużych steruje
    > tym całym bajzlem) to wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało, że
    > powiedzmy w najbliższym czasie (tak do roku czasu) to dolar pojedzie do
    > góry a złoto poleci ostro w dół.

    nie pojdzie do gory.
    Tani dolar jest wygodny dla amerykanskiej gospodarki.
    Tansze amerykanskie produkty napedzaja klientow, a z tego caly ten kraj
    zyje.

  • 12. Data: 2011-10-30 20:59:46
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "zg" <z...@v...pl> wrote in message news:j8k89m$709$1@news.onet.pl...
    > Jakie proponujesz waluty zatem?

    wszystkie waluty to taki papier bez zadnego pokrycia, ale na razie nie ma
    alternatywy dla waluty rezerwowej jaka jest USD. Takim zamiennikiem mialo
    byc EUR, ale niestety nie wyszlo to Unii, tak jak doganianie USA.
    Waluty typu CHF lub JPY sa mocno przewartosciowane, ze wzgledu na duzy popyt
    i praktycznie te kraje musza walczyc z ich dalszym umocnieniem, gdyz silna
    waluta powoduje ruine w ich wlasnej gospodarce.
    Na pewno alternatywa dla USD, czy EUR nie jest PLN, gdyz w razie wiekszych
    perturbacji na swiecie i kolejnej fali kryzysu, PLN oslabnie do wszystkich
    walut wymienialnych. Przyjmijmy za pewnik, ze PLN nie jest waluta w jakiej
    inwestorzy trzymaja rezerwy w trudnych czasach, ot jedna z lokalnych walut,
    na ktorej mozna pospekulowac, zarobic wyzszy % niz na walutach
    wymienialnych.
    Praktycznie mozna miec konta i obrot gotowkowy w naszych bankach w CHF, GBP,
    USD, EUR, czyli wielkiego wyboru nie mamy. Oczywiscie bezgotowkowo banki
    prowadza rachunki w kilku jeszcze innych walutach wymienialnych, ale obrot
    nimi w formie bezgotowkowej jest mocno utrudniony w porownaniu do tych 4
    wymienionych.

  • 13. Data: 2011-10-31 09:20:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 30 Oct 2011 20:24:54 +0000 (UTC), xbartx <b...@h...net>
    wrote:

> [...]
    >tym całym bajzlem) to wcale bym się nie zdziwił jakby się okazało, że
    >powiedzmy w najbliższym czasie (tak do roku czasu) to dolar pojedzie do

    od pewnego czasu banki centralne są nabywcami złota netto, Azja też
    raczej woli kruszec (Malezja, AFAIK, wprowadziła nawet złoto do
    obiegu).
    Jakoś nie widzę szans, by nagle popyt na ostro "drukowaną" walutę
    zadłuzonych po uszy USA miał nagle wzrosnąć. Chociaż... jeśli Ron Paul
    zostanie prezydentem, to wtedy sam kupię trochę USD :-)

  • 14. Data: 2011-10-31 09:22:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 30 Oct 2011 15:28:17 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Tani dolar jest wygodny dla amerykanskiej gospodarki.

    wygodny, dopóki Chińczycy utrzymują powiązanie swojej waluty z USD.
    Gdy od tego odejdą - Amerykanie będą musieli zabrać się do prawdziwej
    roboty, żeby móc importować.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 15. Data: 2011-10-31 09:23:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 30 Oct 2011 19:24:37 +0000, zg <z...@v...pl> wrote:

    >Jakie proponujesz waluty zatem?

    waluty nie, ale pieniądz, owszem: srebro, złoto :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 16. Data: 2011-10-31 14:34:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/31/2011 4:23 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > waluty nie, ale pieniądz, owszem: srebro, złoto :-)

    teraz?

    teraz to mozna na tym tylko stracic.

  • 17. Data: 2011-10-31 14:36:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/31/2011 4:22 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > wygodny, dopóki Chińczycy utrzymują powiązanie swojej waluty z USD.
    > Gdy od tego odejdą - Amerykanie będą musieli zabrać się do prawdziwej
    > roboty, żeby móc importować.

    a to jest znane od dawna

    amerykanie powinni sie zabrac do prawdziwej roboty, eby miec co eksportowac.

    narazie to oni zyja na kredyt i kolejne kupowanie importowanych rzeczy
    za ten kredyt.

  • 18. Data: 2011-10-31 14:40:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 31 Oct 2011 09:34:58 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >teraz?
    >
    >teraz to mozna na tym tylko stracic.

    No cóż, przypomnij mi np. za rok, żebym Ci odpowiedział :-)

  • 19. Data: 2011-11-01 11:02:20
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-10-31_15:40

    > No cóż, przypomnij mi np. za rok, żebym Ci odpowiedział :-)

    A dlaczego za rok ? Raczej /wtedy, gdy będziesz sprzedawał/.
    Problem ze złotem (a tym bardziej srebrem) jest taki, że to *nie
    jest* pieniądz, bo za złoto nie możesz (praktycznie) nic kupić:
    najpierw musisz je sprzedać.

    No i tu są dwie możliwości: sprzedawać wtedy i tyle, ile potrzeba
    na zakup, albo sprzedawać dużo i wtedy, gdy jest najkorzystniej.
    pierwsze powoduje znaczne straty (sprzedasz tyle złota, żeby na
    nowa pralkę starczyło? i po bieżącym kursie - a tu akurat dołek?),
    a drugie - wiadomo...

    witrak()

  • 20. Data: 2011-11-01 12:10:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11/01/2011 12:02 PM, witrak() wrote:

> [...]
    > Problem ze złotem (a tym bardziej srebrem) jest taki, że to *nie
    > jest* pieniądz, bo za złoto nie możesz (praktycznie) nic kupić:

    Abstrahujac od tego, czy zloto/srebro to wciaz dobra inwestycja - ten
    "problem" jest przeciez cecha wszystkiego, co nie jest gotowka w reku
    czy na koncie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org