  • 1. Data: 2011-03-15 07:57:29
    Temat: Longterm inwestowanie w akcje
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
    nas.

    http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

  • 2. Data: 2011-03-15 08:23:39
    Temat: Re: Longterm inwestowanie w akcje
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Przy obecnych uwarunkowaniach istniejących w Polsce powtórka scenariusza
    japońskiej deflacji połączonej z ponad 20-letnią bessą na giełdzie jest
    absolutnie niemożliwa.
    Chyba znasz przyczyny rozpoczęcia wielkiej zwały na giełdzie w Japonii ponad
    20 lat temu ?
    Czy takie uwarunkowania występują w Polsce ?

  • 3. Data: 2011-03-15 08:29:16
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
    > nas.
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

    Skippy nie powtarzaj już tego. Nie mogę już tego słuchać. Czy jest jakiś
    nakaz, że gdy kupi się na szczycie to trzeba trzymać trupa przez 20 lat? Ty
    byś tak zrobił? Znasz jakiś fundusz, który tak zrobił? Znasz w ogóle kogoś
    kto trzyma ten indeks przez tyle lat? Albo jakiś fundusz emerytalny?
    Japończycy zostali przez to pozbawieni emerytur albo mają niższe emerytury?
    Daj spokój.

  • 4. Data: 2011-03-15 08:34:03
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 08:57:29 +0100, skippy napisał(a):

    > Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
    > nas.
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1

    Czuję się wywołany a więc
    Nałóż na swój wykres ten
    http://www.tradingeconomics.com/Economics/GDP-Growth
    .aspx?Symbol=JPY
    a potem ten
    http://www.tradingeconomics.com/Economics/GDP-Growth
    .aspx?Symbol=PLN

    i odpowiedz sobie na to pytanie

  • 5. Data: 2011-03-15 08:43:49
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 08:57:29 +0100, skippy napisał(a):

    > Proszę o opinię jakie istnieją przesłanki, że to na pewno nie spotka np.
    > nas.
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=nikkei&c=30y&t=c&a=lg&b=1
    Dodam, że japonczycy osiągneli maksimum rozwoju, jaki jest do wyobrażenia w
    dzisiejczych czasach w ogóle. Trudno więc oczekiwać, że będą rozwijać się w
    tempie Bangladeszu czy Polski. Jeśli nasz piekny kraj osiagnie ten pułap
    zacznę sie martwić o rozwój indeksu. Na razie mamy dużo czasu.

  • 6. Data: 2011-03-15 08:53:11
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Kiedy zaczęła się bessa w Japonii to gospodarka kraju kwitnącej wiśni była już
    na etapie dojrzałego rozwoju a nie na etapie wczesnego rozwoju jak obecnie Polska.
    Czytałem kiedyś (nie pamiętam gdzie więc nie mogę przytoczyć źródła tej
    informacji), że na japońskiej giełdzie początek krachu i późniejszej
    wieloletniej bessy był poprzedzony euforią która doprowadziła kursy japońskich
    spółek do absurdalnych wycen.
    Wiele spółek było notowanych przy C/Z dochodzącym do 100 ale były też spółki
    gdzie C/Z doszło do całkowicie irracjonalnej wartości 150-200 !!!
    Do tego doszły trzęsienia ziemi, które w latach 90-tych nękały Japonię.

    Na szczęście w Polsce nie ma i nie będzie powyższych uwarunkowań.

  • 7. Data: 2011-03-15 09:06:31
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > absolutnie niemożliwa.
    > Chyba znasz przyczyny rozpoczęcia wielkiej zwały na giełdzie w Japonii

    Jakby wiedzieli wcześniej, to by się zwalili wcześniej.

    > Czy takie uwarunkowania występują w Polsce ?

    Znasz uwarunkowania???
    Nie wiadomo czy raport sołki nie pójdzie do korekty, a Ty wiesz to czego nie
    wiedzą służby itp sprawy.
    Gratki.

    :)))

  • 8. Data: 2011-03-15 09:07:45
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > tempie Bangladeszu czy Polski. Jeśli nasz piekny kraj osiagnie ten pułap
    > zacznę sie martwić o rozwój indeksu. Na razie mamy dużo czasu.

    załamanie rynku może nastąpić zawsze

  • 9. Data: 2011-03-15 09:10:44
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "root" i "XXL"

    Wasza znajomość przyszłości rozbawia mnie do łez.
    Jesteście lepsi od Friedmana.

  • 10. Data: 2011-03-15 09:16:23
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Załamanie rynku może nastąpić zawsze

    Ale jak obserwujemy od wielu miesięcy nie możemy nawet doczekać się
    konkretniejszej korekty na giełdach rzędu 15-20%.
    Mimo splotu niekorzystnych wydarzeń z ostatnich 2-3 miesięcy (rewolucja w
    niektórych krajach afrykańskich i związany z tym silny wzrost cen ropy i teraz
    wielki kataklizm w Japonii)rynki finansowe pozostają dość spokojne.