  • 11. Data: 2003-01-09 20:36:54
    Temat: Re: [Lukas] i e-konto z tokenem
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "oVo" <o...@w...to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1hmr1vcmpmr5a8c7d33phe4n55ekbdlvov@4ax.com...

    > Dawniej token regularnie synchronizowal mi sie z oprogramowaniem w
    > banku (trzeba bylo wpisac dwa kolejne kody) a od kilku tygodni tego
    > nie ma.
    > Moze zwiekszyli tolerancje i serwer akceptuje kod aktualny +/- kilka
    > minut.
    > Sprobuj 1 raz zalogowac sie na jakis losowy kod (nie wygenerowany
    > przez tokena) to sie przekonasz czy cie wpusci.
    >
    > Pozdrawiam

    na losowy kod to chyba nie sadzisz zyby wogle mogl wpuscic, chodzilo mi
    bardziej o to ile taki kod moze byc wazny , jakby kto podpatrzyl a potem
    wykorzystal.

    Marcin

  • 12. Data: 2003-01-09 20:39:05
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Sprobuj 1 raz zalogowac sie na jakis losowy kod (nie wygenerowany
    > przez tokena) to sie przekonasz czy cie wpusci.

    Tak sie bawilem za mi wyskoczyklo cus takiego:

    Poczekaj na nastepne wskazanie tokena, wpisz w ponizsze pole (bez hasla) i
    kliknij zatwierdz

  • 13. Data: 2003-01-09 20:44:55
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avkmja$ppa$1@news.onet.pl, Marcin wrote:

    > na losowy kod to chyba nie sadzisz zyby wogle mogl wpuscic, chodzilo
    > mi bardziej o to ile taki kod moze byc wazny , jakby kto podpatrzyl a
    > potem wykorzystal.

    Pojedyncze minuty. Z tym że jak będziesz zapisywał i "tresował" go
    codziennie, systematycznie zwiększając opóźnienie, to może uda Ci się
    dociągnąć do godziny, kto wie?

    PS. Tylko po co?

    --
    Robert

  • 14. Data: 2003-01-09 20:55:41
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avkn10$qrg$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

    > na odwrocie
    > tokena powinna byc data... ta data oznacza jego waznosc... sprawdz
    > czy sie nie skonczyl...

    Tam jest 8 cyfr - jak nalezy odczytywać tę date?

    --
    Robert

  • 15. Data: 2003-01-09 20:56:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avknc7$rom$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

> [...]
    > bedzie potraktowany jakby wpisal nie prawidlowe haslo...
    > mimo ze token jest super doskonalym urzadzeniem (nawet jak sprobujesz
    > go rozebrac - powiedzmy ze sprawdzic algorytm obliczania nastepnego
    > tokena - to ulega samozniszczeniu), ma prawo do malej niedokladnosci
    > jezeli chodzi o czas... wiec zeby nie zostawic klienta na lodzie jak
    > bedzie to wiecej niz minuta ustawia sie okno wlasnie... jezeli token
    > przez rok nie byl uzwany, albo jakims cudem token sie przesunal
    > wiecej niz okno... to trzeba make call do admina ktory telefonicznie

    Tzn. samoczynne synchronizowanie jest na stałe ograniczone do tego małego
    okna, powiedzmy do 3 minut? Nie przesuwa sie ono do nowego środka po
    zsynchronizowaniu drugim kodem?

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-01-09 20:57:43
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tam jest 8 cyfr - jak nalezy odczytywać tę date?

    8 cyfr to chyba serial numer czy cos takiego pod spotem jest chyba data u
    mnie 06 / 30 / 05

  • 17. Data: 2003-01-09 21:24:16
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avko3u$9g$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

    > okno po 3 minuty w dwie strony to razem 7 minut czyli
    >
    > O O O T O O O
    >
    > O - okno
    > T - aktualny token
    > jest to stan doskonaly... wpisywany token jest tym w srodku
    >
    > jezeli sie przesunie o 2 minut do przodu to mamy
    >
    > O O O O O T O
    >
    > w tym momencie server widzi ze powinno byc czwarte O, ale jest liczba
    > z pozycji T, a ze T miesci sie w oknie to pyta o nastepny token czyli
    > pyta o siodme O, jezeli wpiszesz je prawidlowe to server
    > automatycznie przesuwa wszystko do pozycji jak na gorze

> [...]

    Tak właśnie myślałem. Zatem jak raz tydzień będę przesuwał to okno o 2
    minuty, to po roku uzyskam prawie 2 godziny przesunięcia. Oczywiście
    przesunięcia będę wykonywał przez zapisanie numeru tokena (najlepiej dwóch)
    i odczekanie 2 minuty X liczba tygodni od poczatku akcji.
    Oczywiście nie ma to najmniejszego sensu, ale teoretycznie chyba możliwe w
    świetle tych informacji?

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-01-09 21:25:05
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avknot$sp4$1@news.onet.pl, Dominique wrote:

    > te 8 cyfr to numer seryjny ;-)))))
    > pod nim jest data waznosci ;-)

    Pod nim to znaczy zaklejone nim? Bo na wierzchu nic już nie ma, tylko
    powyżej są dane producenta.

    --
    Robert

  • 19. Data: 2003-01-09 21:30:28
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominique" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > prawidlowa reakcja systemu... ale po kazdej prawidlowej reakcji systemu
    > server powinien sie zsyynchronizowac z tokenem... a to oznacza ze wiecej
    > nie powinno byc juz przesuniecia...

    O co by sie stalo jakby sie pomulic przy wpisywaniu tego wskazania tokena ,
    lub wpisac 2 lub 3 z kolei a nie nastepny.

    Marcin

  • 20. Data: 2003-01-09 21:56:14
    Od: dwr <d...@g...pl>

    "Marcin" <t...@p...onet.pl> wrote in

    > Witam
    >
    > Niedawno zmienilem sobie zwykle e-konto na eKonto PRO z tokenem i
    > zauwazylem cos ciekawego.
    > W instrukcji pisze ze przy logowaniu lub innych operacjach trzeba
    > wpisac haslo + aktualne wskazanie token
    >
    > Z tym ze mi sie udaje logowac na nieaktualne juz 4 min ( wiecej nie
    > sprawdzalem) wskazenie tokena. Co o tym myslicie czy to jest jakis
    > zagrozenie dla moich pieniedzy.
    >
    > Marcin

    Moze lekko OT
    ale moj token dzisiaj chyba zamarzl :)
    Efekt jak po jakims resecie
    migocza wszystkie pozycje LEDa, czyli same osemki
    Mialem go w kieszeni spodni, czyli przy ciele, moze zatem za zimny jestem?
    :)
    Jutro pojde podmienic i tym samym do soboty 12:00 bez logowania.
    Na szczescie nie daja instrukcji i warunkow uzytkowania tokena, wiec nie
    moga sie przyczepic ze pracowal w zbyt niskiej temperaturze :)

    Pozdrawiam

    dwr