  • 11. Data: 2016-08-06 12:40:19
    Temat: Re: MBank ma drogie drukarki w oddziałach :D
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Przedmiotem usługi jest wysłanie, a nie doręczenie, które jest już
    > sprawą Poczty.

    Myślę jednak, że przedmiotem usługi jest wyprodukowanie kwitu oraz
    dostarczenie go. Gdyby usługa nie zawierała tego ostatniego punktu, to
    klient musiałby dostarczyć sobie kwit we własnym zakresie, no bo
    przecież nie chodzi o to, by kwit został w banku.

    Dowody to inna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2016-08-07 14:02:11
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-08-05, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Przypuszczalnie jest to dokładnie w tym celu wyliczone żeby się
    > "zgubiło" choć raz bo nie sposób wyjaśnić braku opcji listu
    > rejestrowanego.

    A jakie są statystyki "gubienia" listów?
    I myślę też, że wysłanie listu rejestrowanego jest dużo bardziej
    kosztowną czynnością, która nie może podlegać w takim stopniu
    automatyzacji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2016-08-07 14:49:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 16:21:49 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Zaświadczenie o spłacie kredytu: 40zł.
    >
    > I teraz:
    > - wysłane zwykła pocztą bez potwierdzenia - 0zł
    > - wydrukowane w oddziale - 30zł
    >
    > :D "wysłalismy Pański druk i co nam Pan zrobi".
    >
    > Nawet nie liczę że ktoś to wyjaśni ...

    W mBanku mam tylko konto nigdy nie miałem kredytu więc nie wiem jak to od strony
    systemu transakcyjnego wygląda ale...
    -czy nie ma możliwości wydrukowania potwierdzenia z systemu?
    -czy nie można sobie jakiejś tam historii wpłat wydrukować gdzie na końcu saldo 0zł?
    Takie papierowe potwierdzenie konieczne?

  • 14. Data: 2016-08-07 14:58:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Aug 2016 14:02:11 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > I myślę też, że wysłanie listu rejestrowanego jest dużo bardziej
    > kosztowną czynnością, która nie może podlegać w takim stopniu

    Ale zobacz - nie napisali ile to kosztuje.
    Nie ma takiej opcji - list byle jaki, lub odbior osobisty.

    Nie pamietam - ale mbankowi chyba sie zdarza cos wyslac poleconym ...
    inne banki potrafia bez problemow.

    J.

  • 15. Data: 2016-08-07 16:01:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-07 14:49, Kris wrote:
    > W mBanku mam tylko konto nigdy nie miałem kredytu więc nie wiem jak to od strony
    systemu transakcyjnego wygląda ale...
    > -czy nie ma możliwości wydrukowania potwierdzenia z systemu?

    40zł + 30zł (to 30zł to tzw "express" czyli droga drukarka w oddziale).

    > -czy nie można sobie jakiejś tam historii wpłat wydrukować gdzie na końcu saldo
    0zł?

    Kredyt po wpłacie znika z interfejsu www i nie potrafie odnaleźć śladu
    po nim. Pewnie wlasnie po to żeby klient nie miał jak sobie takiego
    wydrukować. Jeszcze by cham nie dał zarobić 40zł.

    > Takie papierowe potwierdzenie konieczne?

    Nie. Ale jesli wpiszą Cie pewnego dnia w BIK "bo sie komputer pomylił"
    to masz czym walić po pysku ich prawników. Dlatego wydałem te 40zł za
    mniej stresujące życie po kredycie.

  • 16. Data: 2016-08-07 16:04:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-07 14:02, Wojciech Bancer wrote:
    > A jakie są statystyki "gubienia" listów?

    Sadząc po "allegro" całkiem spore. Mi trafiło się kilka zgubioncyh
    listów na kilkaset, jeden odnalazł się po roku reszta przepadła.

    > I myślę też, że wysłanie listu rejestrowanego jest dużo bardziej
    > kosztowną czynnością

    a) banki mają umowy
    b) w srodku sa dane osobowe i zwykła kultura bankowości wskazuje żeby je
    rejestrować a nie wyrzucać na wycieraczkę
    c) wydrukowanie w oddziale 30zł natomiast polecone sa znacznie tańsze
    ale *NIE* ma opcji.

    >, która nie może podlegać w takim stopniu
    > automatyzacji.

    Bezproblemowo sobie zautomatyzujesz jesli jesteś większym klientem. Choć
    oczywiście nalezy wziąć w poprawkę że działy IT banków od korespondencji
    to głównie Janusze Excela i moga nie dać rady.

  • 17. Data: 2016-08-08 10:29:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-08-07, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Sadząc po "allegro" całkiem spore. Mi trafiło się kilka zgubioncyh
    > listów na kilkaset, jeden odnalazł się po roku reszta przepadła.

    Czyli to poniżej procenta? To nie jest sporo.

    > a) banki mają umowy
    > b) w srodku sa dane osobowe i zwykła kultura bankowości wskazuje żeby je
    > rejestrować a nie wyrzucać na wycieraczkę

    A widziałeś przesyłkę zaadresowaną do kogoś *nie* zawierającą
    danych osobowych?

    > c) wydrukowanie w oddziale 30zł natomiast polecone sa znacznie tańsze
    > ale *NIE* ma opcji.

    Ale w jakim sensie znacznie tańsze? Może właśnie droższe przez to, że
    musi się tym zająć żywy człowiek?

    > Bezproblemowo sobie zautomatyzujesz jesli jesteś większym klientem. Choć
    > oczywiście nalezy wziąć w poprawkę że działy IT banków od korespondencji
    > to głównie Janusze Excela i moga nie dać rady.

    No właśnie pytanie czy przesyłka rejestrowana może podlegać w takim samym
    stopniu automatyzacji, czy nie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 18. Data: 2016-08-08 10:37:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 10:29:31 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer
    napisał:
    > No właśnie pytanie czy przesyłka rejestrowana może podlegać w takim samym
    > stopniu automatyzacji, czy nie. :)
    Może. Instytucje finansowe sobie z tym doskonale radzą
    Też problemem by nie było udostępninie stosownego zaświadczenia w systemie
    transakcyjnym banku ale z jakiś względów tak nie robią.

  • 19. Data: 2016-08-08 15:34:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Wojciech Bancer napisał:
    >Może. Instytucje finansowe sobie z tym doskonale radzą
    >Też problemem by nie było udostępninie stosownego zaświadczenia w
    >systemie transakcyjnym banku ale z jakiś względów tak nie robią.

    No bo za co wtedy brac oplate ? :-)

    Nie widzialem - ale to jakas pieczatka, podpis, czy juz tylko zwykly
    wydruk ?

    J.

  • 20. Data: 2016-08-08 16:29:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 15:34:23 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie widzialem - ale to jakas pieczatka, podpis, czy juz tylko zwykly
    > wydruk ?
    "Dokument elektroniczny- nie wymaga podpisu" czy jakoś tak to szło.
    W Millenium przy kasach nie dawno widziałem informację coś w stylu " na potwierdzeniu
    wpłaty nie ma pieczątki i podpisu pracownika- dokument elektroniczny"