  • 31. Data: 2003-05-25 22:17:47
    Temat: Re: Mbank i fajny kawał
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Jeśli Krzysztofowi się to w jakiś sposób udaje, to mB powinien to
    > natychmiast załatać.

    Tak jak pisalem, nie robie tego, bo formularz jest wygodniejszy.
    Co tu jednak latac? Bo chyba nie chodzi o oplate 1 zl (pobierana
    przy niektorych rachunkach). W koncu chyba mBank umozliwia wykonywanie
    przelewow na dowolne rachunki i z dowolna np. trescia (zgodnie z tym,
    co da sie w eliksirze zrobic)?

    > Jeszcze inną sprawą jest tytuł płatności: przy predefinicji beneficjenta
    > żadna z danych przelewu (oprócz kwoty i daty oczywiście) nie powinna dać
    > się edytować, ponieważ do realizacji takiego zlecenia wystarczy hasło
    > logowania.

    Co powinno a co nie powinno, to juz inna sprawa. Faktem jest, ze
    oprocz zdefiniowanego przelewu sa takze jeszcze przelewy dowolne.
    Druga sprawa jest taka, ze w mBanku (o ile pamietam) mozna zmodyfikowac
    tresc podczas zlecania przelewu zdefiniowanego.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 32. Data: 2003-05-26 16:10:24
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Chodzi o odgórne wytyczne z Ministerstwa Finansów, które wyraźnie
    określają standard przelewu do US do którego banki muszą się stosować.
    Bankowi nie wolno wyslać przelewu do US z formularza który wymogów nie
    spełnia (np. standardowy eliksir).
    Nie orientuję się natomiast, jakie mogą być konsekwencje dla banku który
    wyśle przelew nie odpowiadający standardowi.

    No właśnie one powinny służyć do wysłania przelewu dowolnego, opeócz ZUS
    i US.

    Moim zdaniem to błąd i nie podoba mi się to. Nie korzystam z mB, więc
    nie wiedziałem i nawet nie przyszło mi to do głowy.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 33. Data: 2003-05-26 18:19:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > określają standard przelewu do US do którego banki muszą się stosować.
    > Bankowi nie wolno wyslać przelewu do US z formularza który wymogów nie

    Przelew do US to _jest_ standardowy eliksir. Tylko jest umowione, jak
    ma zostac wypelniona rubryka "tytulem".

    MJ
    PS. Co innego ZUS...

  • 34. Data: 2003-05-27 09:29:25
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote:
> [...]

    Nie zrozumieliśmy się;
    Chodzi o to, że pola na formularzu muszą być zgodne z wytycznymi. A
    pisząc "Standardowy eliksir" miałem na myśli zwykły przelew w mBanku (bo
    klient może wpisać co chce).

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 35. Data: 2003-05-27 10:20:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Nie zrozumieliśmy się;
    > Chodzi o to, że pola na formularzu muszą być zgodne z wytycznymi. A
    > pisząc "Standardowy eliksir" miałem na myśli zwykły przelew w mBanku (bo
    > klient może wpisać co chce).

    Przeciez eliksirem nie wysyla sie papierowego formularza, tylko dane.
    Jesli dane w rubryce "tytulem" sa poprawne, to US nijak nie moze
    poznac, co klient wypelnil.

    MJ

  • 36. Data: 2003-05-27 13:17:09
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote:
> [...]

    Zgadza się.

    Jeśli bank umożliwia klientowi wysłanie zwykłego przelewu do US, to te
    dane w zdecydowanej więksszości nie będą poprawne.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 37. Data: 2003-05-27 13:31:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Jeśli bank umożliwia klientowi wysłanie zwykłego przelewu do US, to te
    > dane w zdecydowanej więksszości nie będą poprawne.

    Primo, to juz problem klienta.

    Secundo, jak ma bank tego zabronic? Miec numery kont US na czarnej
    liscie?

    MJ

  • 38. Data: 2003-05-27 17:03:20
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michal Jankowski wrote:
> [...]

    Dlaczego w ten sposób bank ma narażać nieświadomego klienta na kłopoty
    ze skarbówką? Nie lepiej żeby klient od razu poprawnie posłał przelew?
    Druga sprawa: banku też dotyczy problem, bo nie zastosował się do
    zarządzenia ministerstwa i nie utrzymal standardu przelewu.

    Tak właśnie robi AFAIK większość banków. Jeśli numer jest rozpoznany
    jako konto US, to nie wpuszcza i kieruje do odpowiedniego formularza.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 39. Data: 2003-05-27 17:35:33
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:
    [...]

> [...]
    > Druga sprawa: banku też dotyczy problem, bo nie zastosował się do
    > zarządzenia ministerstwa i nie utrzymal standardu przelewu.

    Taaaaaak?
    A co powiesz na coś takiego. Ten specjalny formularz dotyczy wszystkich
    podatków. Od psów też. Spróbuj zapłacić w dowolnym banku podatek od psów
    /nieruchomości na tym druczku. Powodzenia.
    KJ

  • 40. Data: 2003-05-28 07:41:20
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Kamil Jonca (newsy) wrote:
> [...]

    Tak :)

    Co ma piernik do wiatraka?
    Ja chcę, aby bank zablokował możliwość wysyłania przelewów do US z
    formularza zwykłego przelewu, a nie odwrotnie.
    Podatki od psów/nieruchomości płaci się lokalnej administracji, a nie
    fiskusowi, więc na zwykłym druku pójdą bo bank nie rozpozna numeru konta
    US.

    To o czym piszesz to inna sprawa. I uważam zresztą, że to skandal. W tej
    sytuacji jednak bank nic nie poradzi, więc nie wymagam tego.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl