  • 51. Data: 2003-06-05 16:19:42
    Temat: Re: Mbank i fajny kawał
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Wolałbym ograniczyć ilość błędów, a nie mechanizmów kontroli.

    Trudno.

    Do rozliczeń podatkowych jest tylko jeden obowiązujący typ formularza.

    Dzięki temu jestem bezkarny.

    I wolę usłyszeć od kasjera "nie przyjmę bo jest na złym druku" lub
    zobaczyć komunikat "Wyślij przelew z właściwego formularza", zamiast
    bujać się później z US.

    Chyba nie miałeś do czynienia z klientami banku.

    W każdej firmie w której pracowałem za sprzątanie odpowiadał dział
    administracji.

    Nie zgadzam się.

    Od początku:
    Kasjer ma blokować przelewy do US złożone na innym druku niż
    obowiązujący. W normalnej sytuacji wystarczy, że w nazwie beneficjenta
    będzie "Urząd Skarbowy". Jeśli natomiast jest to inny rodzaj płatności
    niż podatkowy, to kasjer nie ma podstaw aby odmówić realizacji przelewu,
    na co klient zwróci mu uwagę - nie trzeba wówczas spoglądać do książki z
    numerami rachunków US, wystarczy że tytuł płatności będzie
    "niepodatkowy". Nie jest do tego potrzebny komputer, wystarczy myślenie.

    Nie martw się.

    Chcesz powiedzieć, że przelew zagraniczny po przetworzeniu na komunikat
    eliksirowy przez korespondenta będzie spełniał standard?
    LOL

    Cały czas mówimy o właśnie takiej sytuacji - klient wysyłający przelew
    niezgodny z wymaganiami. Zgubiłeś się?
    Nadal chcę, aby nie miał możliwości wysłania takiego przelewu.

    Tak jest. Tylko że wówczas sprawa jest jasna - omyliłeś się, odpowiadasz
    za błędy. Nic nikomu do tego poza Tobą i fiskusem.

    Zlikwidujmy kosze na śmieci. Przecież służby miejskie pracują za moje
    pieniądze, więc będę sobie śmiecił gdzie mi się podoba, po co komuś coś
    ułatwiać i ciąć koszty?

    A może nakazać poprawnego wypełniania?

    Nie we wszystkich sprawach, Krzysztofie.

    Urząd i bank obecnie same decydują.
    O bank się martwię, bo tam leżą moje pieniądze i nie życzę sobie żeby
    bank ponosił niepotrzebne koszty.
    O urząd się martwię, bo to ja jako podatnik płacę za jego pracę i życzę
    sobie zmniejszania kosztów.
    O klienta się martwię ze względu na zwykłą solidarność obywatelską. To
    że Ty wiesz jak wypełnić, to nie znaczy że każdy będzie wiedział.

    Dlaczego odwracasz kota ogonem? Cały czas mówimy o dokładnie odwrotnej
    sytuacji.

    EOT zatem.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 52. Data: 2003-06-06 16:35:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> writes:

    > Dlaczego odwracasz kota ogonem? Cały czas mówimy o dokładnie odwrotnej
    > sytuacji.

    To chyba musisz siegnac do podstaw, bo wlasnie chodzi o to, ze nie
    ma zadnej odwrotnej operacji.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 53. Data: 2003-06-07 01:03:31
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    No właśnie. I dlatego bank nie ma możliwości "preparowania" takiej
    operacji.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl