  • 21. Data: 2009-11-10 21:51:31
    Temat: Re: Meritum-lokaty lekko w gore
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Adam Sito wrote:

    > Wzrost to nie wszystko. P?ki co, 5 kraj?w Europy o najwyzszym poziomie zycia
    > obywateli, to: Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Szwajcaria i (mimo kryzysu)
    > Islandia. Zaden z tych kraj?w nie ma euro, a wiekszosc nawet nie jest w UE.

    Proste.

    Wystarczy wiec:

    - znalezc w kraju jakies zloza ropy,

    - przekonac rodakow, zeby tyle nie pili,

    - zamiast zasilkow dla bezrobotnych wprowadzic obowiazek nauki (lepiej
    jak bezrobotny obywatel sie uczy i bierze zasilek, niz caly miesiac
    popija piwko miesiac i oglada TV),

    - przekonac reszte swiata, ze aktywa bankowe nalezy przeniesc ze
    Szwajcarii do Polski (w koncu ta wydala tajne konta wladzom USA).

    I jak juz bedziemy obrzydliwie bogaci, to kupimy sobie Islandie - a co!

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2009-11-10 22:00:09
    Od: MattS <M...@m...ms>

    Adam Sito wrote:

    > Wzrost to nie wszystko. Póki co, 5 krajów Europy o najwyzszym poziomie zycia
    > obywateli, to: Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Szwajcaria i (mimo kryzysu)
    > Islandia. Zaden z tych krajów nie ma euro, a wiekszosc nawet nie jest w UE.

    Ale te same kraje miały wysoki poziom życia i przed wprowadeniem euro.
    Więc na tej podstawie nie można wnioskować korelacji między używaniem
    euro a poziomem życia. Wysoki poziom życia w tych krajach to raczej
    efekt dużego PKB na mieszkańca.

    Matt

  • 23. Data: 2009-11-10 22:00:23
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hdcn8d$r77$1@online.de

    > - przekonac rodakow, zeby tyle nie pili,

    A to jakaś nowość. A co dzięki temu zyskamy? - pytam się całkowicie
    poważnie.

  • 24. Data: 2009-11-10 22:09:28
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
    > "Tomasz Chmielewski" news:hdckf7$ont$1@online.de

    > W jakim sensie zloila i to na dodatek niemilosiernie?

    Co rusz, to wszystko drozsze (w duzo wiekszym stopniu niz w krajach
    strefy euro).

    Ile wiecej grosza trzeba dzis zostawic w pubie czy restauracji, niz
    jeszcze kilka lat temu? Ceny wzrosly tu o wiele bardziej niz w krajach
    euro - mimo ze tego euro u nas nie wprowadzono.

    Kredyty w zlotowkach niemilosiernie drogie w porownaniu do kredytow w
    krajach strefy euro - w koncu ile mozna mieszkac z rodzicami?

    Kto chcial byc sprytniejszy i wzial kredyt walutowy, bedzie pewnie
    splacal wiecej, niz wynosily jego wstepne zobowiazania.

    Jak znaczna czesc spoleczenstwa bylo 1-2 lata temu stac na wakacje
    zagraniczne, teraz - niekoniecznie.

    O slawnych opcjach walutowych tez mozna powiedziec sporo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 25. Data: 2009-11-10 22:44:59
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > A na ch.. nam ta zlotówka? Aby supergrubasy mogly spekulowac na jej
    > kursie? To moze nie handlowac z zagranica, nie jezdzic tam, o pracy "bron
    > boze" nie myslec, tylko kisic sie we wlasnym nacjonalistycznym sosie?
    > Polish White Power?

    Gdyby nie złotówka, nasz PKB wyglądałby podobnie jak w Germanii, Grecji czy
    Irlandii, czyli ostro poniżej - 5 %. Więc patrząc na zwój gospodarczy strefy
    Euro, to owe tłuste lata mamy właśnie teraz.
    Ciekawostka - najlepiej kryzys znoszą kraje strefy euro, które po cichu
    utrzymują na terytoriach zamorskich waluty pochodne od swoich starych walut,
    czyli Francja z Frankiem CFP i Holandia z Guldenem Antilskim. Przypadek?
    Możliwe, ale możliwe że niekoniecznie...

    --
    AS

    4593 (20091110) __________

  • 26. Data: 2009-11-10 22:46:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> writes:

    > Jak znaczna czesc spoleczenstwa bylo 1-2 lata temu stac na wakacje
    > zagraniczne, teraz - niekoniecznie.

    Euro w stosunku do stanu sprzed 2 lat zdrozalo o ok. 15%, w tym czasie
    zlotowkowe pensje wzrosly o jakies 8%, zostaje 7%, nie ma o czym mowic
    8-).

    MJ

  • 27. Data: 2009-11-11 08:44:08
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "zlotowinfo" news:hddqf0$hdd$1@inews.gazeta.pl

    > - większy deficyt, bo państwo ma kupe kasy z tego

    To chyba źle.

    > - tańsze kredyty, bo więcej kasy w bankach

    No ale przecież można mieć kredyt i też sobie zaszaleć od czasu do czasu :)

  • 28. Data: 2009-11-11 09:37:16
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
    > "Tomasz Chmielewski" news:hdcn8d$r77$1@online.de

    > A to jakaś nowość. A co dzięki temu zyskamy? - pytam się całkowicie
    > poważnie.

    Nie wiem, czy poziom zycia (bo na to zwrocil uwage Adam) w danym kraju
    zalezy od ilosci meneli pod sklepami z alkoholem.

    W jakims sensie - pewnie tak.

    W kazdym razie - zeby nie odbiegac od tematyki grupy ;) - menele maja
    niskie pojecie o bankowosci.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2009-11-11 11:53:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hde0jk$pgi$1@online.de

    > Nie wiem, czy poziom zycia (bo na to zwrocil uwage Adam) w danym kraju
    > zalezy od ilosci meneli pod sklepami z alkoholem.
    > W jakims sensie - pewnie tak.

    A to alkohol spożywają tylko menele? Pojeździj trochę po Europie to
    zobaczysz, że Polacy w dość cywilizowany sposób dają w palnik a to jakoś nie
    przekłada się na poziom życia w naszym kraju.

  • 30. Data: 2009-11-11 11:57:07
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
> [...]
    > zobaczysz, że Polacy w dość cywilizowany sposób dają w palnik a to jakoś nie
    > przekłada się na poziom życia w naszym kraju.

    Alez ja nic nie mam do osob spozywajacych alkohol w sposob "cywilizowany".

    Draznia mnie menele na kazdym kroku ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org