  • 1. Data: 2007-07-05 08:19:32
    Temat: Millenium - splata kredytu
    Od: "slawekg" <...@...pl>

    Splacam od roku kredyt mieszkaniowy we frankach. Niestety podwyzszyla mi sie
    rata , a sytuacja troche pogorszyla - szukam rozwiazania w postaci kredytu
    konsolidacyjnego. Wiadomo jak to dziala - nowy bank splaca wszystkie kredyty
    i otwiera nowa linie kredytowa u siebie. W umowie kredytowej z poprzednim
    bankiem mam jednakze cos co mnie martwi - zapis dotyczacy wczesniejszej
    splaty, tj. jesli przed uplywem 3 lat bede chcial splacic 90 i wiecej
    procent kredytu, to musze poniesc kare 2%.
    Zastanawia mnie czy to jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2007-07-05 08:22:04
    Temat: Re: Millenium - splata kredytu
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "slawekg" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawia mnie czy to jest zgodne z prawem?

    Jest zgodne.

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-05 08:23:29
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Zastanawia mnie czy to jest zgodne z prawem?

    jezeli jest to kredyt konsumencki (max. 80 000 zl) to nie jest to zgodne z
    prawem, ale jezeli kwota jest wyzsza to jak najbardziej tak, poza tym
    zgodziles sie na to podpisujac umowe kredytu wiec nie powinno byc teraz
    zaskoczenia

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-07-05 08:24:07
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 10:19:32 +0200, slawekg napisał(a):

    > Zastanawia mnie czy to jest zgodne z prawem?

    A niby czemu nie? Skoro podpisałeś umowę przed jej wcześniejszym
    przeczytaniem co jednoznacznie potwierdziło, że zgadzasz się na warunki
    jakie ona zawiera. Prawie wszystkie banki mają takie zapisy, że do 3 lat
    wcześniejsza spłata jest obarczona prowizją. Na takie rzeczy trzeba
    zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy.

  • 5. Data: 2007-07-05 08:24:32
    Od: "slawekg" <...@...pl>

    Nie ma zaskoczenia, wiedzialem o tym i przemyslalem.
    To jest mieszkaniowy, duzy.
    Szukam po prostu mozliwosci, czy to takie dziwne?

  • 6. Data: 2007-07-05 08:27:57
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f6i9s0$8hn$1@inews.gazeta.pl, *slawekg* wrote:
    > Nie ma zaskoczenia, wiedzialem o tym i przemyslalem.
    > To jest mieszkaniowy, duzy.
    > Szukam po prostu mozliwosci, czy to takie dziwne?

    Dziwne jest to ze NAJPIERW sie podpisales pod jakas umowa, a dopiero teraz
    poddajesz w watpliwosc zgodnosc z prawem jej zapisow :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2007-07-05 08:54:03
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:f6iabb$eeh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dziwne jest to ze NAJPIERW sie podpisales pod jakas umowa, a dopiero teraz
    > poddajesz w watpliwosc zgodnosc z prawem jej zapisow :)

    Ja w tym nie widzę niczego dziwnego. Dopiero w momencie rzeczywistej
    konieczności poniesienia kosztu warto zbadać czy nie da się z tego jakoś
    wymigać. Wcześniej byłoby to stratą czasu, bo takich potencjalnych sytuacji
    generujacych koszty mogą być dziesiątki, dodatkowo w międzyczasie zasady
    mogą ulec zmianie.

    marekz

  • 8. Data: 2007-07-05 08:57:24
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f6ible$kab$1@atlantis.news.tpi.pl, *MarekZ* wrote:

> [...]
    > potencjalnych sytuacji generujacych koszty mogą być dziesiątki,
    > dodatkowo w międzyczasie zasady mogą ulec zmianie.

    Czyli mowisz - podpisuje jak leci, martwic sie bede jak przyjdzie
    wymagalnosc jakies platnosci?
    Nie, dziekuje, postoje.

  • 9. Data: 2007-07-05 09:00:45
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:f6ic2j$k46$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czyli mowisz - podpisuje jak leci, martwic sie bede jak przyjdzie
    > wymagalnosc jakies platnosci?
    > Nie, dziekuje, postoje.

    No przeciez nikt cię nie zmusza.... Każdy decyduje za siebie.

    marekz

  • 10. Data: 2007-07-05 09:19:43
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 10:54:03 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > generujacych koszty mogą być dziesiątki, dodatkowo w międzyczasie zasady

    Tak zawsze warto się zorientować czy dany problem można rozwiązać w
    inny sposób, ale w tym przypadku (kredyt hipoteczny i wcześniejsza
    spłata i aktualna sytuacja na rynku nieruchomości) nic się nie
    wymyśli. A pytanie "czy to jest zgodne z prawem?" to już kompletnie ni
    przypiął ni przyłatał.