    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Moj nowy Amex
    Date: Mon, 26 Dec 2005 12:49:43 +0100

    Witam,
    od kilku dni jestem posiadaczem millennijnego Amexa. Wyobrazcie sobie, ze
    karta ta stala sie moja ulubiona do malych platnosci (w przypadku tych
    wiekszych wazniejszy jest termin splaty itp). Okazalo sie, ze jej
    akceptowalnosc jest lepsza niz oczekiwalem. Do tej pory tylko raz musialem
    zaplacic inna karta gdy chcialem skorzystac z Amexa.
    Czemu Amex jest rewelacyjny do malych platnosci zapewne sie domyslacie...
    floor limit jest wyzszy niz 0 :). Niestety nie wszedzie :(. Na stacji
    benzynowej autoryzowalo mi zaplate za myjnie, ale moze to przypadek. Bede
    jeszcze testowal :). Dotychczas autoryzacja zdarzyla sie tylko w POSie
    eService, Polcard i Pekao bez autoryzacji. Nie trafilem jeszcze na
    Cardpoint, ale uwaznie sie rozgladam :). Po minach osob obslugujacych kasy
    widac, ze Amexy sa dosc rzadko spotykane. Zaskakuje i wyglad i szybkosc
    drukowania slipa ;).
    Sama karta (plastic) jest dosc kiepskiej jakosci. Po kilku dnia uzytkowania
    starla sie polowa farby z liter.
    Podglad przez Internet jest calkiem poprawny. Ciagle sa rozbiezanosci miedzy
    kwota transakcji a autoryzacja. Moglby mi ktos przypomiec jakie sa tego
    przyczyny? Wiem ze dawno dawno temu bylo na grupie.
    Dla osob, ktore zamierzaja korzystac z kredytu poza grace periodem jest
    jeszcze jedna niezbyt dobra wiadomosc. Otoz data rozliczenia transakcji jest
    korygowana do daty transakcji. Zauwazylem to w chwili gdy zajrzalem do
    millenetu w dniu kiedy jedna z transakcji zostala rozliczona - data
    transakcji 21, data rozliczenia 23 - nastepnego dnia obie daty byly juz
    ustawione na 21. Odsetki pradopodobnie beda naliczane od daty transakcji,
    ale tego nie bede sprawdzal ;).
    Podsumowujac, jesli kogos denerwuje oczekiwanie na autoryzacje (jakis czas
    temu w knajpie musialem czekac na autoryzacje ok 5 min, bo byl problem z
    zasiegiem - POS GSM) i potrafi kontrolowac wydatki, tak aby nie przekroczyc
    limitu, powinien miec Amexa. Oczywiscie nie polecam osobom, ktore chca miec
    tylko jedna karte, bo jednak moze sie zdarzyc, ze nie jest akceptowana przez
    sprzedawce.

    MK

    PS. Karte dostalem na podstawie przedstawienia 3 ostatnich wyciagow z innej
    KK. Limit nieco wiekszy, taki o jaki wystapilem. Nikt mnie nie prosil o
    zamkniecie karty z ktorej przedstawilem wyciagi.