  • 1. Data: 2006-08-06 20:38:18
    Temat: Moneybookers - prosze o pomoc
    Od: "JB" <j...@S...o2.pl>

    Witam.

    Jestem zielony w srawach dot. przelewow miedzynarodowych. Zalezy mi na
    odebraniu pieniedzy od znajomego znajdujacego sie w Irlandi w mozliwie z jak
    najmniejszymi kosztami manipulacyjnymi. Znalazlem ponizej opisany sposob
    bazujacy na Moneybookers - czy ktos moglby mi dokaldniej go opisac?
    Czy mozna dokonywac na konto wplat w bankach w Irlandii bezprowizyjnie? Czy
    wpalcajac funty w polsce otrzymujemy ich rownowartosc czy ta sama walute?
    Zkladajac ze konto M... jest w DB czy mozna z niego wypalcic pieniadze? I
    ostatnie w "tej sesji" w jaki sposob zarzam swoim kontem (podejrzewam ze po
    rejestracji to mi sie wyjasni)?

    Dziekuje za pomoc
    PZDR

  • 2. Data: 2006-08-14 16:29:04
    Temat: Re: Moneybookers - prosze o pomoc
    Od: "prox" <p...@2...pl>

    JB napisał(a):
> [...]
    > ostatnie w "tej sesji" w jaki sposob zarzam swoim kontem (podejrzewam ze po

    Witam
    > Czy mozna dokonywac na konto wplat w bankach w Irlandii bezprowizyjnie?
    Money bookers nie pobiera prowizji jdyna prowizja to ta która wynika z
    wpłaty do banku tj. kolega jest w Irlandi wpłaca pieniądze na konto
    moneybookers to konto prowadzone jest w banku irlandzkim tak więc
    ponosi on koszt transweru lokalnego pomiędzy bankami. Potem kolega
    wysyła ci kasę Prowizja moneybookers 1% ale nie więcej niz 0.5EUR.
    Ty dostajesz kasę wypłacasz ja Prowizja; Pobieranie pieniędzy do
    banku:1.80 EUR płaska stawka
    Pobieranie pieniędzy za pomocą czeku: 3.50 EUR płaska stawka
    Wypłacenie pieniędzy poprzez kartę kredytowa/debetowa (akceptujemy
    tylko kartę Visa): EUR 1.80 stała oplata
    > Czy wpalcajac funty w polsce otrzymujemy ich rownowartosc czy ta sama walute?
    To zależy od konta czy masz walutowe czy nie jeśli walutowe
    wpłacają ci w walucie którą obsługuje twoje konto EUR USD itp.
    Jeśli złotówkawe przeliczają na złotówki korzystając z
    dziennego kursu walut podawanego przez Europejski Bank Centralny.
    Nakładają jednak prowizje w wysokości 0.95% w przypadku transakcji
    dotyczących jednej z następujących trzech walut: EUR, USD lub GBP.
    Przy transakcjach związanych z jakąkolwiek inną walutą prowizja
    wynosi 1.3%. Nie jest to ukryta opłata, ale zabezpieczenie przed
    ryzykiem i niestabilnością rynków walut obcych.
    > Zkladajac ze konto M... jest w DB czy mozna z niego wypalcic pieniadze?
    Je śli dobrze zrozumiełem chodzi o to czy jeśli konto moneybookers
    jest w tym samym banku co twoje konto?? To nie ma znaczenia możesz
    zawsze wypłacić kasę ale prowizję zapłacisz i tak Pobieranie
    pieniędzy do banku:1.80 EUR płaska stawka
    > ostatnie w "tej sesji" w jaki sposob zarzam swoim kontem (podejrzewam ze po
    > rejestracji to mi sie wyjasni)?
    Bobrze myślisz ;)) Zrządzasz kontem z zakładki moje konto masz tam
    opcje:
    Wyślij Pieniądze Zakupy I Usługi Moje Konto
    Pomoc
    wpłata wyciąg z konta profil zażądać pieniędzy
    wypłać pieniądz

    Linki:
    MONEYBOOKERS - http://www.moneybookers.com/app/?rid=1919864/
    DZIENNY KURS EUROPEJSKIEGO BANKU CENTRALNEGO -
    http://www.ecb.int/stats/exchange/eurofxref/html/ind
    ex.en.html