  • 1. Data: 2006-06-08 12:01:39
    Temat: Multi - bank dla cierpliwych
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Trzy razy w życiu składałem via WWW wniosek o ich kredytówkę. Dwa
    pierwsze razy nie raczyli nawet oddzwonić. Niemniej po roku
    uprzedzenie mi przeszło, wysłałem wniosek w kwietniu. W końcu
    oddzwoniła Pani z wiadomością, że taki stary klient jak ja to
    wystarczy żeby wniosek papierowy przysłał i karta będzie. No to
    wysłałem. Po kilku tygodniach upomniałem się i okazało się, że mój
    wniosek jest ANALIZOWANY. Sztab specjalistów, wspierany
    superkomputerami, od trzech tygodni analizuje czy można mi dać kartę z
    limitem 3k. Potem im wyszło, że powinienem im przefaksować papier że
    studiuję i mnie do wojska nie wezmą. Przefaksowałem, pani obiecała że
    jak nie dojdzie albo coś będzie nie tak, to oddzwoni. Tydzień minął,
    dzwonię, pytam i okazuje się że nie przysłałem żadnych papierów.

    Ciekawe ile jeszcze :) W sumie to dosyć typowe w Multi, że cokolwiek,
    czego nie da się wyklikać w serwisie traskcyjnym, jest nie do
    załatwienia :) Zamierzam nie odpuszczać, ciekawe ile im zajmie ta
    trudna decyzja.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-06-08 18:08:21
    Temat: Re: Multi - bank dla cierpliwych
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Samotnik napisał(a):

> [...]
    > czego nie da się wyklikać w serwisie traskcyjnym, jest nie do
    > załatwienia :) Zamierzam nie odpuszczać, ciekawe ile im zajmie ta

    Typowe. Dostałem w sumie kredytówkę Visa Classic bez problemu na podstawie
    ruchu na koncie. To było jakieś dwa lata temu. Jakiś czas temu, teraz
    dokładnie nie pamiętam kiedy, poprosiłem o podwyższenie kredytu
    odnawialnego, bo mam tam jakieś śmieszne 1000 złotych a wybierałem się do
    Niemiec i zapasowa gotówka mogłaby się przydać. Wypleniając wniosek przez
    net wyraźnie określiłem, że interesuje mnie podwyższenie limitu na
    podstawie historii konta i nie mam czasu na załatwianie papierów by
    potwierdzić dochody. Pewny swego czekałem tylko na decyzję uważając, że to
    formalność. Oczywiście we wniosku określiłem mniej więcej dochody. Jakie
    było moje zdziwienie, gdy po dwóch tygodniach dostałem informację, że muszę
    skompletować wszystkie zaświadczenia. Pomyślałem sobie, że skoro trzeba to
    trudno. Zajęło mi to około trzech tygodni i po skompletowaniu papierzysk
    zaniosłem to do oddziału do Katowic przy ul. Powstańców. Po kilku dniach
    otrzymałem informację, że nie mogą mi podnieść limitu bo z dokumentów
    wynika, że mam mniejszy dochód niż deklarowałem. Różnica wynosiła chyba z
    3000 złotych i proponują mi podniesienie do bodajże 1500 zł a wszystko
    dlatego, że pieniądze nie wpływają od pracodawcy na konto tylko sam sobie
    wpłacam. Takiego po prostu mam pracodawcę. Dla Multibanku to jest bariera
    nie do przejścia. Usłyszałem, że gdybym miał wpływy na konto od pracodawcy
    to nie ma problemu, ale skoro sam wpłacam to nie ma zmiłuj się, bank
    rozkłada ręce.

    Krótko mówiąc - należy dać sobie spokój z Multibankiem jak się chce
    cokolwiek załatwiać. Są twardzi jak skała i nie ma szans by cokolwiek
    nagiąć. Koniec, kropka

    Polakom gratulujemy Multibanku ;)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 3. Data: 2006-06-09 09:23:50
    Od: "JotKa" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie do przejścia. Usłyszałem, że gdybym miał wpływy na konto od pracodawcy
    > to nie ma problemu, ale skoro sam wpłacam to nie ma zmiłuj się, bank

    To masz problem z pracodawcą a nie z bankiem.
    Dziwisz się, że chcą mieć pewność co do systematycznego zasilania konta
    środkami z pensji wobec pozostawienia do Twojej dyspozycji większych
    środków? Ich pieniądze, ich ryzyko. Może jesteś uczciwy ale któregoś dnia
    możesz nie dotrzeć do banku (z różnych powodów) i nie wplacisz kasy i co
    wtedy, "przepraszam ale nie mam"? Daj spokój...

    --
    Pozdrawiam,
    J.

  • 4. Data: 2006-06-09 17:07:15
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    JotKa napisał(a):

    > To masz problem z pracodawcą a nie z bankiem.

    Ja nie mam żadnych problemów. Coś Ci się pomyliło

    > Dziwisz się, że chcą mieć pewność co do systematycznego zasilania konta
    > środkami z pensji wobec pozostawienia do Twojej dyspozycji większych
    > środków?

    Tak, dziwię się. Wystarczy zobaczyć historię konta. W Mbanku bez żadnej
    łaski na podstawie historii konta i ŻADNYCH regularnych wpływów dostałem
    2000 odnawialnego a to, o co się ubiegam w Multi, to o wiele mniej niż
    zarabiam

    > Ich pieniądze, ich ryzyko.

    Owszem, ale nie mówimy tu o nowym kliencie a o kimś kto zasila konto od
    ponad dwóch lat i to całkiem nieźle

    > Może jesteś uczciwy ale któregoś dnia
    > możesz nie dotrzeć do banku (z różnych powodów) i nie wplacisz kasy i co
    > wtedy, "przepraszam ale nie mam"? Daj spokój...

    Gdyby Banki w ten sposób myślały co i Ty to w tym kraju nie udzielono by
    żadnego kredytu :>

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 5. Data: 2006-06-10 20:36:18
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    JotKa napisał(a):

> [...]
    > dnia możesz nie dotrzeć do banku (z różnych powodów) i nie wplacisz kasy
    > i co wtedy, "przepraszam ale nie mam"? Daj spokój...

    Niestety nie.

    Znaczna część banków chciałaby mieć pewny zysk bez ryzyka - a są takie,
    które nawet z tego nie chcą żyć bojąc się dać np. kartę pod
    zabezpieczenie lokatą.

    Ale, do rzeczy;

    Mnie np. Millenium oferuje różne produkty na podstawie samych wpływów -
    co więcej sa takie miesiące, że nic nie wpłacam.
    Co więcej - i co ciekawe, znamy się od dawna - od tak dawna, że się
    kiedyś nie lubiliśmy i zastrzegli mi kartę, co było przedmiotem
    korespondencji z działem windykacji.
    Teraz trochę się lubimy - dlatego też i trochę zarabiamy.

    Pzdr: Witek

  • 6. Data: 2006-06-10 21:25:44
    Od: "JotKa" <j...@o...pl>

    > Gdyby Banki w ten sposób myślały co i Ty to w tym kraju nie udzielono by
    > żadnego kredytu :>

    Trudno mi się wypowiadać na temat Twojej wiarygodności kredytowej ale
    widocznie bank (konkretnie analityk) miał jakieś zastrzeżenia co do Twojej
    wiarygodności mniej lub bardziej uzasadnione. Ty masz swoje racje, które tu
    prezentujesz, bank swoje.

    --
    Pozdrawiam,
    J.

  • 7. Data: 2006-06-10 21:31:42
    Od: "JotKa" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Catbert" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczna część banków chciałaby mieć pewny zysk bez ryzyka - a są takie,
    > które nawet z tego nie chcą żyć bojąc się dać np. kartę pod zabezpieczenie
    > lokatą.

    Bez ryzyka się oczywiście nie da ale ktoś ocenia ryzyko niespłacenia kredytu
    przez klienta wg okreslonych wytycznych i w znacznym stopniu to ona stanowi
    o udzieleniu lub nie kredytu.

    > Mnie np. Millenium oferuje różne produkty na podstawie samych wpływów -

    Mi Multi podobnie, be żalu pożeganałem się z PKO SA.

    --
    Pozdrawiam,
    J.

  • 8. Data: 2006-06-10 22:25:09
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    JotKa napisał(a):
> [...]
    > ona stanowi o udzieleniu lub nie kredytu.

    > Mi Multi podobnie, be żalu pożeganałem się z PKO SA.

    Multi też, niemniej Millenium oceniam, jako mniej strachliwe :)

    Generalnie wnosek taki, że różnice pomiędzy warunkami, jakie oferują
    banki warte są, by ruszyć cztery litery celem sprawdzenia.

    Pzdr: Witek