  • 1. Data: 2010-11-25 23:02:03
    Temat: [Multibank] Opłata za rachunek do spłaty kredytu - nowa taryfa
    Od: " finder24" <f...@g...pl>

    Witam,

    Ostatnio natknąłem się na dziwne wpisy w historii mojego rachunku W Multibanku
    obciążające moje konto na 4,5 miesięcznie. Okazał się, że szanowny Multibank
    wprowadził opłaty za konta z dniem 1 września 2010. Niestety przespałem tą
    informację, bo już dawno zadeklarowałem, że konta używam tylko do spłaty
    kredytu i nic więcej i chce mieć darmowe konto. Przespanie tej informacji
    kosztowało, jak napisałem 2,5 złotego za miesiąc. Dzisiaj udałem się do
    oddziału i okazało się, że nie ma dla mnie darmowej alternatywy w kontach.
    Jedyną możliwością jest rachunek techniczny przy czym aneks kosztuje 50 PLN.
    Czy to faktycznie jest zgodne z prawem żeby wpierw rachunek do spłaty kredytu
    zmienić na płatny, a potem kazać sobie za niego zapłacić 50 PLN za
    przywrócenie do stanu normalnego?

    Pozdrawiam,
    finder24

  • 2. Data: 2010-11-26 00:39:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 25 Nov 2010 23:02:03 +0000 (UTC), finder24 napisał(a):

    > Czy to faktycznie jest zgodne z prawem żeby wpierw rachunek do spłaty kredytu
    > zmienić na płatny, a potem kazać sobie za niego zapłacić 50 PLN za
    > przywrócenie do stanu normalnego?

    A co masz w umowie? Bo jeśli to były ustalenia "na gębę", a nie wpisane do
    umowy, to teraz płacisz za gapiostwo. Nikt nie obiecywał, że konta zawsze
    będą bezpłatne. Powinieneś był dostać informację pocztą.

    Aneks Ci się zwróci w rok.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2010-11-26 07:44:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 25 Nov 2010 23:02:03 +0000 (UTC), " finder24"
    <f...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Jedyną możliwością jest rachunek techniczny przy czym aneks kosztuje 50 PLN.

    A nie możesz po prostu wypowiedzieć umowy rachunku?
    Wtedy bank musi wskazać Ci możliwośc spłaty długu, a jednocześnie nie
    będziesz miał z nimi umowy rachunku.

  • 4. Data: 2010-11-26 20:19:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A nie możesz po prostu wypowiedzieć umowy rachunku?
    > Wtedy bank musi wskazać Ci możliwośc spłaty długu, a jednocześnie nie
    > będziesz miał z nimi umowy rachunku.

    tego nie może zrobić, nr rachunku z pewnością zapisany jest w umowie
    kredytowej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2010-11-26 21:53:26
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS pisze:

    > tego nie może zrobić,

    Jak to "nie może"? A kto go powstrzyma? Jak ma rachunek, to może go zamknąć.

    > nr rachunku z pewnością zapisany jest w umowie
    > kredytowej

    To już jest problem banku. Są co najmniej 2 umowy - jedna o prowadzenie
    rachunku i druga o kredyt. Co stoi na przeszkodzie, aby wypowiedzieć
    jedną z nich, nie wypowiadając drugiej?

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2010-11-26 22:36:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To już jest problem banku. Są co najmniej 2 umowy - jedna o prowadzenie
    > rachunku i druga o kredyt. Co stoi na przeszkodzie, aby wypowiedzieć
    > jedną z nich, nie wypowiadając drugiej?

    w umowie o kredyt masz numer konta, z którego bank pobiera raty, jeżeli
    zamkniesz ten do jak bank będzie miał wykonywać umowę?

    ww. rachunek musi zostać zastąpiony innym, a do tego potrzebny jest
    aneks do umowy, jeżeli kosztuje to 50zł to mało, w DB taka zmiana to 250
    zł (czy nawet 500 zł) - tyle kosztuje KAŻDY aneks

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2010-11-26 22:49:42
    Od: " finder24" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przede wszystkim to posiadam 2 umowy tj. jedna na prowadzenie rachunku, a
    druga do kredytu. W umowie o rachunek napisane jest, że mam prawo wypowiedzieć
    umowę w dowolnym terminie. Z kolei w umowie kredytowej podany jest numer
    rachunku, z którego następuje spłata rat i jest to ten rachunek z umowy na
    prowadzenie rachunku. Teoretycznie więc wypowiadając umowę o rachunek, kredyt
    nie będzie się spłacał... a ja będę zalegał z ratami. Czyli pewnie trzeba by
    napisać aneks do umowy kredytowej z nowym numerem rachunku...

  • 8. Data: 2010-11-26 23:10:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Teoretycznie więc wypowiadając umowę o rachunek, kredyt
    > nie będzie się spłacał... a ja będę zalegał z ratami. Czyli pewnie trzeba by
    > napisać aneks do umowy kredytowej z nowym numerem rachunku...

    dokładnie tak, bez aneksu numeru rachunku nie możesz zmienić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2010-11-27 09:21:13
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > dokładnie tak, bez aneksu numeru rachunku nie możesz zmienić

    Zawsze można poprosić o odstąpienie od opłaty z uwagi na przyczynę leżącą po
    stronie banku. Jeśli bank się nie zgodzi powiadomić go (i posiadać na to
    dowód), że z uwagi na likwidację rachunku prosisz aby bank wskazał rachunek
    na jaki możesz przekazywać należności (wg k.c. bank nie może odmówić
    przyjęcia należności), a jeśli bank nie wskaże to zawsze pozostaje depozyt
    sądowy. Nie zaszkodzi też o procederze powiadomić UOKiK w taki sposób aby
    bank o tym wiedział. Banki często nie lubią sobie robić kłopotów i w drodze
    wyjątku, z uwagi na dobrą współpracę albo odstąpią od opłaty za aneks, albo
    wskażą rachunek na jaki należy wpłacać należności.

  • 10. Data: 2010-11-27 11:06:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > lubią sobie robić kłopotów i w drodze wyjątku, z uwagi na dobrą
    > współpracę albo odstąpią od opłaty za aneks, albo wskażą rachunek na

    bla bla bla, czy dla 50 zł opłaca się bawić w takie rzeczy? ile kosztuje
    Twój czas?

    --
    pozdrawiam
    RobertS