  • 11. Data: 2009-03-18 16:14:06
    Temat: Re: Musze pochwalić Allianz Bank
    Od: rafal <r...@n...none>

    Emka pisze:

    > Tak tylko pytam, bo i tak w Gdyni nie ma żadnego oddziału :(
    > No chyba, żem ślepa.

    Na Władysława IV zaraz za skrzyżowaniem z Piłsudskiego na wysokości
    przystanku ZKM w kierunku Batorego, obok BPH/GE :)

  • 12. Data: 2009-03-18 16:25:57
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Mar, 16:29, "Anna R." <a...@o...pl> wrote:

    > ja tam nie mialam zadnych problemów z aliorem - wole miec wszystko za
    > darmo

    Nie ma nic za darmo, prędzej czy później się przekonasz. Nawet ksiądz
    się modli za pieniądze..;-)

  • 13. Data: 2009-03-18 16:28:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Emka" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Taaa, a razy 10 lat to 600 zł. Tylko co w związku z tym?

    No wiesz - ja zrobiłem pewien eksperyment - wszelki "osad" pieniężny
    typu
    groszowe końcówki, naliczone odsetki na kontach ROR, itp. przelewam na konto
    top w banku e-getin.
    I wiesz co... od początku roku nazbierało się tego ponad 46 zł.
    Pewnie, że nie jest to majątek, ale z dwojga złego wolę aby te opłaty za
    przelewy zostawały u mnie niż w banku.

    > Moment, moment. Jest to mało, ale jeśli chodzi o jakąś usługę.

    Usługę, którą równie dobrze możesz mieć za darmo. Poza tym co jest takiego
    super w tym Allianzie, co powoduje, że warto za to płacić? Odsetki 0,1% na
    ROR, mało bankomatów - poprostu żenada i to jeszcze odpłatna. To już wolę
    mieć darmowe przelewy i płacić 3 zł za debetówkę w Aliorze, która daje mi
    tyle, że wypłacam pieniądze z pierwszego napotkanego bankomatu i nie
    zastanawiam się ile mnie bank za to skasuje, za granicą także.

    > Natomiast nie widzę uzasadnienia dla Twojego pomysłu rozdawnictwa kasy za
    > darmo.

    Co za różnica komu oddajesz za frajer swoje pieniądze. Anna zapewne zrobi z
    tych 5 zł lepszy użytek niż bank.

  • 14. Data: 2009-03-18 16:35:17
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Mar, 16:48, "Anna R." <a...@o...pl> wrote:

    > skoro dla ciebie to mało to dawaj mi co miesiąc 5 zł - podam ci numer konta
    > w mbanku ok?

    A będziesz za to robić przelewy z mojego rachunku w Allianz ?

  • 15. Data: 2009-03-18 16:52:57
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Mar, 17:28, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    > Usługę, którą równie dobrze możesz mieć za darmo.

    Owszem, jednakże ja oceniałem Allianz jako całość, nie w rozbiciu na
    poszczególne produkty. Kosztem tych paru groszy mam wiele wyższy
    standard obsługi niż we włoskim modo polonico banku na "A".

    Poza tym co jest takiego super w tym Allianzie, co powoduje, że warto
    za to płacić?

    Nie płacę za nic, poza tymi nieszczęsnymi przelewami i 25 złotych za
    kartę w przyszłym roku (albo i nie).

    Odsetki 0,1% na ROR, mało bankomatów - poprostu żenada i to jeszcze
    odpłatna.

    Na ROR owszem, na oszczędnościowym 4,8 % bez limitu liczby przelewów.
    Oba konta bezpłatne w pakiecie startowym.

[...]

    Czyli płacisz 36 PLN za konto, bo bez karty jest ono bezużyteczne.
    Bądź pewien, że za wypłatę za granicą bank skroi Cię na kursach
    walutowych. Zresztą, zaraz możesz zacząć płacić i za przelewy. Wczoraj
    do mojej żony dzwonił Alior z zapytaniem, czy nie zechciałaby
    przelewać na konto swojego wynagrodzenia - znaczy z depozytami i
    przyszłym wynikiem finansowym nie za wesoło...

    > Co za różnica komu oddajesz za frajer swoje pieniądze. Anna zapewne zrobi z
    > tych 5 zł lepszy użytek niż bank.

    Nie za frajer, tylko za kontretną usługę.

    Razem do kupy - co kto lubi, co kto woli..!

  • 16. Data: 2009-03-18 17:11:48
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    "Zresztą, zaraz możesz zacząć płacić i za przelewy."

    Trochę infantylne wydaje mi się porównanie oferty aktualnej do oferty
    wyimaginowanej. Różne wróżki nie od dziś zapowiadają płatne przelewy, a
    jakoś nie bardzo mogę się ich doczekać już od wielu lat na swoich
    rachunkach.

    " Wczoraj
    do mojej żony dzwonił Alior z zapytaniem, czy nie zechciałaby
    przelewać na konto swojego wynagrodzenia - znaczy z depozytami i
    przyszłym wynikiem finansowym nie za wesoło..."

    Tiaa... do mnie dzwonił Citi, że chce mi pożyczyć 36.000. Znaczy mają duże
    pokłady zbędnej gotówki?

  • 17. Data: 2009-03-18 17:26:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    > Czyli płacisz 36 PLN za konto, bo bez karty jest ono bezużyteczne.

    Nie płacę. Do końca roku mam kartę gratis. Ale karta mi się na tyle
    spodobała (a raczej komfort korzystania z każdego napotykanego bankomatu),
    że jak będzie trzeba to będę za nią te 3 zł miesięcznie płacił.
    Dostałem też 100 zł i pendrive. Więc można powiedzieć, że po 4 latach
    używania tej karty (licząc w tym rok bezpłatny) wyjdę na zero. Na razie
    jestem na plus 100 zł.

    > Bądź pewien, że za wypłatę za granicą bank skroi Cię na kursach
    > walutowych.

    Jak każdy inny bank. Nie pobierze za to dodatkowej opłaty za wypłatę.
    Ponieważ w bankmatach
    wypłacam raczej kilkadziesiąt euro, niż kilkaset, to i tak będę na tym do
    przodu.

> [...]
    > przelewać na konto swojego wynagrodzenia - znaczy z depozytami i
    > przyszłym wynikiem finansowym nie za wesoło...

    No jak obniżyli oprocentowanie to ich ból, ja nie mam skrupułów i moje
    oszczędności leżą już od jakiegoś czasu w
    eurobanku i na killerze w pocztowym. Tym bardziej, że oferta Aliora jeśli
    chodzi o lokaty i oprocentowanie konta oszczędnościowego jest baaardzo
    marna. W aliorze mam na jednym koncie z lokatą O/N (do którego podpięta jest
    karta) średnie saldo około 50-100 zł, a na drugim koncie z lokatą O/N 53 zł,
    co daje realne oprocentowanie 7% rocznie.

    > Nie za frajer, tylko za kontretną usługę.

    Którą można mieć za darmo.

    > Razem do kupy - co kto lubi, co kto woli..!

    No ja już dawną doszedłem do wniosku, że nie warto ograniczać się do jednego
    banku, a do kilku, których oferta się uzupełnia. Tym bardziej, że mając
    "źródełko" tylko w jednym banku można się nagle bardzo zdziwić, gdy będzie
    potrzebny dostęp do gotówki, a tam nagle okaże się, że akurat nasz bank
    odmówił posłuszeństwa.

  • 18. Data: 2009-03-18 17:30:50
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Mar, 18:11, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Tiaa... do mnie dzwonił Citi, że chce mi pożyczyć 36.000. Znaczy mają duże
    > pokłady zbędnej gotówki?

    Dokładnie tak i chcą jej użyć, żeby zarobić. Alior usiłuje najpierw tę
    gotówkę zebrać, żeby z niej mieć profit. Nie widzisz różnicy ?

  • 19. Data: 2009-03-18 17:42:41
    Od: szczurwa <s...@g...com>

> [...]
    > wyimaginowanej. Różne wróżki nie od dziś zapowiadają płatne przelewy, a
    > jakoś nie bardzo mogę się ich doczekać już od wielu lat na swoich

    To nie jest oferta wyimaginowana, tylko przewidywanie rozwoju
    sytuacji. Wszystkie bankomaty za darmo, inne usługi za free w
    połączeniu z relatywnie niskimi depozytami zadowolonych klientów
    prędzej czy później znajdzie swoj wyraz albo w zwiększonym
    oprocentowaniu kredytów, albo w opłatach za usługi bankowe. Dla
    rynkowej pozycji banku jedno złe i drugie jeszcze gorsze. Jak sądzicie
    Panowie, kto zapłaci za Wasz "free lunch" ? Do czasu pewnie bank, a
    potem ? Ile można dokładać do interesu ?

  • 20. Data: 2009-03-18 17:52:18
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    szczurwa <s...@g...com> writes:

    > On 18 Mar, 18:11, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > Panowie, kto zapłaci za Wasz "free lunch" ? Do czasu pewnie bank, a
    > potem ? Ile można dokładać do interesu ?

    A potem poszukamy innego. Chyba, że ten będzie dalej najtańszy :)

    --
    KJ
    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie