  • 21. Data: 2011-11-24 21:44:08
    Temat: Re: NBP interweniuje
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "root" <a...@j...com> napisał w wiadomości
    news:1nr5s8tdvqhsu.22hlge2gwvbg.dlg@40tude.net...

    > czekaj, jeśli sprzedam 1Eur za 4,5 i zarobię 0.50zł tzn kupiłem je po 4zł.
    > Jeśli teraz kurs pójdzie na 5zł to żeby odzyskać moje 1Euro muszę teraz
    > wydać 5zł a zatem mój zysk 50gr szlag trafił.

    Przecież to nie jest otwarcie krótkiej pozycji tylko zamknięcie długiej z
    dużym zyskiem .

    Zanim kurs wzrośnie do 5,00 PLN potrzeba 330 mld PLN na wykup rezerw NBP po
    kursie 4,50 PLN a niby skąd inwestorzy wezmą tyle PLN ?

    Anatol

  • 22. Data: 2011-11-24 22:25:42
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 22:44:08 +0100, Anatol napisał(a):

> [...]
    >
    > Zanim kurs wzrośnie do 5,00 PLN potrzeba 330 mld PLN na wykup rezerw NBP po
    > kursie 4,50 PLN a niby skąd inwestorzy wezmą tyle PLN ?

    Zgoda. Wszystko gra, jeśli interwencja się powiedzie tak jak chyba 2 lata
    temu. Tym razem jednak się nie powiedzie. To koniec. Już się z tego nie
    wygrzebiemy. Jesteśmy następni w kolejce po Portugalii, którą właśnie
    dzisiaj skasował Fitch (jeszcze chyba S&P nie zmienił rejtingu dla tego
    kraju, ale to zrobi).

  • 23. Data: 2011-11-24 23:52:42
    Od: root <s...@k...com>

> [...]

    > Zanim kurs wzrośnie do 5,00 PLN potrzeba 330 mld PLN na wykup rezerw NBP po
    > kursie 4,50 PLN a niby skąd inwestorzy wezmą tyle PLN ?

    Niezły z Ciebie cwaniak ;)

  • 24. Data: 2011-11-25 06:47:10
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Zgoda. Wszystko gra, jeśli interwencja się powiedzie tak jak chyba 2 lata
    > temu. Tym razem jednak się nie powiedzie. To koniec. Już się z tego nie
    > wygrzebiemy.

    W najgorszym przypadku będzie trzeba zbilansować wydatki (kolejne redukcje
    przywilejów emerytalnych i rentowych) i wpływy (VAT, składka rentowa) i
    podnieść stopy %.

    Anatol

  • 25. Data: 2011-11-25 06:49:51
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "root" <s...@k...com> napisał w wiadomości

    > Niezły z Ciebie cwaniak ;)

    Dodam że w razie czego NBP ma też instrumenty do sterowania podażą PLN,
    które potencjalnie mogą służyć do zakupu dewiz.

    Anatol

  • 26. Data: 2011-11-25 12:53:32
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    i jest pomysł na zmianę liczenia długu:
    http://www.ekonomia24.pl/artykul/706207,759929-Rzad-
    inaczej-policzy-zadluzenie.html

    kurs średni zamiast kursu na koniec roku. Może dlatego NBP nagle się z
    interwencji wycofał?

    Zastanawiam się nad tymi 330 mln PLN. Skoro był już kurs już po 5 PLN
    za 1 EUR to i dlaczego teraz mogłoby to nie być możliwe?
    Jakie są dzienne obroty na PLNie?

    Gdzie można znaleźć poziom aktualnych rezerw walutowych? Czy zmieniło
    się coś od 2008 roku?

    Kuba

    http://twitter.com/RynekGlobalny

  • 27. Data: 2011-11-25 13:37:41
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 04:53:32 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

> [...]
    > Jakie są dzienne obroty na PLNie?
    >
    > Gdzie można znaleźć poziom aktualnych rezerw walutowych? Czy zmieniło

    330 PLN, to poziom rezerw walutowych ok 74mld Euro. Wg Anatola NBP ma więc
    duuuuzo do sprzedania w razie potrzeby i nikt tego nie łyknie.
    Zastanawiam się na co jeszcze stać rząd?
    OFE zlikwidowano, choć długu to faktycznie nie zmniejszyło (zmienił się
    tylko wierzyciel - zamiast PTE teraz wierzyciel jest mniej "wyraźny" - bo
    jest nim społeczeństwo).
    Konstytucję jak piszesz też się da obejść.
    Może sprzedamy nasze rezerwy walutowe z korzyścią - bo lepsze to niż
    trzymać je w obligacjach i T-billsach USA oprocentowanych na 1% (przy
    non-stop spadającym dolarze od 11 lat ;)
    Zostało coś jeszcze do zrobienia...?

  • 28. Data: 2011-11-25 13:52:04
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 04:53:32 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

    > Gdzie można znaleźć poziom aktualnych rezerw walutowych? Czy zmieniło
    > się coś od 2008 roku?

    http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn
    /wstnbppre.xls

    a zmieniło się bardzo dużo
    http://www.nbp.pl/statystyka/pieniezna_i_bankowa/dwn
    /pieniadz_rezerwowy.xls

  • 29. Data: 2011-11-25 14:42:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...onet.pl>

    RynekGlobalny <r...@g...com> pisze:
> [...]
    > Jakie są dzienne obroty na PLNie?
    >
    > Gdzie można znaleźć poziom aktualnych rezerw walutowych? Czy zmieniło

    Kurs średnioroczny przy wyliczaniu poziomu zadłużenia to IMHO już za
    ostre przegięcie szczególnie przy niestabilnym kursie PLN jak obecnie.
    Kurs "średniokwartalny" za ostatni kwartał roku byłby sensowniejszy.
    ale nie z punktu widzenia celów twórczej księgowości rządu PO.

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Doświadczenie pozwala nam kierować własnym życiem wedle zasad sztuki,

  • 30. Data: 2011-11-25 16:55:30
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "RynekGlobalny" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
[...]

    Różnica jest taka że wtedy do poziomu 5 PLN NBP i rząd nie wtrącali się do
    spekulacji i wręcz prezes NBP zapewniał o tym publicznie, a teraz jest
    odwrotnie. To chyba był jedyny przypadek poza strefą EUR gdzi bank centralny
    nie interweniował i w efekcie PLN był chyba najbardziej zmienną walutą na
    świecie.

    Anatol