  • 21. Data: 2009-08-01 15:56:16
    Temat: Re: NIEREGULARNE odk�adanieNIEOBOWI�ZKOWE naemerytur�
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > ike to jakieś limity i tendencja państwa do "opieki" nad
    > obywatelem, czyli zapowiedź zepsucia tego w kryzysie.

    Ale co konkretnie?
    Jak dla mnie odkładanie 9.579 zł na osobę rocznie to dość.
    A "opiekę" państwa nad TFI i ubezpieczycielami masz i tak,
    z IKE czy bez.

  • 22. Data: 2009-08-01 15:56:39
    Temat: Re: NIEREGULARNE odkĹ&#65533;adanieNIEOBOWIÄ&#65533;ZKOWE naemeryturÄ&#65533;
    Od: k...@o...pl

    > Hmm, widzę, ze się nazwy pozmieniały
    > Ja mam taką starą, na którą płacę <100zł miesięcznie, typowo na życie z
    > kapitałem.
    > Nazywa się UBEZPIECZENIE MOCNA PRZYSZŁOŚĆ

    i masz możliwość wpłat dodatkowych? I czy te
    wpłaty dodatkowe są obciążane jakimiś haraczami
    opłatami za zarządzanie, itd. itp. czy inwestowane
    w całości w 100%?

  • 23. Data: 2009-08-01 15:59:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-01, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > DLACZEGO podwójna?

    Bo jedną sobie bierze TFI, a drugą TU. Tą pierwszą masz wliczoną
    w cenę jednostki, tą drugą TU sobie zazwyczaj dodają jako opłatę
    za zarządzanie. Dodają sobie też opłatę administracyjną (stałą
    kwotę).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-08-01 16:02:24
    Od: k...@o...pl

    > Jak dla mnie odkładanie 9.579 zł na osobę rocznie to dość.

    1) wg mnie, to ok. 1/3 potrzeb, planowane skladki ok. 3.000zł
    miesiecznie w dobrych czasach i niższe w czasie ewentualnego
    kryzysu osobistych finansów

    2) nie wiem, ile wynosi obowiązkowa skladka do IKE, a ile
    jej nieobowiązkowa część.

    3) nie wiem, jaka jest możliwość przemieszczania środków między
    funduszami agresywnymi w hossie i chroniącymi kapitał w kryzysie

  • 25. Data: 2009-08-01 16:05:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-01, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > 2) nie wiem, ile wynosi obowiązkowa skladka do IKE, a ile
    > jej nieobowiązkowa część.

    To jest coś jak lokata. Wpłasz ile chcesz, kiedy chcesz, nie więcej
    niż X rocznie.

    > 3) nie wiem, jaka jest możliwość przemieszczania środków między
    > funduszami agresywnymi w hossie i chroniącymi kapitał w kryzysie

    A to już zależy od tego jakie IKE wybierzesz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2009-08-01 16:07:13
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > i masz możliwość wpłat dodatkowych?

    tak

    <I czy te wpłaty dodatkowe są obciążane jakimiś haraczami
    > opłatami za zarządzanie, itd. itp. czy inwestowane
    > w całości w 100%?

    opłaty są ukryte w funduszu inwestycyjnym.

  • 27. Data: 2009-08-01 16:16:34
    Temat: Re: NIEREGULARNEodkÄą&#65533;adanieNIEOBOWIĂ&#65533;&#65533;ZKOWE naemeryturĂ&#65533;&#65533;
    Od: k...@o...pl

    > A to już zależy od tego jakie IKE wybierzesz.

    odstręcza mnie nachalna agitacja agentów, z której
    domniemuję że IKE płaci im prowizje która albo jest
    potrącana z należnego mi zysku albo finansowana przez
    jakieś kombinacje rachunkowe implikujące że zysk jest
    mniejszy niż byłby gdyby agenci nie agitowali za IKE

  • 28. Data: 2009-08-01 16:18:40
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > 1) wg mnie, to ok. 1/3 potrzeb, planowane skladki ok. 3.000zł
    > miesiecznie w dobrych czasach i niższe w czasie ewentualnego
    > kryzysu osobistych finansów

    Winszuję dochodów.

    > 2) nie wiem, ile wynosi obowiązkowa skladka do IKE, a ile
    > jej nieobowiązkowa część.

    Na przykładzie IKE z funduszami w mBanku:
    obowiązkowa 0 zl, nieobowiązkowa do wysokości limitu.

    > 3) nie wiem, jaka jest możliwość przemieszczania środków między
    > funduszami agresywnymi w hossie i chroniącymi kapitał w kryzysie

    Na przykładzie IKE z funduszami w mBanku:
    w ramach funduszy mIKE nieograniczona możliwość przenoszenia.
    Wybór funduszy mIKE jest natomiast dość ograniczony, bo takich jest siedem.

  • 29. Data: 2009-08-01 16:20:09

    > odstręcza mnie nachalna agitacja agentów, z której

    Nasz przecież konto w jakimś banku
    Każdy oferuje IKE z jakimiś funduszami, lokatami, polisami

  • 30. Data: 2009-08-01 16:23:02
    Od: k...@o...pl

    > Nasz przecież konto w jakimś banku
    > Każdy oferuje IKE z jakimiś funduszami, lokatami, polisami

    czy dobrze rozumiem, że wg kolegi "przy-bankowe" IKE są
    tańsze od IKE "przy-ubezpieczycielowych"?