  • 21. Data: 2011-11-14 09:42:04
    Temat: Re: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Heraklit <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    Pierwszy był katastrofalny w skutkach, a drugim pan Balcerowicz już nie
    powinien się zajmować.

    Plan Balcerowicza z 1989r. był katastrofalny w skutkach ???
    Przepraszam kolego, że zapytam ale ile masz lat ?
    Czy pamiętasz czym był PRL i czy w ogóle wiesz, że w 1989r. Polska była
    faktycznym bankrutem tonącym w otchłani kryzysu ?
    Plan Balcerowicza był początkiem wielkiej przemiany ustrojowej, która
    przestawiła Polskę-bankruta z pustymi półkami i kartkami na mięso na tory
    gospodarki rynkowej.
    Dodatkowo plan ten miał za zadanie stłumienie hiperinflacji, która w 1989r.
    dochodziła do 900% rocznie !!!

    Heraklit: jak nie masz pojęcia o podstawach ekonomii to po co wypisujesz
    brednie na forum dyskusyjnym ?

  • 22. Data: 2011-11-14 10:15:20
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 14 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 10:42
    *XXL* naskrobał(a):

    > Heraklit: jak nie masz pojęcia o podstawach ekonomii to po co wypisujesz
    > brednie na forum dyskusyjnym ?

    ale się tak nie unoś, by żyłka ci strzeli.
    Plan był katastrofalny: niszczenie państwowych przedsiębiorstw,
    likwidacja pegeerów, masowe bezrobocie, NFI.
    A swoją drogą tzw plan Balcerowicza powstał głównie przy udziale Sorosa
    i Sachsa. W skrócie: I etap to tworzenie tzw. przedsiębiorstw
    nomenklaturowych. Soros opracowuje program w oparciu o tzw. konsensus
    waszyngtoński. Zakłada on otwarcie granic, możliwość dużego importu i
    jak najdalej idącą prywatyzację. Bazuje na koncepcji neoliberalizmu
    Miltona Friedmana, absolutyzującą wolny rynek, w której państwo nie ma
    nic do gadania.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-11-14 11:02:26

  • 23. Data: 2011-11-14 10:30:15
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Tak wiemy, idee Lenina wiecznie żywe i Wyższa Szkoła Ekonomiczna im. A.Leppera
    kuźnią młodych talentów w dziedzinie gospodarki i finansów państwa :-)

  • 24. Data: 2011-11-14 10:39:10
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 14 listopad (poniedziałek), gdy o godzinie 11:30
    *XXL* naskrobał(a):

    > Tak wiemy,
    ale ilu was jest w Tobie?;)

    > idee Lenina wiecznie żywe i Wyższa Szkoła Ekonomiczna im. A.Leppera
    > kuźnią młodych talentów w dziedzinie gospodarki i finansów państwa :-)

    bzdury gadasz.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-11-14 11:37:07

  • 25. Data: 2011-11-14 10:44:23
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    root: podaj alternatywne rozwiązania reformy finansów publicznych poparte
    wyliczeniami, które zapobiegną katastrofie finansów publicznych Polski w
    przyszłości.

    p.s. Pamiętaj o podstawowej sprawie: jeżeli dług publiczny w Polsce wymknąłby
    się spod kontroli to nie będzie nas ratował ECB ani żaden EFSF.
    Zostaniemy sami w tym bagnie a skala cięć i reform będzie jeszcze bardziej
    drastyczna !!!

    Rząd PO-PSL musi podjąć ryzyko głębokich reform bo nie ma dla nich żadnej
    sensownej alternatywy.

  • 26. Data: 2011-11-14 10:50:53
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > się spod kontroli to nie będzie nas ratował ECB ani żaden EFSF.
    > Zostaniemy sami w tym bagnie a skala cięć i reform będzie jeszcze bardziej

    Gdyby tak się stało to żadnych cięć drastycznych nie będzie. Politycy nie są
    od tego by zabierać tylko by dawać. Dadzą więc więcej pieniędzy czyli będą
    drukować i inflacja załatwi zrównoważenie budżetu. Kto zapłaci? Ci co nie
    potrafią zabezpieczyć się przed inflacją? Jacy to ludzie? No nie wiem.
    Pomożecie? Mam pewne podejrzenie, ze to ci sami co teraz uważają, ze
    przystąpienie do euro to utrata suwerenności. Suwerenności w psuciu
    pieniądza. Ale to tylko podejrzenie.

  • 27. Data: 2011-11-14 11:21:14
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    Uważasz, że gdyby sytuacja z narastaniem długu publicznego zaczęła wymykać się
    w Polsce spod kontroli to nie byłoby drastycznych cięć ?
    To przypomnij sobie co się działo przez długi czas w Argentynie po ogłoszeniu
    bankructwa w 2001r.
    A co się dzieje w Grecji? 20-30% obniżki emerytur i płac w sferze budżetowej,
    likwidacja przywilejów socjalnych na które Grecja sobie beztrosko pozwalała
    przez wiele lat.

  • 28. Data: 2011-11-14 12:01:31
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

    > Uważasz, że gdyby sytuacja z narastaniem długu publicznego zaczęła wymykać
    > się w Polsce spod kontroli to nie byłoby drastycznych cięć ?

    Tak uważam. Nie będzie żadnych cięć. Będzie za to drukowanie pieniędzy i
    inflacja czyli podniesienie podatków dla niespostrzegawczych i
    niewyedukowanych czyli krótko dla głupich.

> [...]
    > A co się dzieje w Grecji? 20-30% obniżki emerytur i płac w sferze
    > budżetowej, likwidacja przywilejów socjalnych na które Grecja sobie

    Grecja nie może drukować euro. Ale zwolennicy suwerenności NBP z chęcią
    przyjmą inflacje na klatę. Co do Argentyny, nie można sobie przypomnieć
    czegoś czego się nie wiedziało. Nie znam kompletnie sytuacji w Argentynie.
    Pamiętam sposoby jakie stosowali politycy w poprzednich takich sytuacjach.
    Wszystkie wypłaty były dokonywane w nominalnych wysokościach, czyli cięć nie
    było. Tylko dokonywane były w małpich pieniądzach czyli przy inflacji.
    Oczywiście wychodzi na to samo. Tylko ciężary rozkładają się inaczej. Ci,
    którzy wiedzą wcześniej o inflacji oraz ci, którzy potrafią ją szybko
    zdiagnozować przygotują się dobrze, a ci, którzy nie maja wiedzy i
    umiejętności to zapłacą. Wszystko. Po resecie zaczyna się nowy cykl
    zadłużania. I taki to jest schemat dojenia biednych przez bogatych przy
    pomocy frazeologii solidarności społecznej, którą to do głów wbijają bogaci
    i wykształceni przez środki masowego przekazu. No bo tylko oni tam są.
    Ostatnio nie widziałem, żadnego murarza czy tokarza, który by coś mówił o
    sytuacji ekonomicznej w Polsce. A wy widzieliście kogoś takiego?
    Słyszeliście jakiś głos człowieka, który mógłby się swobodnie wypowiedzieć i
    zarabiałby poniżej średniej krajowej? Podeślijcie linka.

  • 29. Data: 2011-11-14 12:05:46
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:44:23 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > root: podaj alternatywne rozwiązania reformy finansów publicznych poparte
    > wyliczeniami, które zapobiegną katastrofie finansów publicznych Polski w
    > przyszłości.

    Z wyliczeniami?!! A jak sobie to wyobrażasz. Mam spędzić miesiąc albo
    dłużej na gromadzeniu danych i wyliczać?! Kto mi za tę robotę zapłaci?
    Niech liczą ci którzy za pomocą Luksemburskich wehikułów przejmą KGH, Orlen
    itd. Mało to firm "konsultingowych"?

> [...]
    > drastyczna !!!
    >
    > Rząd PO-PSL musi podjąć ryzyko głębokich reform bo nie ma dla nich żadnej

    Co to znaczy wymknie się spod kontroli? Deficyt 5-7% PKB - a cóż to jest,
    skoro w miesiąc można z samej wartości dodanej pokryć deficyt a w pół roku
    dług publiczny. To pikuś. Porównaj to z Francją czy Niemcami. Ci to mają
    problem. To tak jakbym ja zarabiał 10 tysiecy zł rocznie i miał deficyt
    600zł. Od 12 lat mam debet (dług publiczny) mniej więcej równy połowie
    moich rocznych dochodów i żyję.
    Potzrba 100mld żeby pozbyc się całkowice długu wymagalnego w przyszłym
    roku. To wychodzi 6000zł na każdego pracującego (15mln). To jest dużo za
    wolność finansową? Oddałbyś? Ja bym oddał, pod warunkiem, że niedorajdy
    którzy nie zauważyli przez 10 lat że wali się system emerytalny i OFE,
    znikną stąd raz na zawsze. Zapłaciłbym te 6 tys. tylko po to żeby nie
    oglądać całego tego świątobliwego towarzystwa w TV.

  • 30. Data: 2011-11-14 12:15:59
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-14 11:44, XXL wrote:
    > root: podaj alternatywne rozwiązania reformy finansów publicznych poparte
    > wyliczeniami, które zapobiegną katastrofie finansów publicznych Polski w
    > przyszłości.

    To co jest w planie Balcerowicza 2 to są jakieś ogony.

    Moje propozycje.

    1) likwidacja wszystkich ulg i odliczeń (ryczałty, karty podatkowe, 50%
    kosztów uzyskania przychody od autorskich umów o dzieło). Dostosowanie
    skali podatkowej do nowych warunków. Docelowo skala liniowa z kwotą
    wolną i ulgą na dzieci (o ile uznanie zostanie to za strategiczne z
    punktu widzenia Państwa).

    2) Zmiana sposobu wyznaczania składek ZUS. Aktualnie rzesza
    przedsiębiorców płaci groszowe składki w porównaniu do zarobków a
    pracowników etatowych się przeciąża nimi. Więc zmieniamy, albo wszyscy
    od dochodu, albo wszyscy stałą. Trzeba zlikwidować sztuczną przewagę
    własnej (często fikcyjnej na potrzeby optymalizacji podatkowej)
    działalności względem etatu. Oczywiście dotyczy to wszystkich
    mundurowych, rolników, etatowców, przedsiębiorców. Docelowo składki
    powinny być niższe przy znacznie poszerzonej bazie płacących składki.

    3) Likwidacja OFE.

    4) Wprowadzenie podatku obrotowo-dochodowego od firm. Połowa podatku
    powinna przypadać na część obrotową a połowa na dochodową. Celem jest
    uniknięcie drenażu kasy przez zachodnie korporacje.

    5) Informatyzacja administracji i ograniczenie jest do poziomu 200-300k
    z aktualnych 650k.

    6) Informatyzacja służby zdrowia celem znalezienia ogromnego
    marnotrawstwa kasy w ochronie zdrowia.

    Mroziu