  • Date: Mon, 29 Jan 2007 13:52:54 +0100
    From: Radek Wroclawski <r...@n...wroclawski.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Najtańsze konto bankowe w Niemczech

    Witam,

    potrzebuję robić kilka(naście) przelewów miesięcznie do banków
    niemieckich w Euro (kwota poniżej 100 Euro). Przejrzałem ofertę polskich
    banków i prowizje za wykonanie przelewów zagranicznych są porażające.
    Przy opcji pokrycia wszystkich kosztów przez wysyłającego (kwota
    przelewu dociera niezmieniona) najmniejsza prowizja to około 30 zł (BZ
    WBK i Millenium), a średnio około 80 zł.

    Z kolei przy wysyłaniu przelewu, gdzie opłaty są dzielone przez
    zleceniodawcę i odbierającego najmniejsza prowizja to 9,50 zł, ale nie
    wiadomo o ile zostanie zmniejszona kwota przelewu, a więc ile pieniędzy
    dotrze do odbiorcy.

    Nie polecajcie Paypala czy Moneybbokers bo nie każdy Niemiec chce się na
    to zgodzić.

    W związku z tym poszukuję jak najtańszy bank niemiecki (może być
    wirtualny), w którym można by było wykonywać przelewy przez internet.
    Konto w Niemczech jakoś bym zasilił np. przez Moneybookers. Jaki bank
    możecie polecić i czy uda się założyć konto jeśli nie jestem zameldowany
    / nie mieszkam w Niemczech? Z jakiego rzędu opłatami trzeba się liczyć?
    Z góry dziękuję za pomoc.