  • 1. Data: 2006-10-17 15:04:47
    Temat: Naliczanie odsetek bankowych
    Od: tomekk <k...@w...pl>

    Witam grupowiczów,

    Chciałbym poznać algorytm naliczania odsetek na koncie bankowym (mam
    eKonto w mbanku). Nie jestem pewien czy podane przez bank oprocentowanie
    to miesięczne czy roczne.
    Np. gdy oprocentowanie mojego konta wynosi 2%, a na koncie "Ostatniego"
    dnia miesiąca mam na rachunku 100 zł, to "Pierwszego" będę miał 102,00
    zł czy 100,16zł. Jak się to liczy ?? I jak się ma do tego podatek od
    dochodów bankowych?

    Może jest w internecie jakiś kalkulator, który to oblicza? Niestety nie
    mogłem znaleźć takiego.

    Z góry dziękuję za pomoc

    Tomekk

  • 2. Data: 2006-10-17 17:11:40
    Temat: Re: Naliczanie odsetek bankowych
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Chciałbym poznać algorytm naliczania odsetek na koncie bankowym (mam
    > eKonto w mbanku). Nie jestem pewien czy podane przez bank oprocentowanie
    > to miesięczne czy roczne.

    Banki podają oprocentowanie w stosunku rocznym. Przy czym kapitalizacja
    odsetek (doliczanie do stanu środków) może byc różne. Szczegóły - umowa lub
    regulamin.

    > Np. gdy oprocentowanie mojego konta wynosi 2%, a na koncie "Ostatniego"
    > dnia miesiąca mam na rachunku 100 zł, to "Pierwszego" będę miał 102,00 zł
    > czy 100,16zł. Jak się to liczy ?? I jak się ma do tego

    kwota x oprocentowanie / 365 * faktyczna ilosć dni odsetkowych (np.
    100*0,02/365*31)

    podatek od
    > dochodów bankowych?

    Podatek liczy się od odsetek (tych 19gr) przy czym obecne przepisy powoduja
    iż podatku nie płaci sie od małych kwot (chodzi o zaokrąglenia przy
    naliczaniu podatku)

    Darek