  • 1. Data: 2006-11-28 23:56:33
    Temat: Natychmiastowa wymagalność kredytu
    Od: "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl>

    WITAM
    Moje pytanie nie dotyczy samej wymagalności lecz momentu od którgo zaczynają
    naliczać odsetki od całej kwoty wymagalnego kredytu.
    Czy naliczanie odstetek następuje już od momenty podjęcia decyzji o
    wypowiedzeniu kredytu - czy dopiero w momencie gdy jest on skutecznie
    wypowiedziany, bo to będzie zawsze ładnych parę dni.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-29 01:31:26
    Temat: Re: Natychmiastowa wymagalność kredytu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl> writes:

> [...]
    > wypowiedzeniu kredytu - czy dopiero w momencie gdy jest on skutecznie
    > wypowiedziany, bo to będzie zawsze ładnych parę dni.

    Domyslam sie, ze odsetki sa naliczane przez caly czas istnienia
    zobowiazania glownego.

    Odsetki ustawowe powinny byc naliczane od momentu, w ktorym umowa
    kredytowa przestaje obowiazywac, a splata calosci jest wymagalna.
    Wczesniej powinny byc naliczane odsetki umowne, zwykle takze od
    calosci kredytu.

    Moment podjecia decyzji o czymkolwiek nie ma zadnego znaczenia,
    licza sie takie momenty jak data doreczenia wypowiedzenia umowy,
    data "skutecznosci" wypowiedzenia itp.
    Podobnie nie maja znaczenia wszelkie okresy wypowiedzenia, wtedy
    umowa wciaz obowiazuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2006-11-29 07:06:35
    Od: MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl>

> [...]
    > data "skutecznosci" wypowiedzenia itp.
    > Podobnie nie maja znaczenia wszelkie okresy wypowiedzenia, wtedy

    Chciałem się upewnić, że tak jest.
    W tym tygodniu dowiedziałem się, że bank w lutym "wypowiedział" mi umowę
    - czyli cały nie spłacony kredyt byłby postawiony w stan natychmiastowej
    wymagalności.
    Od tego momentu odsetki rosną lawinowo i osiągneły kwotę X ( nie mało).
    Tyle tylko, że ja o niczym nie zostałem poinformowany.
    Pan z Banku poinformował mnie, że ktoś musiał o tym zapomnieć.
    Odsetki są naliczane od momentu przekazania kredytu do działu windykacji.
    Moim zdaniem - umowa nie została skutecznie wypowiedziana - nie ma więc
    podstaw do naliczania odsetek ustawowych.
    Dobrze kombinuję.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-29 09:57:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 29 Nov 2006 00:56:33 +0100, MaxImuS napisał(a):
    > Moje pytanie nie dotyczy samej wymagalności lecz momentu od którgo zaczynają
    > naliczać odsetki od całej kwoty wymagalnego kredytu.

    Tak swoją drogą - aż dziw że zapisy o ustaleniu natychmiastowej wymagalności
    kredytu nie podpadają pod jakieś klauzule niedozwolone... W końcu jest to
    idealna metoda na wykończenie każdego kredytobiorcy, nawet jeśli terminowo
    uiszcza wszelkie opłaty.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 5. Data: 2006-11-29 13:50:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MaxImuS <maximus_one@ciachnac_interia.pl> writes:

> [...]
    > Tyle tylko, że ja o niczym nie zostałem poinformowany.
    > Pan z Banku poinformował mnie, że ktoś musiał o tym zapomnieć.

    Trzeba bylo pana z banku poinformowac, ze jak sobie przypomni to
    caly czas czekasz na zgodne z prawem i np. umowa/regulaminem
    wypowiedzenie umowy :-)

    Z tym ze czasem odsetki ustawowe sa nizsze niz umowne, ale rozumiem
    ze to nie tu.

    > Odsetki są naliczane od momentu przekazania kredytu do działu windykacji.
    > Moim zdaniem - umowa nie została skutecznie wypowiedziana - nie ma
    > więc podstaw do naliczania odsetek ustawowych.

    Trzeba pamietac jednak ze bank ma do dyspozycji BTE i ze to klient
    musi w sądzie udowodnic ze nie jest wielbladem.
    Oczywiscie sprawa moze sie zakonczyc np. na reklamacji albo na
    publikacji w gazetach :-) - ale nie musi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2006-11-29 16:39:22
    Od: m...@g...com

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > wypowiedzenie umowy :-)
    >
    > Z tym ze czasem odsetki ustawowe sa nizsze niz umowne, ale rozumiem

    Zaraz, czyli jeżeli bank postawi moją kartę kredytową w stan natychmiastowej
    wymagalności, to przestaje toto być oprocentowane 21% i zaczyna być 11.5%?

    p. m.

  • 7. Data: 2006-11-29 21:22:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    m...@g...com writes:

    > Zaraz, czyli jeżeli bank postawi moją kartę kredytową w stan natychmiastowej
    > wymagalności, to przestaje toto być oprocentowane 21% i zaczyna być 11.5%?

    Jesli jedna ze stron wypowie w sposob skuteczny umowe (albo jesli
    umowa zostanie rozwiazana w inny sposob). Wtedy kwestie zobowiazan
    reguluja przepisy ogolne, np. KC.
    --
    Krzysztof Halasa