  • 11. Data: 2006-06-09 11:10:47
    Temat: Re: Negatywna decyzja kredytowa
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    lepiej wyjasnij do konca sprawe z poprzednim bankiem,
    po co masz placisz wyzsze raty przez (pewnie) kilkadziesiat lat
    z powodu jakiejs dawnej sprawy, ktora jest juz niby zalatwiona,

    wyzsze oprocentowanie kredytu hipotecznego (nawet o ulamek procenta)
    spowoduje, ze zaplacisz znacznie wyzsze odsetki (łączne) od kredytu

    banki nie sa zainteresowane udzielaniem kredytow "zlym kredytobiorcom",
    bank w ktorym zlozylas wniosek nie bedzie analizowal dlaczego jakas tam
    sytuacja
    miala kiedys miejsce, jego interesuje skutek a nie przyczyna

    bank jest zainteresowany, aby klient w okreslonej wysokosci i terminowo
    splacal zobowiazanie, to nic, ze z mieszkaniem nigdzie nie uciekniesz
    - koszty windykacji sa wysokie, chetnych na kredyty jest teraz mnostwo

    sprobuj postawic sie na miejscu banku, wtedy zrozumiesz

    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2006-06-09 12:56:13
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Agnetta wrote:

    > Było coś więcej to logiczne. Napisałaś przecież, że _każdemu_ może się w
    > życiu trafić zdarzenie losowe, które doprawdza do wzrostu zadłużenia.
    > Nie uważam, że postępuję nieuczciwie. Od roku spłacam regularnie to
    > zadłużenie z wszystkimi konsekwencjami.
    To nie jest nieuczciwe, ale bank po prostu nie chce byc kolejnym, ktremu
    bedziesz splacac uczciwie. Jego decyzja.

    > Owszem bank obraca pieniędzmi klientów, ale ja nie mówię o kredycie na
    > piękne oczy tylko o kredycie, w którym zabezpieczniem jest hipoteka.
    > Standard, prawda? Ale jednak moje ryzyko jeśli nie będę płacić bank w
    > swoich procedurach zabiera mi mieszkanie. Proste.

    Zabierze ci mieszkanie, razem z tobą i co ma z nim teraz zrobic.
    Ani tego nie sprzeda, ale nie wynajmie.
    Po co mu taki za przeproszeniem wrzód na dupie. Na gotówkę zamienić się
    tego nie da, a biurem pośrednictwa nieruchomisci raczej nie jest.
    Takie mieszkanie, to raczej kiepskie zabezpieczenie jest. Gdyby to byla
    fabryka, to co innego.

    > Czasu mam niestety coraz mniej i zanim wyjaśnię sprawy z bankiem, który
    > mnie na ową listę wpisał nie zdążę pozałatwiać wszystkich formalności
    > wynikających z umowy przedstwępnej kupna mieszkania. Moje ryzko.

    i podjrzewam, ze w takiej sytuacji nigdzie kredytu nie dostaniesz.

  • 13. Data: 2006-06-09 17:11:00
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Dostałam negatywną decyzję w jednym banku przy kredycie hipotecznym za
    > wpis do ZBP. Pan nie chciał udzielić mi

    Informacyjnie: wpis w MIG-BR funkcionuje do 2 lat od spłaty całkowitej
    kredytu. Potem wpis podlega wykreśleniu (czasami trzeba się o to upomnieć)

    szczegółowych informacji (jego
    > prawo, tak?)

    Prawo tak ale na pewno ma możliwość wyjaśnienia klientowi o co chodzi. I
    moze spawdzić który bank dokonał wpisu.
    Procedury banowe umożliwiaja nie udzielenie odpowiedzi klienowi o przyczynie
    odmowy ale IMO nie jest to łądne.

    > Czy to oznacza, że już całe życie za ten wpis jestem skazana na
    > "bezdomność"?

    Tak jak pisałem - 2 lata

    Spróbuj zapytać o kredyt w SKOKu - będzie drozej ale za jakiś czas
    przeniesiesz do innego banku.

    > Przecież każdemu w życiu może trafić się zły okres, potem się zbiera i
    > zaczyna wszystko uczciwie spłacać. Wpis zostaje.

    Zgadza się - każdemu moze się przytrafić. Przy czym w trakcie kłopotów banki
    nie udzielają kredytów.

    > Czy banki nie chcą ponosić żadnego ryzyka mając zabezpiecznie
    > hipoteczne? Jasne, ich prawo, ale przecież jak mi się

    Ryzyko ponoszą, ale windykacja trwa długo i nie koniecznie pozytywnie wpływa
    na wyniki banku.

    Darek

  • 14. Data: 2006-06-10 09:25:36
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Zwlaszcza ze eksmisja jest u nas prawie nie do przeprowadzenia.

    I dlatego też ja (i pewnie nie tylko ja) mam jako "dodatki" do hipoteki
    BTE, weksel i corocznie odnawianą cesję na rzecz z polisy
    ubezpieczeniwej "od ognia i innych zdarzeń losowych".

    Przemek

  • 15. Data: 2006-06-13 17:29:26
    Od: "aga" <o...@t...com.pl>

    Ja również czekam z duszą na ramieniu na decyzję banku.

    --
    Aga Piotrowska
    o...@t...com.pl