  • 21. Data: 2007-12-16 21:11:42
    Temat: Re: Neste - podwojne blokady nordea
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "w" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:476593ff$1@news.home.net.pl...

    > No właśnie gdzie jest ta "sumka"
    > może mnie oświecisz?

    Nigdzie jej nie ma.
    U ciebie jej nie ma więc nie możesz jej wydać
    W banku jej nie ma bo nie wydałeś.
    jasne?

    Sławek

  • 22. Data: 2007-12-16 21:29:56
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-12-16 21:57, Slavekk stwierdził, że:
    > co ty p..sz?
    [...]
    > Melisy się napij...

    he he

    > Gdzie twoim zdaniem jest ta "sumka"?
    > Ktoś z niej korzysta, używa twoich pieniędzy?

    Jakie znaczenie ma kto korzysta z jego pieniędzy, skoro on sam nie może
    z nich skorzystać?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 23. Data: 2007-12-16 21:55:57
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    toż to właśnie napisałem :-)

    >Ja tankuję 3-4 razy tyg po 250PLN więc robi się z tego niezła kasa. To
    >nie jest w porządku.

    tankuj po 150 i kwota blokady będzie równa kwocie obciążenia. A tak
    naprawdę, to rozwiązaniem Twojego problemu będzie powiększenie limitu
    karty o ok. 600-800 zł.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2007-12-16 21:58:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Gru, 22:55, Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > tankuj po 150 i kwota blokady będzie równa kwocie obciążenia. A tak
    > naprawdę, to rozwiązaniem Twojego problemu będzie powiększenie limitu
    > karty o ok. 600-800 zł.

    A jesli on pisze nie o obciazaniu KK tylko konta i karcie debetowej?

  • 25. Data: 2007-12-16 23:26:13
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    w pisze:

    > Blokada kwoty zadeklarowanej jest robiona przez bank a nie przez naszą
    > firmę w momencie kiedy klient deklaruje maksymalną kwotę tankowania.

    W sumie racja - blokadę zakłada bank po zapytaniu autoryzacyjnym na
    kwotę równą podanej maksymalnej kwocie tankowania.
    No ale generalnie zależy od interpretacji, w zasadzie można uznać, że
    zapytanie autoryzacyjne wysyłane przez sprzedawcę inicjuje założenie
    blokady - ergo: sprzedawca zakłada blokadę.

    > Następnego dnia po tankowaniu nasza firma wysyła raport do banku za jaką
    > kwotę klient wlał paliwo, po otrzymaniu którego w ciau kilku/kilkunastu
    > dni (zależy to od wewnętrznych procedur banku) jest zdejmowana blokada i
    > pobierana faktyczna kwota tankowania.

    A tutaj to się szanowne Neste mija z prawdą. Po zakończeniu tankowania
    następuje skorygowanie blokady do kwoty równej należności za faktycznie
    zatankowane paliwo. Trudno mi powiedzieć dokładnie jak się to dzieje, w
    każdym razie w różnych bankach wygląda to różnie - np. w inteligo PO
    zakończeniu tankowania widoczna jest tylko ta blokada na właściwą kwotę
    tankowania (ta pierwsza na kwotę maksymalną jest albo anulowana, albo w
    jakiś sposób skorygowana do właściwej kwoty tankowania), a w mBanku
    widoczne są dwie (pierwsza na kwotę maksymalną, druga na kwotę będącą
    różnicą pomiędzy kwotą maksymalną a kosztem faktycznie zatankowanego
    paliwa, przy czym ta druga pomniejsza pierwszą).

    Chociaż też nie zawsze, bo bywało, że wisiała ta blokada na kwotę
    maksymalną (i TYLKO ta!), a znikała dopiero po zaksięgowaniu obciążenia.

    A Ty te dwie blokady masz kiedy dokładnie?
    wersja 1 - już po tankowaniu zostają dwie blokady - jedna na kwotę
    maksymalną, druga na kwotę tankowania,
    wersja 2 - po tankowaniu masz tylko jedną blokadę - na kwotę maksymalną,
    a dopiero po rozliczeniu tankowania po prostu blokada na kwotę
    maksymalną pozostaje nieusunięta i czeka aż się przeterminuje?
    Bo - szczerze mówiąc - nie potrafię tego jednoznacznie wywnioskować.

    Jeżeli prawdziwa jest wersja 1, to wygląda na to, że coś nie gra na
    linii Nordea<->Neste i Nordea nie usuwa blokady na kwotę maksymalną, co
    nie przeszkadza jej założyć drugiej kolejnej blokady otrzymanej od Neste
    na kwotę faktycznego tankowania, a Neste myśli, że bank poprzednią
    klientowi usunął. Albo po prostu bank ma taką zasadę, że żadnych blokad
    nie usuwają i tyle, to też jest możliwe.
    Tylko jeżeli prawdziwa jest wersja 2, to mam kolejne pytanie: co dzieje
    się z blokadami - obie znikają po zaksięgowaniu zakupu? Bo jakoś mi
    wychodzi na to, że zniknąć powinna tylko ta na kwotę właściwą, a blokada
    na kwotę maksymalną winna wisieć aż to przeterminowania, nawet po
    rozliczeniu transakcji.

    Jeżeli prawdziwa jest wersja 2, to ciężko mi coś sensownego doradzić.

  • 26. Data: 2007-12-17 07:28:08
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> napisał w wiadomości

    > A tutaj to się szanowne Neste mija z prawdą. Po zakończeniu tankowania
    > następuje skorygowanie blokady do kwoty równej należności za faktycznie
    > zatankowane paliwo.

    No i o to chodzi, ale zaraz znaffca radekp ci napisze że sie nie znasz...;-)
    Cały problem polega na tym jak bank interpretuje tą korektę.
    Nordea po prostu nie anuluje pierwszej blokady i naklada druga.
    Ma do tego prawo a klient nie ma obowiazku uzywac ich karty...;-)

    Sławek

  • 27. Data: 2007-12-17 07:29:24
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    x.googlegroups.com...

    > A jesli on pisze nie o obciazaniu KK tylko konta i karcie debetowej?

    Toooo... co z tego?
    Odsetek od blokad w obu przypadkach sie nie płaci tak samo.

    Sławek

  • 28. Data: 2007-12-17 07:57:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Gru, 08:29, "Slavekk" <S...@g...pl> wrote:
> [...]
    x69g2000hsx.googlegroups.com...

    > Toooo... co z tego?
    > Odsetek od blokad w obu przypadkach sie nie płaci tak samo.

    Odsetek nie, ale blokada moze uniemozliwic dysponowanie posiadanymi
    srodkami na koncie.
    Np. nie wykona sie zdefiniowane polecenie zaplaty na karte kredytowa
    (brak dostepnych srodkow na operacje) czy inna platnosc, lub po prostu
    nie bedzie sie w inny sposob moglo skorzystac z pieniedzy
    zablokowanych.

  • 29. Data: 2007-12-17 08:00:44
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Odsetek nie, ale blokada moze uniemozliwic dysponowanie posiadanymi
    > srodkami na koncie.

    jak to blokada...
    Ona zawsze uniemozliwia bo blokuje...
    Czego nie rozumiesz?

    Taki jest urok posługiwania sie kartami. Obowiązku ich uzywania nie ma.

    > Np. nie wykona sie zdefiniowane polecenie zaplaty na karte kredytowa

    To twoj problem.

    Sławek

  • 30. Data: 2007-12-17 08:06:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Gru, 09:00, "Slavekk" <S...@g...pl> wrote:

    > To twoj problem.

    raczej twoj, bo uwazales, ze nie ma roznicy dla posiadacza pomiedzy
    blokada na karcie kredytowej a blokada na koncie. Wykazalem.